• Anonym (Jess78)

    Begravning

    Hej. Någon som har koll på begravningskläder? Min 15 åriga sons pappa har hastigt dött. Vad ska min son har på sig på begravningen? Har hört att han ska antingen ska bära slips eller fluga. Och vad ska jag ha på mig? Ska vara valfritt klädsel på begravningen. Någon som har idéer som jag kan ta del av?

  • Svar på tråden Begravning
  • Hummeldummel

    Fluga har jag aldrig sett på begravning.

    Vit slips som nära anhörig till vit skjorta. Svarta byxor och kavaj.

    Är det valfritt så ta bara fina kläder som han känner sig bekväm i.

  • Griseknoen35

    Är det valfri klädsel så låt han välja själv. Begravningen kommer förmodligen vara extremt jobbig som den är och då kan det vara skönt att ha något han känner sig bekväm och trygg i. Fast självklart inom rimliga gränser, mjukisar är ju inte speciellt lämpligt. Du själv räcker väl med någon mörk kjol eller klänning. När min pappa dog blev det lite i sorgearbetet och acceptera det att pappa var död att kolla kläder mm, men vi alla är olika men skrev nu utifrån mig själv lite/

  • Fjäril kär

    Är det valfri klädsel så gäller det.  Däremot bör  väl sonen  undvika gympabrallor, allt för trasiga jeans, hoodtröjor och kläder med reklamtryck.   

    I övrigt kan han välja fritt hur han vill se ut på begravningen. 

    Samma gäller dig, välj som du själv vill men undvik allt för korta kjolar och övrig utmanande klädsel. 

Svar på tråden Begravning