• Anonym (DRTGG)

    Måste man vara så förbannat snygg?

    Kvinnlig majoritet här, det är bra. Jag är man, men då kan jag få svar från många olika.

    Ja, rubriken säger det mesta. Är det något jag har lärt mig så är det att kvinnor generellt, i alla fall alla som jag träffat, är betydligt mer utseendefixerade än män. En massa satans krav på hur man skall se ut. Vältränad till förbannelse är en punkt ingen verkar rucka på. Så skall man tydligen vara klädd på ett visst sätt, tatuerad, se bra ut i tredagars-stubb och så vidare.

    Kan kvinnor verkligen inte se bortom utseendet? Jesus, ni som gnäller på karlar hela tiden för samma sak. Jag är inte en tatuerad muskelknutte, jag är en lätt sälformad figur (jobbar på det, dock, men någon gym-stammis kommer jag aldrig bli) som aldrig skulle skaffa ringar eller konstverk på kroppen, jag vill helt enkelt inte. Ser väl ut som ungefär det jag är, en stressad, småsliten chef på ett mindre företag. Att man är hygglig och en allmänt bra person är inte intressant, jag får ju fan ingen chans att visa det eftersom ingen orkar se bortom ytan.

  • Svar på tråden Måste man vara så förbannat snygg?
  • Anonym (Man)

    Snygga kvinnor är utseendefixerade. Precis som snygga män. Jämför dig med kvinnor på samma nivå som dig själv snygghetsmässigt, och du ser att det ser likadant ut mellan könen.

  • Birgitta02

    Jo, vi är väl delvis utseendefixerade. Men det är ju bara vid första anblicken. Som jag brukar säga att utseendet gör att första intresset väcks - men det är insidan som gör att man stannar kvar. En snygg kille kanske drar blickarna till sig, men är resten inget att ha så lär ingen tjej stanna.

    Är du en kille med hjärtat på rätta stället, hyfsat intelligent och allt annat som är attraherande så kan jag nog säga att du är intressant för de flesta. Så träffar du en tjej inom din bekantskapskrets eller på jobbet, som lär känna dig i längden, så kan jag nog sätta en slant att du ganska snabbt hittar någon som stannar :).

  • Anonym (mm)

    förstår din teori och håller med, men människan är skapt ytlig. Alltså måste det finnas något den andra finner attraktivt, annars har man svårt att få intresse för den personen. Nu är inte alla ntresserade av muskelknuttar, dock är jag själv tränad och vill ha vältränad man. Så nu såg du väl bortom mitt inlägg...

  • Anonym (mm)
    Birgitta02 skrev 2015-03-06 10:29:07 följande:

    Jo, vi är väl delvis utseendefixerade. Men det är ju bara vid första anblicken. Som jag brukar säga att utseendet gör att första intresset väcks - men det är insidan som gör att man stannar kvar. En snygg kille kanske drar blickarna till sig, men är resten inget att ha så lär ingen tjej stanna.

    Är du en kille med hjärtat på rätta stället, hyfsat intelligent och allt annat som är attraherande så kan jag nog säga att du är intressant för de flesta. Så träffar du en tjej inom din bekantskapskrets eller på jobbet, som lär känna dig i längden, så kan jag nog sätta en slant att du ganska snabbt hittar någon som stannar :).


    yep. det jag menar. insidan är ju det som får en stanna
  • Anonym (Man)
    Birgitta02 skrev 2015-03-06 10:29:07 följande:

    Jo, vi är väl delvis utseendefixerade. Men det är ju bara vid första anblicken. Som jag brukar säga att utseendet gör att första intresset väcks - men det är insidan som gör att man stannar kvar. En snygg kille kanske drar blickarna till sig, men är resten inget att ha så lär ingen tjej stanna.

    Är du en kille med hjärtat på rätta stället, hyfsat intelligent och allt annat som är attraherande så kan jag nog säga att du är intressant för de flesta. Så träffar du en tjej inom din bekantskapskrets eller på jobbet, som lär känna dig i längden, så kan jag nog sätta en slant att du ganska snabbt hittar någon som stannar :).


    Jag tror utseendet kvittar så länge han hittar kvinnor som "spelar i samma liga", då är insidan mera intressant. Precis som snygga också värderar insidan tyngre, men ändå vill ha någon som är lika snygg som en själv. Så håller med dig lite.
  • nymedlem
    Anonym (Man) skrev 2015-03-06 10:26:05 följande:

    Snygga kvinnor är utseendefixerade. Precis som snygga män. Jämför dig med kvinnor på samma nivå som dig själv snygghetsmässigt, och du ser att det ser likadant ut mellan könen.


