• Anonym (Frustrerad)

    Särbo som bara tänker på sig

    Jag är särbo sedan 10 månader som jag ibland upplever som väldigt ego. Jag vet inte en enda gång han gjort avkall på något för att hjälpa mig om det varit något med bil , barn etc. Inte om han inte haft lust själv just då.

    Nu känner jag mig väldigt besviken , då vi tidigare pratat om att åka till en skidort för att åka slalom , men det blev för dyrt för mig så jag sa att jag inte hade råd med flera dagar för mig och mina två barn. Däremot talade jag om att jag gärna åkte över dagen och åkte slalom. Men han tyckte 20 mil enkel var för långt över dagen. Ok, tänkte jag då blir det väl inget vi kan hitta på annat, så jag gav förslag om äventyrsbad och grilla mm.... Så det gjorde vi i helgen. Men nu hade han bestämt sig för att ändå åka de 20 milen till skidorten vi pratat om tillsammans med sin son. Jättebra för sonen , men jag tyckte det var dumt gjort. Han visste att jag ville/kunde åka över dagen. Men så helt plötsligt så går det bra men inte då vi kan.

    Jättetråkigt tycker jag!

  • Svar på tråden Särbo som bara tänker på sig
  • Anonym (Frustrerad)
    nymedlem skrev 2015-03-04 21:52:33 följande:

    Så han åker över dagen med sin son?


    ja det stämmer.
  • Anonym (Frustrerad)
    Ensam hemma skrev 2015-03-04 22:25:07 följande:

    Kanske dum fråga, men vad har ni gemensamt?


    Tja... Vi delar många åsikter och värderingar och spenderad helgerna ihop. Vi delar många intressen
  • Ensam hemma

    Men, kan han på något sätt ha missuppfattat dig, för annars är det ett väldigt konstigt agerande. Det finns inga möjligheter för er att kunna följa med, eller är det för sent?

  • Anonym (Frustrerad)
    Ensam hemma skrev 2015-03-04 22:47:37 följande:

    Men, kan han på något sätt ha missuppfattat dig, för annars är det ett väldigt konstigt agerande. Det finns inga möjligheter för er att kunna följa med, eller är det för sent?


    Nej det har jag svårt att tro. Vi har ju pratat om det, och han visste att jag gärna ville dit. Men han sa att det är för långt att åka. Så vi planerade annat i helgen när vi var upp jag och barnen. Men nu tyckte han att han ville göra något kul för sin sons skull. .... Tack för den.... Då gick det bra. Och eftersom han bestämde sig för att åka i Måndags och vi då åkt hem så blev det försent. Han tog ledigt från sitt jobb och åkte själv. Tråkigt.... Just den resan visste han att vi ville åka på.

    Hade varit kul om han gett det som förslag när vi var upp i helgen istället.

    Men det är mycket han gör som är konstigt tycker jag numera
  • sextiotalist

    Jag tycker du har för höga förväntningar på honom, varför ska han hjälpa till med dina barn och din bil.
    Resan var väl lite trist, men det är nog en viss skillnad att åka själv med sitt eget barn mot att åka med andras barn.

    Du tycks vilja leva ett kärnfamiljs-liv och ni är ändå särbos. Som särbo har man just de fördelarna, man träffas när man vill och slipper alla måsten och sådant som kommer när man är sambos

  • Ensam hemma
    sextiotalist skrev 2015-03-05 09:22:29 följande:
    Jag tycker du har för höga förväntningar på honom, varför ska han hjälpa till med dina barn och din bil.
    Resan var väl lite trist, men det är nog en viss skillnad att åka själv med sitt eget barn mot att åka med andras barn.

    Du tycks vilja leva ett kärnfamiljs-liv och ni är ändå särbos. Som särbo har man just de fördelarna, man träffas när man vill och slipper alla måsten och sådant som kommer när man är sambos
    Jag har aldrig varit särbo, men jag hade nog förväntat mig att man skulle göra det man kan för sin partner för att man vill den andra väl och man bryr sig, men jag har väl fel.
  • sextiotalist
    Ensam hemma skrev 2015-03-05 09:27:26 följande:
    Jag har aldrig varit särbo, men jag hade nog förväntat mig att man skulle göra det man kan för sin partner för att man vill den andra väl och man bryr sig, men jag har väl fel.
    Under den tiden jag och min sambo var särbos, så var det bara nöjesumgänge, vardagsbitarna fixade var och en för sig. Nej, efter en så kort tid så ser jag nog att det inte finns något annat är nöjesumgänge
  • Anonym (Frustrerad)

    Fast grejen var ju att vi ville åka och han hade argument mot det - men sedan verkade inte det argumentet hålla

Svar på tråden Särbo som bara tänker på sig