• Anonym (Fan)

    Är risken stor att jag blir gravid? :-(

    Usch, mår så dåligt! Fattar inte hur vi kunde vara så otroligt ansvarslösa.. Jaja, gjort är gjort! Vi hade oskyddat sex i söndags, avbrutet så han kom inte i mig. Jag fick panik efteråt så dagen efter så tog jag ett dagen efter piller. Har äl tester hemma sen tidigare så tog ett igår som var ganska starkt, men inte riktigt positivt. Idag var det mycket svagare. Kan jag anta att ägglossningen var igår då? Eller kan den ha varit ännu tidigare? Var på dag 13 när vi hade sex.. Tänker aldrig mer ha sex!! Fyfan så ansvarslöst av oss
    Snälla, ge mig pepp om att risken är liten att det inte blir nått!

  • Svar på tråden Är risken stor att jag blir gravid? :-(
  • Anonym (Klee)

    Folk försöker hela tiden aktivt att bli gravida med ägglossningstest utan att lyckas så risken är inte extremt stor om ni dessutom körde avbrutet men finns så klart.

  • Anonym (oroa dig inte)

    Jag tror inte du blivit gravid och har ni dessutom kört avbrutet så är chansen ännu mindre. Du har ju tagit ett dagen-efter-piller? Så om du nu mot förmodan blev gravid så är du ju inte det längre, det är ju själva vitsen med dagen-efter-piller, ellerhur? Sluta oroa dig och slappna av!

  • Dr to be

    Dagen efter piller fungerar bara om du inte haft ägglossning, om du tog det så nära inpå förmodad äl så vet jag inte om det fungerar.

    Spermier kommer ut i liten mängd även utan orgasm.

    Dock så tror jag inte risken för graviditet är stor men använd kondom i fortsättningen om du inte vill bli gravid.

Svar på tråden Är risken stor att jag blir gravid? :-(