    Japp så är det!

    Jag är kvinna som har en dålig vana - jag jämför mig alltid med min mans ex. Nu har jag bra självförtroende så jag "vinner" alltid men bara att jag gör detta är sjukt.

    Ts - Jag väljer ofta mindre attraktiva män utseendevis för jag tycker om när mannen vill visa upp mig och är stolt över mig.

    Som sagt bra självförtroende (vet att jag ser bra ut), dålig självkänsla (är inte värd nåt).
  • Anonym (Man)
    Anonym (Man) skrev 2015-03-06 10:32:12 följande:

    Jag tror utseendet kvittar så länge han hittar kvinnor som "spelar i samma liga", då är insidan mera intressant. Precis som snygga också värderar insidan tyngre, men ändå vill ha någon som är lika snygg som en själv. Så håller med dig lite.


    Men vill betona att jag uttrycker mig jävligt generellt här.
  • Birgitta02
    Anonym (Man) skrev 2015-03-06 10:37:11 följande:
    Men vill betona att jag uttrycker mig jävligt generellt här.
    "Spelar i samma liga"? Skönhet ligger i betraktarens öga som du vet. Om en person anser mig snygg kanske en annan tycker jag ser bedrövlig ut.
  • Anonym (Man)
    nymedlem skrev 2015-03-06 10:32:48 följande:

    Japp så är det!

    Jag är kvinna som har en dålig vana - jag jämför mig alltid med min mans ex. Nu har jag bra självförtroende så jag "vinner" alltid men bara att jag gör detta är sjukt.

    Ts - Jag väljer ofta mindre attraktiva män utseendevis för jag tycker om när mannen vill visa upp mig och är stolt över mig.

    Som sagt bra självförtroende (vet att jag ser bra ut), dålig självkänsla (är inte värd nåt).


    Ja, det är litet sjukt och onödigt. Vad som hänt före man träffar någon är ju som bekant av helt underordnad betydelse.

    En bra man visar upp sin tjej oavsett om hon är handikappad, förresten. Ja, jag är fast i ett överdrivet jämlikhetstänk.

    Självförtroende är rätt avgörande, det har du rätt i.
  • Anonym (DRTGG)
    Anonym (Man) skrev 2015-03-06 10:26:05 följande:

    Snygga kvinnor är utseendefixerade. Precis som snygga män. Jämför dig med kvinnor på samma nivå som dig själv snygghetsmässigt, och du ser att det ser likadant ut mellan könen.


    Jag är inte särskilt utseendefixerad, så ad "min nivå" är vet jag inte. Men ser man på kravlistan på dejtingsajter så kräver alla, oavsett utseende, det jag beskrev ovan.
    Birgitta02 skrev 2015-03-06 10:29:07 följande:

    Jo, vi är väl delvis utseendefixerade. Men det är ju bara vid första anblicken. Som jag brukar säga att utseendet gör att första intresset väcks - men det är insidan som gör att man stannar kvar. En snygg kille kanske drar blickarna till sig, men är resten inget att ha så lär ingen tjej stanna.

    Är du en kille med hjärtat på rätta stället, hyfsat intelligent och allt annat som är attraherande så kan jag nog säga att du är intressant för de flesta. Så träffar du en tjej inom din bekantskapskrets eller på jobbet, som lär känna dig i längden, så kan jag nog sätta en slant att du ganska snabbt hittar någon som stannar :).


    Nu har jag visserligen aldrig beskrivit mig själv som något träskmonster heller. Hade det varit 80-tal hade jag förmodligen varit ansedd som attraktiv, numera ligger jag efter. Nog för att jag är intelligent, hygglig och så vidare, dessutom har jag ett bra arbete, men... Min bekantskapskrets består av människor med stabila förhållanden, på jobbet har vi två kvinnor, varav båda är gifta med andra inom företaget (den ena dessutom med huvudägaren). Hänvisad till nätdejting där bilderna är 99 %.
    Anonym (mm) skrev 2015-03-06 10:29:11 följande:

    förstår din teori och håller med, men människan är skapt ytlig. Alltså måste det finnas något den andra finner attraktivt, annars har man svårt att få intresse för den personen. Nu är inte alla ntresserade av muskelknuttar, dock är jag själv tränad och vill ha vältränad man. Så nu såg du väl bortom mitt inlägg...


    Nej, jag förstår dig. Du är ju inte annorlunda än alla andra här i vår lilla värld. Sedan har jag aldrig förstått varför man antingen skall se ut som Arnold eller också är man otränad, finns det inget mellanting alls?
Svar på tråden Måste man vara så förbannat snygg?