• JessMatt78

    Kokpunkten i Västerås

    Vi tänkte besöka Kokpunkten´s relax i Västerås.


    Hur är relaxen?
    Är det mixat i bastun?
    Bastar man med badkläderna ?

  • Svar på tråden Kokpunkten i Västerås
  • Anonym (M)

    Bor i västerås, bara några 100 meter från kokpunkten faktiskt, tänkte bara säga att du ska absolut aldrig basta med badkläder om du varit i vatten med klor, det kan bildas klorgas som är skadlig/dödlig.

    "Klorgas är rent klor med formeln Cl2. Gasen som användes under första världskriget som stridsgas är gulgrön med en mycket stark lukt och reagerar direkt med de flesta ämnen. Klorgas är giftigt och skapar stor irritation i andningsorganen vid inandning och är vid högre koncentrationer dödlig."

    Även om du duschar av dig noggrant innan så kan mycket klor sitta kvar i dina badkläder.

    Har ingen erfarenhet av relaxen tyvärr.

  • Dr Börje
    Anonym (M) skrev 2015-03-17 11:33:45 följande:

    Bor i västerås, bara några 100 meter från kokpunkten faktiskt, tänkte bara säga att du ska absolut aldrig basta med badkläder om du varit i vatten med klor, det kan bildas klorgas som är skadlig/dödlig.

    "Klorgas är rent klor med formeln Cl2. Gasen som användes under första världskriget som stridsgas är gulgrön med en mycket stark lukt och reagerar direkt med de flesta ämnen. Klorgas är giftigt och skapar stor irritation i andningsorganen vid inandning och är vid högre koncentrationer dödlig."

    Även om du duschar av dig noggrant innan så kan mycket klor sitta kvar i dina badkläder.

    Har ingen erfarenhet av relaxen tyvärr.


    Aha!!!  Bra!!!!
    Jag för ett ständigt enmanskrig mot pojkslynglar i bastun i simhallen där jag bor. Dom kommer ständigt in med badshorts i bastun. Inte sällan med kallingarna under. Och varje gång pekar jag på skylten utanför som säger att man inte skall ha några badkläder i bastun. Jag har också tagit upp det här med klorgasen som bildas men ingen verkar tro mig. Istället känner jag mig som en pedofil som bara sitter där högst uppe på laven och vill se nakna pojkar. Jävligt irriterande. Bra inlägg...tack!
Svar på tråden Kokpunkten i Västerås