• Anonym (Kille)

    Kvinnor och hår.

    Om du kvinna låter bli att raka dig, vilja delar av kroppen får du då hår på?

  • Svar på tråden Kvinnor och hår.
  • Anonym

    Alla människor har hår på hela kroppen, undantaget handflator och fotsulor (och givetvis de som av någon annan anledning tappat/aldrig haft hår på kroppen)

    De enda ställen jag rakar är under armarna, benen och bikinilinjen. Med andra ord skulle dessa områden bli håriga om jag inte rakade.

  • Anonym (Kille)
    Anonym skrev 2015-03-16 09:42:55 följande:

    Alla människor har hår på hela kroppen, undantaget handflator och fotsulor (och givetvis de som av någon annan anledning tappat/aldrig haft hår på kroppen)

    De enda ställen jag rakar är under armarna, benen och bikinilinjen. Med andra ord skulle dessa områden bli håriga om jag inte rakade.


    Hur håriga då tror du?
  • sextiotalist
    Anonym skrev 2015-03-16 09:42:55 följande:

    Alla människor har hår på hela kroppen, undantaget handflator och fotsulor (och givetvis de som av någon annan anledning tappat/aldrig haft hår på kroppen)

    De enda ställen jag rakar är under armarna, benen och bikinilinjen. Med andra ord skulle dessa områden bli håriga om jag inte rakade.


    Här också. Men där jag blir mest hårig är på benen. Rakar jag inte underbenen så får jag karlbehåring, inte ovanför knäet konstigt nog
  • Anonym (Kille)
    sextiotalist skrev 2015-03-16 17:45:06 följande:

    Här också. Men där jag blir mest hårig är på benen. Rakar jag inte underbenen så får jag karlbehåring, inte ovanför knäet konstigt nog


    Inte karlbehåring, mänsklig behåring. Att du är kvinna är irrelevant i detta sammanhang.
  • sextiotalist
    Anonym (Kille) skrev 2015-03-16 18:01:30 följande:
    Inte karlbehåring, mänsklig behåring. Att du är kvinna är irrelevant i detta sammanhang.
    Haha, då har du inte sett mina orakade ben. De är rejält lurviga
  • Anonym (fy)

    Har hår på hela jävla kroppen. Har mörka hårstrån vilket är obeskrivligt obehagligt Och jävligt surt alltså. Men går på laserbehandling och börjar med ansiktet men ska göra hela kroppen. Så det blir skönt att skippa allt oönskat hår!

    Men jag undrar hur ni gör? Rakar? Vaxar? Använder tråd? Något annat?

  • hairyguy

    Kvinna! Låt ditt hår växa överallt! Stor härlig buske som en riktig kvinna! Håriga ben och hår under armarna! Låt det växa!!!!!

  • Anonym (Kille)
    sextiotalist skrev 2015-03-17 07:52:16 följande:

    Haha, då har du inte sett mina orakade ben. De är rejält lurviga


    Jo, det bevisar ju att inte bara män kan få det, därför gillar jag inte uttrycket "mansbehåring".
  • Anonym (Kille)
    hairyguy skrev 2015-03-17 09:09:17 följande:

    Kvinna! Låt ditt hår växa överallt! Stor härlig buske som en riktig kvinna! Håriga ben och hår under armarna! Låt det växa!!!!!


    Ja, det är rätt!
  • Anonym (tjej med hår)

    Jag rakar mig inte. Vissa verkar tro att håret växer i all oändlighet då. Det gör det inte. Man får en lagom stor krullig buske på kuttan, några hårstrån runt om, små tussar under armarna och prydliga fjun på benen. Det är en kulturell grej som går att vänja sig av med, det där idealet hårlöshet. Tycker inte det känns ett dugg konstigare än att ha hår på huvudet.

Svar på tråden Kvinnor och hår.