• Anonym (Fy fan för ångest)

    Jag hatar min ångest . Vill kunna strypa den..:(

    Jag hatar verkligen vad ångest gör med mitt liv och hur den verkligen förstör och tynger ner. Den kan komma ofta. Eller i blad i perioder. Har en ångest period just nu och måste ta det lugnt. Men med min adhd går det inte att ta det lugnt. På jobb känner jag inte av när jag behöver ta pause. Väl hemma får jag ångest och stress attacker. Gör ont i bröstet. Vill strypa min ångest adhd och asberger och bipolär. I hate it. Har prövat en massa mediciner. Men fått kraftiga biverkningar. Men vore skönt med något som dämpar.

  • Svar på tråden Jag hatar min ångest . Vill kunna strypa den..:(
  • Anonym (Fy fan för ångest)

    Hatar droger. Men i bland kan jag ändå förstå de som tar droger för att just dämpa när det är för mycket.. Man orkar inte med när det snurrar och det inte lägger av.

  • Anonym (Fy fan för ångest)

    Men jag varken dricker eller drogar.

  • ankan85

    Usch stackare , fy fasen för att ha de 3 diagnoserna ihop . Då tycker jag att det är jäkligt bra av dej om du ändå jobbar.

  • Anonym (Saga)

    Jag hatar också min ångest, känner ångest och oro dagligen. Förutom ångest så har jag autism och social fobi. Nu är jag arbetslös och fasa för när jag hitta ett jobb pga min ångest och jag är väldigt stresskänslig. Jag har aldrig tagit nån medicin men fundera på om jag skulle behöva det för ångesten och oron som jag burit på i många år. Jag dricker eller drogar inte heller. 

  • Anonym (I)

    För att lägga ångesten åt sidan behöver man lära sig att fokusera om, att inte gå upp i ångesten och lägga all fokus på den utan att göra annat, distrahera sig - fokusera om.

  • Anonym (M)

    Jag tror inte att hata ångesten kommer att hjälpa. Bättre att acceptera att den finns där, men försöka att inte bry sig om den så mycket. Lite som
    "Hello darkness, my old friend,
    I've come to talk with you again"

  • Anonym (Fy fan för ångest)

    Jag skulle gärna inte vilja bry mig. Men ångesten kan dyka upp när som helst för mig. Svårt att vänja mig. Men vet ju om att jag har detta och är medveten. Ja det är inte alltid lätt och jobba. När ångesten dyker upp. Får som tunnelseende.Får verkligen gå på lågvarv.

  • Anonym (Fy fan för ångest)

    Får skärpa mig. Har barn. Önskade någon medicin fungerade när det blir som värst och snurrar. Men det går ju inte. Biverkningarna utav medicinerna blev för kraftiga och nä mådde skit utav dem. Men försöker trots allt se framåt.

  • Anonym (M)
    Anonym (Fy fan för ångest) skrev 2015-03-05 21:04:06 följande:

    Får skärpa mig. Har barn. Önskade någon medicin fungerade när det blir som värst och snurrar. Men det går ju inte. Biverkningarna utav medicinerna blev för kraftiga och nä mådde skit utav dem. Men försöker trots allt se framåt.


    Eckhart Tolle hjälper mig. Bara rösten hjälper.
Svar på tråden Jag hatar min ångest . Vill kunna strypa den..:(