• Anonym (rädd)

    Jag vågar inte ha sex pga. rädsla att bli anmäld

    Som några av er kanske har märkt gjorde jag en tråd i sexforumet som blivit rejält lång nu. Tänkte att det bästa kanske vore att göra en separat tråd där vi istället försöker hitta en lösning på problemet.

    Jag vet att jag har dragit ut på diskussionen ordentligt men alla kan ju bättre sig.

    Iaf., jag kan börja med att tala om att jag har aldrig haft sex med en tjej, dels pga. att jag helt enkelt inte får till det och dels för att jag är så fasansfullt rädd att det ska sluta med att jag står där med en anmälan i handen. I den andra tråden blev jag ombedd att söka hjälp så då tänkte jag att det kanske kunde vara bra att göra det här.

    Vad tycker ni att jag ska göra? Folk verkar utan några större problem gå hem med nån från krogen och sen i berusat tillstånd ligga med den personen utan att det blir anmälan av det hela. Dock har jag läst bla. här att killar har blivit oskyldigt anklagade och tom. dömda men kan det inte vara så att de bara har haft ren otur helt enkelt?

    Vad tror ni? Vill ni hjälpa mig? Jag är mottaglig numera även om det inte framstått som så.

  • Svar på tråden Jag vågar inte ha sex pga. rädsla att bli anmäld
  • Anonym (rädd)

    Såhär skriver en i den andra tråden:

    "Vet en kille som fick en falsk anmälan om våldtäkt på sig för att tjejen ville utöva någon slags makt mot honom. 


    Han själv hade vittnen på att han var på en helt annan ort så det var omöjligt att han skulle kunna ha våldtagit någon.

    Men hur tvättar man bort misstanken, alla blir ju rädda ändå och misstror i alla fall??"

  • Lena

    Var nykter och ha sex med någon som är nykter och lyssna på vad den personen vill.

  • Anonym (rädd)
    Lena skrev 2015-03-05 17:43:08 följande:

    Var nykter och ha sex med någon som är nykter och lyssna på vad den personen vill.


    Absolut en bra början men samtidigt kanske jag nån gång vill gå på krogen och då kan det ju faktiskt hända ett en tjej blir intresserad av mig. Sånt går att undvika men man kan ju inte isolera sig bara för att folk är berusade på krogen.
  • Lena

    Då kan du ju flirta och så med henne. Han behöver inte hoppa i säng direkt

  • Anonym (rädd)
    Lena skrev 2015-03-05 17:56:02 följande:

    Då kan du ju flirta och så med henne. Han behöver inte hoppa i säng direkt


    Det är sant, tänkte inte på det.
  • Anonym (rädd)

    Det bästa om man nu ska gå på krogen verkar vara att man minglar lite, tar ett mobilnummer om det erbjuds och hör av sig dagen efter.

  • Anonym (Anonym tjej)

    Jag tolkar TS som att han rädd för en falsk våldtäktsanmälan. TS, skriv under ett kontrakt båda två innan ni har sex, skulle jag ha gjort om jag var kille.

  • Anonym (rädd)
    Anonym (Anonym tjej) skrev 2015-03-05 20:44:41 följande:

    Jag tolkar TS som att han rädd för en falsk våldtäktsanmälan. TS, skriv under ett kontrakt båda två innan ni har sex, skulle jag ha gjort om jag var kille.


    Ja, det är just det jag är så fruktansvärt rädd för. Men samtidigt är det många som säger att det är ingen fara.
  • Anonym (123)
    Lena skrev 2015-03-05 17:43:08 följande:

    Var nykter och ha sex med någon som är nykter och lyssna på vad den personen vill.


    Så enkelt är det.
  • Anonym (rädd)
    Anonym (123) skrev 2015-03-05 21:06:37 följande:
    Så enkelt är det.
    Då kan man faktiskt undra sig hur folk som går hem med okända från krogen tänker.
Svar på tråden Jag vågar inte ha sex pga. rädsla att bli anmäld