• Anonym (vitvå)

    svårt att fåbarn

    Hej. För 6 år sedan gjorde jag en abort. Inget konstigt inträffade med den.
    Men funderar nu på om man kan ha svårare för att bli gravid igen efter en abort.
    Vad tror ni?? 

  • Svar på tråden svårt att fåbarn
  • emeliienicole

    Hej!


    Jag tror inte du har svårare nu än förut, det är ju en liten risk att man kan bli steril om man gjort abort osv. men annars tror jag att det ska gå lika bra som förut....sen varierar det ju självklart från graviditet till graviditet, du kanske blev gravid jättesnabbt första gången men nästa gång kanske det tar längre tid...vissa har ju iofs alltid lätt att bli gravida..För mig och min sambo tog det 11 månader innan det tog sig, och detta är vårt första :)


    Försök att köra på och tänk inte så mycket på det.. :)

  • LL11

    Nej tror inte heller det har någon inverkan, däremot så kan man ha lättare eller svårare beroende på vilken partner man har, hur väl man passar ihop rent biologiskt.

  • Anonym (vitvå)
    LL11 skrev 2015-03-20 15:51:35 följande:

    Nej tror inte heller det har någon inverkan, däremot så kan man ha lättare eller svårare beroende på vilken partner man har, hur väl man passar ihop rent biologiskt.


    Hur menar du då? Jag har två barn i ett tidigare förhållande, första barnet är ppiller barn, andra tog sig första försöket, graviditeten jag valde att avsluta var också ppiller barn5 månader efter den andra föddes. Har nu försökt i snart ett år att bli gravida jag och min nuvarande. Skulle vi inte matcha varandra rent biologiskt?
  • LL11

    Ja vissa par kan försöka länge utan att det är något fel på någon av dem, för att sen bli gravid rätt lätt med en annan partner. Nu säger jag inte att det gäller er, bara en teori ð???

Svar på tråden svårt att fåbarn