• Em86

    Äntligen gravid efter IVF i Mars 2015

    Hej tjejer,
    Jag hoppar in här :)

    Jag gjorde ett FET den 24/3 då dom satte in två 7-celliga ägg som var odlade i två dagar. 

    Mediciner jag tar är:
    Lutinus
    Albyl e
    Klexane
    Progynova

    Jag har tagit tre blodprover:
    7/4 - 1200 HcG
    9/4 - 2133 HcG
    16/4 - 16000 HcG

    Jag har ömma bröst, molnvärk ibland och sen några dagar tillbaka har jag börjat må illa, som ett moln som ligger å mullrar hela dagen, så är jag väldigt trött också... 

    På fredag ska jag göra VUL för första gången och jag är så nervös att vi inte ska få se någon hjärtaktivitet...

    Jag hade nog inte varit lika stressad och nervös om det inte hade varit för att jag blöder då och då... Nu har det som tur är stoppat upp *peppar peppar* och det var några dagar sedan sista blödningen.
    Min egna teori om varför jag blöder är att jag har känsliga slemhinnor och att jag kanske har rivit mig med Lutinus staven och eftersom jag tar två olika blodförtunnande så blöder jag lite extra när jag väl blöder. 
    Jag har slutat föra upp Lutinus med staven och använder fingret istället och då har blödningarna avtagit. Så jag hoppas på att min teori stämmer :)

    Det är jobbigt att vara konstant rädd och orolig att något ska vara fel och att något ska gå galet. Det här är ju det här vi har drömt om i 4,5 år! Jag hoppas innerligt att det är våran tur nu... <3

  • Em86
    FriidaB skrev 2015-04-21 12:08:46 följande:

    Allt såg fint ut idag på VUL.. Hjärtat slog på det lilla pyret och den visade upp sig fint och sprattlade med benen. Man kan ana dom små fossingarna på bilden. Jag och sambon gråter av lycka och tacksamhet. Hade aldrig vågat hoppas på detta efter första försöket.. <3

    phpellsmz00592.jpg


    Grattis ?? ???? Så fantastiskt!

    Vilken vecka/dag är du? Är glad för din skull ????
  • Em86
    Em86 skrev 2015-04-21 12:52:06 följande:
    Grattis ?? ???? Så fantastiskt!

    Vilken vecka/dag är du? Är glad för din skull ????
    Oj, så nu när jag loggade in på datorn att mina "smilys" kommer upp som frågetecken... Det är alltså inte frågetecken utan hjärtan och glada gubbar :)
  • Em86

    Vi va på VUL igår och fick se ett starkt litet hjärta ticka på skärmen, vilken lycka! :)

    Våran gynekolog sa att det bara är 5% som får MF / MA efter man har sett hjärt ljud i v 7. Och han sa också att han kunde se skavanker på embryot/gulasäcken på dom som låg i riskzonen för MF / MA.

    I vårt fall såg allt perfekt ut och han kunde till och med nästan våga garantera att det här skulle gå hela vägen <3

    Vårt lilla hjärta var igår 7v (6+6) och 1cm lång :)

  • Em86

    Vad tar ni för mediciner? Och hur länge har er doktor sagt att ni ska ta dom?

    Jag tar Lutinus & Progynova som jag ska sluta med v. 11 (10+0) Och Klexane & Albyl-e som jag ska sluta med v.13 (12+0)

    Jag ska höra med min IVF klinik om jag kan få ta Lutinus & Progynova till v.13 (12+0) och sen trappa ner på medicinerna, fortsätta ta Albyl-e nästan hela graviditeten.

  • Em86
    Hejmennej skrev 2015-04-26 08:06:12 följande:

    Kul med alla fina ultraljud! Så himla häftigt att se hjärtat slå!

    Det är skönt att höra att era läkare sagt att missfallsrisken minskar, min ville inte säga något.

    Jag gjorde FET ostimulerat så jag tar inga mediciner. Hade det blivit barn vid första ET hade jag bara tagit lutinus, men inte speciellt länge om jag minns rätt. Typ ett par veckor kanske det var? Det verkar skilja sig mycket från klinik till klinik.

    Hur mycket orkar ni hålla igång med träning och motion? Jag har släppt det helt, men innan graviditeten var jag igång och joggade.

    Nu när oron har släppt vill jag komma igång lite igen, även om jag är trött. Typ promenader och yoga känns lagom. Jag har anmält mig till gravidyoga som börjar i slutet av maj.


    Hej,

    Jag har en siberian husky så jag går långa promenader varje dag... Innan cyklade jag mycket med vovven också, men det har jag slutat med. Min väninna är gravid i v.8 och joggar 3-4 dagar i veckan. Så gör det som passar dig bäst :)
  • Em86
    EmyJ skrev 2015-04-27 15:15:12 följande:

    Tydligen var inte den här veckan lika bra för VUL.. Tom hinnsäck, ingen bebis.


    Skickar styrke-kramar till dig <3 Ge inte upp!
  • Em86

    Igår följde jag med min bästa väninna som också är gravid i samma vecka som mig till VUL & lyckades snika till mig ett VUL jag med :) hehe

    Mitt lilla hjärta hade 143 slag i minuten och var ca 1,5 cm lång. Det va häftigt att höra hjärtat slå för första gången <3

    Jag ska träffa barnmorskan den 7/5. Då är jag i v 9 (8+5)

    Så ska jag göra ett nytt VUL den 13/5 för att se så allt ser bra ut :)

  • Em86

    Jag är v 9 (8+0) och är mega trött, måste sova middag 1-2 timmar på dagen/eftermiddagen för att orka hålla mig uppe till kl 22 på kvällen, illamående, hela dagen så det är svårt att få i mig mat, men illamåendet går som oftast över efter jag har ätit lite, ömma/spänd bröst & ibland lite molnandevärk...

    Jag skulle inte byta ut något om vi får en frisk liten bebis i december <3

  • Em86

    Hej tjejer,

    Så kul att höra att det går så bra för er också :)

    Själv var jag på UL i förrgår och fick se vårat lilla hjärta vinka till oss :)

    H*n rörde på sig och viftade med både ben och armar, så fantastiskt!

    Idag skrev vi in oss och jag fick ta många blodprov, urinprov, blodtryck och mätte och vägde mig.

    På söndag ska jag sluta ta Lutinus & Prognova... Då är jag i v 11 (10+1).

    Hur länge har ni fått besked om att ta era eventuella mediciner?

    Jag gjorde FET i en stimuleradcykel.

Svar på tråden Äntligen gravid efter IVF i Mars 2015