• Anonym (usch)

    pilonidalcysta. någon med erfarenhet eller med kunskap som kan hjälpa ?

    Hjälp ! va till läkaren för att jag inte stod ut längre. Har en pilonidalcysta. Läkaren skickade remiss till kirurgen som ska avgöra om det blir operation eller inte. Men detta kan ta upp till 3 månader !!

    Min är svullen och gör mycket ont. Det är trejde gången den svullnar upp . Men tidigare har den "spruckit" och vätskat och då har det onda försvunnit. Men idag var smärtan outhärdlig så jag gick dit. Har läst mycket om de men vill gärna höra från någon som varit med om det själv eller kanske någon som jobbar som läkare eller sköterska som har erfarenhet av läkningen omläggningen smärtan eller om det är vanligt att det återkommer . Snälla ni som vet nått. Berätta. nått är bättre än inget. Jag mår verkligen dåligt över det här och är mycket nervös!

  • Svar på tråden pilonidalcysta. någon med erfarenhet eller med kunskap som kan hjälpa ?
  • Anonym (mor)

    Min son fick operara bort sin efter att den visat sig redan andra gången. Läkarna ville dock helst avvakta tills den inte var infekterad/aktiv innan operation. Så när den var lugn fick han den bortskuren. Det tog bort en rejäl bit hud och ganska djupt för att få bort alla små 'kanaler' i huden, och sydde ihop. Läkningen gick väldigt bra. Om de opererar när den är irriterad så kan de ej sy ihop och den måste läka innifrån, vilken kan ta väldigt lång tid.

  • Anonym (Behappy)