• kara

    21 och orolig!

    Hej, 
    som rubriken säger, 21 år och är orolig att allt ska gå fel. 
    Plussade igår, det var oplanerat men jag är glad ändå. 
    Är bara rädd att jag ska missfall eller att det ska vara nåt fel. 
    Egentligen är jag orolig över allt som kan gå fel! 

    Hjälp??
    Min sambo vill inte riktigt prata om det hela än. 

  • Svar på tråden 21 och orolig!
  • Mammma93

    Hej och grattis!

    Jag är också 21 och sitter här med en son på 3 månader. Jag var också orolig till och från lite hela tiden men det hör väl till kanske!

  • kara
    Mammma93 skrev 2015-03-10 22:45:07 följande:

    Hej och grattis!

    Jag är också 21 och sitter här med en son på 3 månader. Jag var också orolig till och från lite hela tiden men det hör väl till kanske!


    Åh tack!  
    Men vad mysigt!
    Hur handskas man med oroligheter? Jag nojjar som en tok. Haha..
  • Mammma93

    Jättemys!

    När jag plussade och också blev orolig för missfall så försökte jag först vara lite beredd på att det inte skulle sluta bra, sen kom jag på att jag skulle bli precis lika ledsen även om jag var beredd. Så tänk på hur spännande och mysigt det är istället! Det funkade iallafall för mig till stor del!

  • kara

    Jo det är ju så, man kanske inte ska tänka på det så mycket. Händer det så händer det. Jag lär ju bli lika ledsen i vilket fall som helst. 
    Tänker bara så mycket! haha

  • Mammma93

    Jo precis. A gud jag med, vissa dagar känns det jätte bra och ibland bryter man nästan ihop av oro och så lite hormoner på det! ;)

    Och så vill jag säga att när jag oplanerat blev gravid så kom det lite som en chock för min sambo. Dagen efter testet tog han en stund och tänkte igenom allt och när gjort det blev han lika överlycklig och förväntansfull som jag. Dom kan behöva smälta det menar jag

  • kara
    Mammma93 skrev 2015-03-11 13:15:35 följande:

    Jo precis. A gud jag med, vissa dagar känns det jätte bra och ibland bryter man nästan ihop av oro och så lite hormoner på det! ;)

    Och så vill jag säga att när jag oplanerat blev gravid så kom det lite som en chock för min sambo. Dagen efter testet tog han en stund och tänkte igenom allt och när gjort det blev han lika överlycklig och förväntansfull som jag. Dom kan behöva smälta det menar jag


    Ja det kanske inte är världens bästa kombo, oro och hormoner. :p 

    Jo det är ungefär samma här. Han vill inte riktigt prata än. Ha har som vart tyst efter att vi kom fram till att vi skulle behålla det, då jag fick övertala honom till det. Kanske ska låta det sjunka in lite. Vi ska på mvc på tisdag och då kommer ag tvinga honom att prata :p
  • emeliienicole

    Åh, grattis! :D


    Själv är jag 19 och gravid i v. 32, trodde inte att jag var gravid när testet visade positivt så fick ta 4 test hemma plus ett test hos barnmorskan för att vara helt 100 på att det verkligen var så. Det var en önskad graviditet så blev ju självklart jätteglad! Men fram tills vecka 18 då man får göra ultraljud och se sin lilla bebis så gick jag dagligen och tänkte att jag antagligen kommer få missfall och vissa dagar tänkte jag "äh, vad håller jag på med? jag är säkert inte gravid ändå"...en konstig tanke då allt visade på att jag var det.. ;)


    Men ta det bara lugnt, du kommer ha så många konstiga och jobbiga tankar men tänk att du bär på livets största gåva..du kommer lugna dig när du dagligen känner sparkarna :)


    Lycka till!!

  • kara
    emeliienicole skrev 2015-03-11 17:29:21 följande:

    Åh, grattis! :D


    Själv är jag 19 och gravid i v. 32, trodde inte att jag var gravid när testet visade positivt så fick ta 4 test hemma plus ett test hos barnmorskan för att vara helt 100 på att det verkligen var så. Det var en önskad graviditet så blev ju självklart jätteglad! Men fram tills vecka 18 då man får göra ultraljud och se sin lilla bebis så gick jag dagligen och tänkte att jag antagligen kommer få missfall och vissa dagar tänkte jag "äh, vad håller jag på med? jag är säkert inte gravid ändå"...en konstig tanke då allt visade på att jag var det.. ;)


    Men ta det bara lugnt, du kommer ha så många konstiga och jobbiga tankar men tänk att du bär på livets största gåva..du kommer lugna dig när du dagligen känner sparkarna :)


    Lycka till!!


    Taack :D 

    Jag visste att jag var gravid redan innan testet då brösten har gjort ont nå fruktansvärt! Det har gått lite bättre idag än igår. Jag är superglad för det hela men har en hjärna som aldrig slutar tänka. Vågar liksom inte hoppas på för mycket. 

    Jag längtar redan!! 

    Grattis och lycka till du också :D 
  • lindstroom

    Jag är också 21 år och är i vecka 10 (9+4) idag


    Jag är också orolig såklart men försöker tänka att händer det så får man se det positivt. Då är det ju nånting som är fel på embryot och det kan kännas enklare för en att tänka så, det gör det för mig iallefall! 


    Hoppas och tror att det kommer gå bra för dig! Vilken vecka är du i? 


    Dessutom har jag hört att det är som bäst att bli gravid när man är 22 år för det är tydligen bästa åldern att bli gravid på då kroppen är som bäst. Så det kan man ju hoppas på haha ;) 

  • kara
    lindstroom skrev 2015-03-30 15:12:11 följande:

    Jag är också 21 år och är i vecka 10 (9+4) idag


    Jag är också orolig såklart men försöker tänka att händer det så får man se det positivt. Då är det ju nånting som är fel på embryot och det kan kännas enklare för en att tänka så, det gör det för mig iallefall! 


    Hoppas och tror att det kommer gå bra för dig! Vilken vecka är du i? 


    Dessutom har jag hört att det är som bäst att bli gravid när man är 22 år för det är tydligen bästa åldern att bli gravid på då kroppen är som bäst. Så det kan man ju hoppas på haha ;) 


    Jo, och oron kommer och går. vissa dagar kan jag föreställa mig att jag en söt liten bebis när jag ska ta julkorten iår och andra dagar vill jag inte ens tänka på nånting för att det är ju inte säkert att jag kommer ha ett barn. Har fler bra dagar än dåliga! 

    Jag är i vecka 8 (7+2)  :) 

    Men vad bra, då är man ju nästan helt i tid då ;)
Svar på tråden 21 och orolig!