• Anonym (youtube)

    Är en känd youtuber :) fråga vad ni vill

    Är en känd youtuber, jobbar heltid med att göra videos på youtube. Fråga vad ni vill. :)

  • Svar på tråden Är en känd youtuber :) fråga vad ni vill
  • Helnil91

    Väldigt intressant Glad
    Har några frågor. När började du med youtube? Är det lätt att göra videos? Tjänar du pengar på det? Vad behöver man för utrustning? Vad för typ av videos gör du?

  • Anonym (youtube)
    Helnil91 skrev 2015-03-12 02:12:47 följande:

    Väldigt intressant Glad
    Har några frågor. När började du med youtube? Är det lätt att göra videos? Tjänar du pengar på det? Vad behöver man för utrustning? Vad för typ av videos gör du?


    Tack :) Jag började med youtube för ca 4 år sen. Nja lätt och lätt. Det är lätt tekniskt att göra videos tycker jag men det svåra kan vara att komma på vad man ska prata om i videon. Sen tar det självklart lite tid att redigera videon och så. Yes jag tjänar pengar, men jag pluggar också på universitet för vill ha en riktig utbildning att falla tillbaka på. Jag filmar med en canon EOS 700D och jag brukar även använda ett stativ till. Jag har en skönhets kanal. Gör videos om skönhet, smink, kläder, hauls, tips.. mm
  • Anonym (youtube)
    Isengard22 skrev 2015-03-12 02:22:21 följande:

    Länka din profil :) 


    Tänker tyvärr inte göra det. Vill inte lägga ut mitt namn på ett forum. Därför jag är anonym.
  • Coccolina

    Hut mycket tjänar du ca i månaden? Hur fick du kontakter som betalar? Är det reklam som betalar eller? Spännande!! Skulle gärna själv ha nån kanal... men haha kan inte komma på vad jag skall prata om:-P


    I'm not crazy... My reality is just diffrent than yours....
  • Anonym (youtube)
    Coccolina skrev 2015-03-12 03:12:43 följande:

    Hut mycket tjänar du ca i månaden? Hur fick du kontakter som betalar? Är det reklam som betalar eller? Spännande!! Skulle gärna själv ha nån kanal... men haha kan inte komma på vad jag skall prata om:-P


    Vill inte säga den direkta siffran men tjänar väldigt bra. Tjänar över 40 000 i månaden. Alltså innan skatt. :)

    Det jag tjänar på är annonsintäkter. Både de som youtube har men även egna annonsörer. Sen tjänar jag även på sponsrade inlägg och reklam. Ett ex är tex att ett sminkförerag vill att jag gör reklam för deras mascara. Då får jag en viss summa för detta. Detta är det jag tjänar mest på. Sen får jag även massa smink och kläder skickade till mig. Droppar typ ner paket i brevlådan och postboxen hela tiden :) Det är företag som kontaktar mig via mail.

    Det är verkligen jätte kul att ha en egen kanal. Du borde göra en om du är intresserad av att göra videos.

    Prata om något som intresserar dig. Sen så tänk på att ha bra kvalité på dina videos. Alltså filma med en bra kamera så du får bra bild och ljud. Och ha även bra ljus. Om du har bra kvalité och redigerar dina videos så kommer du få flera tittare. Sen ha tålamod. Tar lång tid att bygga upp ens kanal.
  • Coccolina
    Anonym (youtube) skrev 2015-04-19 11:50:03 följande:
    Vill inte säga den direkta siffran men tjänar väldigt bra. Tjänar över 40 000 i månaden. Alltså innan skatt. :)

    Det jag tjänar på är annonsintäkter. Både de som youtube har men även egna annonsörer. Sen tjänar jag även på sponsrade inlägg och reklam. Ett ex är tex att ett sminkförerag vill att jag gör reklam för deras mascara. Då får jag en viss summa för detta. Detta är det jag tjänar mest på. Sen får jag även massa smink och kläder skickade till mig. Droppar typ ner paket i brevlådan och postboxen hela tiden :) Det är företag som kontaktar mig via mail.

    Det är verkligen jätte kul att ha en egen kanal. Du borde göra en om du är intresserad av att göra videos.

    Prata om något som intresserar dig. Sen så tänk på att ha bra kvalité på dina videos. Alltså filma med en bra kamera så du får bra bild och ljud. Och ha även bra ljus. Om du har bra kvalité och redigerar dina videos så kommer du få flera tittare. Sen ha tålamod. Tar lång tid att bygga upp ens kanal.
    Skattar du för gåvorna... FInns ju flera som utelämnat gåvorna när de skattar vilket ju är olagligt... och sedan åkt på en smäll ekonomiskt för det (inte mer än rätt i mina ögon)
    I'm not crazy... My reality is just diffrent than yours....
Svar på tråden Är en känd youtuber :) fråga vad ni vill