• Dagny

    Skönvikt

    Remiss skickad till skönvikt för en GP op.
    Någon mer?
    Kanske vi kan bolla ideer och tankar tillsammans?

  • Svar på tråden Skönvikt
  • PetulaK

    Jag ska på första läkarstudenter där nästa vecka. Googlar som en tok efter information just nu....

  • Dagny

    Men då har du i alla fall kommit längre än jag :)
    Väntar på remissbekräftelse. Har ringt 2 gr och frågat om den och får till svar att de ligger efter med det mesta.

    Förstår inte vad som händer efter det besöket som du ska på... sen då? När kan man åberopa vårdgrantin.... känns som att det är mycket krångligare här i Dalarna än på andra ställen...

  • PetulaK

    Ehm....vårdgaranti? Då är du nog bättre påläst än mig. Du menar pga långa väntetider på operation? Till mig sa läkarsekreteraren att det är först efter det här första läkarbesöket som man bestämmer om det blir operation. Så jag antar att det är då man kan börja begära vårdgaranti och att få flytta till annat landsting.

    Annars har jag hört att man ska försöka få op i Mora istället för Falun. Bättre utrustning och mindre stressad personal.

  • PetulaK

    Idag var jag på läkarbesök. Gick smidigt. Jättetrevlig läkare som förklarade läget och diskuterade kring min vikt/historia. Fick ta vikt, längd, EKG, tandkontroll, lyssna på lungor m.m....

    Nästa steg är mer provtagningar och informationsträffen. Siktar på den som är 28 april.

Svar på tråden Skönvikt