• hondendärtjejen

    Blödning tidig graviditet

    Hej, jag testade positivt förra måndagen och i lördags så fick jag en brun flytning på eftermiddagen och på söndagen så blödde jag som en mensdag nästan med lite klumpar, blödde ljust blod igår som slutade framåt kvällen. Men idag satte det igång igen... Tunt blod eller vad man ska säga. Har inga kramper eller nånting, bara blod på pappret när jag går på toa fläckar ner trosskyddet med.

    Är det missfall eller kan det vara blödning i början av graviditeten? Om jag åker och ber att få ett vul, vad kan man se då? Borde vara i v 5+0 imorgon om det är nåt kvar...

    Denna ovissheten tar kål på mig! Kan inte sova på nätterna för jag ligger bara och grubblar!

  • Svar på tråden Blödning tidig graviditet
  • GlitterLina
    hondendärtjejen skrev 2015-03-17 21:15:17 följande:

    Hej, jag testade positivt förra måndagen och i lördags så fick jag en brun flytning på eftermiddagen och på söndagen så blödde jag som en mensdag nästan med lite klumpar, blödde ljust blod igår som slutade framåt kvällen. Men idag satte det igång igen... Tunt blod eller vad man ska säga. Har inga kramper eller nånting, bara blod på pappret när jag går på toa fläckar ner trosskyddet med.

    Är det missfall eller kan det vara blödning i början av graviditeten? Om jag åker och ber att få ett vul, vad kan man se då? Borde vara i v 5+0 imorgon om det är nåt kvar...

    Denna ovissheten tar kål på mig! Kan inte sova på nätterna för jag ligger bara och grubblar! smile4.gif


    Förstår att ovissheten är skit jobbig :(

    Men de kommer ändå troligtvis inte se något om du e så tidigt i graviditeten.. Som du skrev så har du inte speciellt ont.. Avvakta å försök å ta det lugnt..
  • hondendärtjejen
    GlitterLina skrev 2015-03-17 21:27:01 följande:

    Förstår att ovissheten är skit jobbig :(

    Men de kommer ändå troligtvis inte se något om du e så tidigt i graviditeten.. Som du skrev så har du inte speciellt ont.. Avvakta å försök å ta det lugnt..


    Precis det jag inte ville höra Jag vet att du har rätt. Får ge det några dagar och ta ett nytt test kanske?
  • densomvill

    Jag hade likadant... Inte ont eller något men det va ett missfall... Och dom kan kolla med vaginalt ultraljud, jag va bara i v. 3 . Hör av dig till dom i morgon.. Bättre att veta än inte :/

  • GlitterLina
    densomvill skrev 2015-03-17 21:36:14 följande:

    Jag hade likadant... Inte ont eller något men det va ett missfall... Och dom kan kolla med vaginalt ultraljud, jag va bara i v. 3 . Hör av dig till dom i morgon.. Bättre att veta än inte :/


    Oj kunde dem kolla i v 3.. Helt otroligt..fast om man är i v 3 & det inte är missfall så kan man ju inte se något foster så tidigt.

    Så om hon gör ett vul nu så kommer dem ju inte se något foster & då kanske hon tror hon fått missfall.. V 6 är väl tidigast man kan se ett foster & v 7 ett tickande hjärta..
  • Kokush

    Jag hade samma och det var missfall tyvärr... De kan se fostret väldigt tidigt med vul så hör av dig till dem.

  • hondendärtjejen

    Googlar och läser solskenshistorier och hoppas att det finns en början till ett liv i magen, så jag vill inte veta på ett sätt, för att få vara kvar i min lilla önskebubbla... Samtidigt som jag vill veta så vi kan gå vidare och göra ett nytt försök. Just känslan av att inte veta alls är nästan värre än tanken på att det skulle kunna vara ett missfall..

  • Jag är bara jag
    densomvill skrev 2015-03-17 21:36:14 följande:
    Jag hade likadant... Inte ont eller något men det va ett missfall... Och dom kan kolla med vaginalt ultraljud, jag va bara i v. 3 . Hör av dig till dom i morgon.. Bättre att veta än inte :/
    Man blir gravid v.3 så missfall kan man inte ha så tidigt,inte heller ha hunnit testa plus. Du måste varit längre gången.

    ts: endast VUL om minst nån vecka till kan ge klart besked,men det behöver inte vara m.f heller.
  • Jag är bara jag
    densomvill skrev 2015-03-18 04:42:27 följande:
    Jag är bara jag: jag gör ivf så beror på hur man räknar :) 5+ nånting om man räknar som ni...
    Jag har gjort snart 12 IVF.er och vet att man räknar exakt lika d.v.s ÄP som äl= 2+0. Vid IVF blir man däremot gravid antingen 2+2,2+3 eller som jag förhoppningsvis snart 2+5. Drömmer
Svar på tråden Blödning tidig graviditet