• emeliienicole

    BF maj 2015, någon mer? :)

    Hej!


    Jag är i v. 31 nu och har BF 10 maj 2015, någon mer som har BF i maj? Hur är/har era graviditeter varit? Någon som är lika orolig och nervös som jag inför förlossningen och även tiden efter? Kul att kanske kunna följas åt lite! :)

  • Svar på tråden BF maj 2015, någon mer? :)
  • Erikali

    Bf 16 maj här. Hade det värst fram till v.12 med illamående mm. men sen dess har min kropp vart ganska snäll ändå. Lite krämpor får man väl alltid ;)

  • analin

    Hej! BF 18:e maj med andra barnet. Är alltså i vecka 30 nu och 10 veckor till känns som en evighet. Har börjat få krämpor och det är jobbigt att gå bara efter 500 meter. Det är lite tråkigt. Känner mej så klumpig och stor som en flodhäst.
    Har ni kollat kön? Det har inte jag. :)

  • Ljusfat

    Hej hej,

    Jag har bf 6/5. Givk in i v 32 idag och längtan blir större för varje dag som går. Har haft en ganska lätt graviditet förutom foglossningen som gjort det besvärligt de sista två månaderna. Har nu blivit helt sjukskriven fram till den 30/3 då gravidpenningen börjar istället.

    Hur har du haft det ts?:)

  • LFZ82

    Hej! Har bf 1/5 så går in i v 33 på lördag! Tiden går så himla snabbt nu! Har varit hemma på grav.penning sen 2/3. Skönt att sluta jobba, för nu börjar jag så smått känna av fogarna. Annars har jag haft en otroligt lätt graviditet utan några krämpor:). Har dock oroat mig otroligt mycket för att något ska gå snett men det har lugnat sig ganska mycket efter RUL.

    Vi väntar en liten gosse, det syntes mycket tydligt på RUL :)

  • emeliienicole
    Erikali skrev 2015-03-05 16:55:51 följande:

    Bf 16 maj här. Hade det värst fram till v.12 med illamående mm. men sen dess har min kropp vart ganska snäll ändå. Lite krämpor får man väl alltid ;)


    Haha jo, jag låg och spydde 7 gånger om dagen från dag ett till vecka 12 någon gång, mådde inte alls bra...men nu äntligen kan jag börja njuta! :D
  • emeliienicole
    analin skrev 2015-03-05 17:46:27 följande:

    Hej! BF 18:e maj med andra barnet. Är alltså i vecka 30 nu och 10 veckor till känns som en evighet. Har börjat få krämpor och det är jobbigt att gå bara efter 500 meter. Det är lite tråkigt. Känner mej så klumpig och stor som en flodhäst.
    Har ni kollat kön? Det har inte jag. :)


    Ja men visst gör det! Känns inte riktigt som att man vill vänta så länge, någonting inne i mig känner att förlossningen gärna får starta 2 veckor för tidigt om man säger så, haha. Jag kollade kön i v. 18 och vi får till 95% en liten pojke, är så glad! :D
  • emeliienicole
    Ljusfat skrev 2015-03-05 18:44:03 följande:

    Hej hej,

    Jag har bf 6/5. Givk in i v 32 idag och längtan blir större för varje dag som går. Har haft en ganska lätt graviditet förutom foglossningen som gjort det besvärligt de sista två månaderna. Har nu blivit helt sjukskriven fram till den 30/3 då gravidpenningen börjar istället.

    Hur har du haft det ts?:)


    Jo, jag har haft det ganska okej...spydde dock dom första 3 månaderna men det är ju normalt, sen har jag ju som ovanstående också sa, lite krämpor då och då..känner av sammandragningarna allt oftare nu så man märker på min kropp att det närmar sig slutet, så himla uppspelt! :D
  • akma82

    Jag väntar min lille krabat den 23/5. Och har väl inte direkt haft de bekymmersfritt igenom graviditeten, den som sa att de va mysigt o va gravid ljög ;)

    Har högt blodtryck sen lång tid tillbaka som medicineras och har därav sprungit på kontroller varannan vecka. O sen i ca v.16 så konstaterades de att ja hade fått graviditets diabetes oxå, som jag kostbehandlar och sticker mig i fingrarna 2 dagar i veckan för att hålla i shack.

    Så nu drömmer jag om turkisk peppar o choklad!

    Har nog aldrig levt såhär hälsosamt, men vad gör man inte för krabaten i magen :)

    Men sista tiden får gärna gå fort nu!

Svar på tråden BF maj 2015, någon mer? :)