• louisemostert

    Långt protokoll

    Hej!
    Den 19 mars ska jag börja med mitt nässpray, inför de långa protokollet. Vi har tidigare testat på det korta protokollet men det fungerade inte för oss så nu håller vi tummarna. Vi kommer att gå i Malmö. Någon annan som också ska börja på långt protokoll? Eller kanske någon som redan påbörjat behandling, som vill dela med sig utav sin story? :)
    Kram på Er!! 

  • Svar på tråden Långt protokoll
  • fröken fegis

    Hej! Jag följs gärna åt och byter lite tankar och erfarenheter! Vi har just startat vår första IVF och jag började med nässprayen Synarel i fredags. Inga biverkningar än så länge men de kommer kanske inte förrän man har sprayat ett tag. Vi ska göra vår IVF på Carl von Linné-kliniken i Uppsala.

  • smultronoga

    Hej! Har genomgått en stim med långa programmet och var väl enligt maken " en ragata"..;). Tyvärr fick vi avbryta beh pga äggblåsorna utv olika. Nu har jag fått min mens igen ( eller en blödning ska man väl kalla ) för ngn mens är det inte riktigt så idag ringde jag CVL i uppsala för att få en ny planering. Läkaren skulle återkomma med detta. Känns oroligt att det ska bli samma som förra gången men man kan inte låta hoppet minska.

  • louisemostert

    Hej!
    Idag fick jag min blödning. Ska börja med otrivelle sprutan den 2 april sen blir det ett besök på RMC den 9/4.
    Hur går det för Er?
    Kram! 

  • galenidejj

    Hej! Jag hoppar in här! Började med mina sprutor den 26/3.

    I morgon ska jag ta blodprov och får svar på onsdag hur jag svarat på hormonerna!

    Mår inget vidare av sprutorna så hoppas att jag inte behöver hålla på allt för länge.

  • fröken fegis

    Nu har jag sprayat med Synarel i drygt 2 veckor. Har mått helt ok under sprayningen och idag var jag på kontroll. VUL såg bra ut, nu får vi se vad blodprovet säger, men troligtvis blir det sprutstart på onsdag eller torsdag. Nervöst!!!

  • galenidejj
    fröken fegis skrev 2015-03-30 20:41:09 följande:

    Nu har jag sprayat med Synarel i drygt 2 veckor. Har mått helt ok under sprayningen och idag var jag på kontroll. VUL såg bra ut, nu får vi se vad blodprovet säger, men troligtvis blir det sprutstart på onsdag eller torsdag. Nervöst!!!


    Det kommer säkert gå jätte bra!
  • louisemostert

    Hej på Er!

    Ikväll är det dags för första sprutan. Sen har vi ul den 9/4. Sprayen har jag inte reagerat på direkt. Sprutorna inte i heller (förra gången, under de korta protokollet) Är lite nervös över att det kanske inte är några ägg som sist men håller tummar och tår! 
    Glad Påsk på Er! 
    Kram

  • fröken fegis
    louisemostert skrev 2015-04-02 14:30:07 följande:

    Hej på Er!

    Ikväll är det dags för första sprutan. Sen har vi ul den 9/4. Sprayen har jag inte reagerat på direkt. Sprutorna inte i heller (förra gången, under de korta protokollet) Är lite nervös över att det kanske inte är några ägg som sist men håller tummar och tår! 
    Glad Påsk på Er! 
    Kram


    Hej! Då ligger vi precis lika :) Ska också ta min allra första spruta ikväll (detta är ju vår första IVF), är ganska nervös! Jag har inte heller reagerat så mkt på sprayen, har haft lite huvudvärk de sista dagarna bara och en o annan värmevallning. Får du sluta helt med sprayen nu när du börjar med sprutorna, eller får du bara spraya mindre? Själv fick jag sluta helt med Synarelen nu och kommer bara att köra Gonal F. Första VUL blir på tisdag 7/4, spännande!!! :) Nu hoppas vi på många ägg i påsk ;) Kram
  • fröken fegis

    Hu, nu är första sprutan tagen... Det gick fint, men jag var så nervös att det blev några tårar ändå... Hur gick det för dig?! Vilka sprutor och vilken dos är det du ska ta? Kram

  • louisemostert

    Hej :)

    Jag ska fortsätta med sprayen fast två ggr per dag nu istället för tre. Jag tar Gona F, 150 per dos. Dudå?

    Ja verkligen, många många ägg :)

    Var i landet går du fröken fegis?

    Kram

Svar på tråden Långt protokoll