• Anonym (Ärjukär)

    Red devils och HA ?

    Hej

    Träffat en kille ett tag och börjar bli riktigt seriöst

    Vi båda har fått väldigt starka känslor och de känns underbart

    Men fått veta att han är medlem i en mc klubb som heter red devils

    De har fika kväll en dag per vecka och åker på fester ibland.

    Nu till frågan är de några här som känner till red devills?

    Ja googlade och fick upp att de va supporter för HElls angels :-S

    Känns ju inge bra.. Är alla mc klubbar kriminella eller någon som vet något om red devils

    Kan man va en hederlig kille och bara vara med för gemenskap och köra motorcykel?

    Bör ja va försiktig? Han har sagt att ja kan gå ur om du inte tycker de känns bra

    Men vill ju han ska göra saker han tycker är kul och mår bra av.

    Bör ja kolla upp vad de sysslar med och isåfall hur?

    Har redan börjat prata framtid bli sambos och ev skaffa barn längre fram

    Och vill veta om ja ger mig in på ngt dumt nu

    Tacksam för alla svar

    Kram

  • Svar på tråden Red devils och HA ?
  • Anonym (Ex)
    HäckHäxan skrev 2015-03-20 18:23:33 följande:

    Haha alltid något liksom. Inget ont som inte har något gött med sig. Måste vara kokain den personen tänkte på


    Ja, jag menar det! ;) Man får ju se det positiva liksom :)
  • HäckHäxan
    Anonym (Ex) skrev 2015-03-20 18:52:31 följande:
    Ja, jag menar det! ;) Man får ju se det positiva liksom :)
    Ja men precis. Det är vad som gör att man landar på fötterna när världen rämnar.
  • HäckHäxan
    Anonym (W) skrev 2015-03-20 18:27:53 följande:
    Lyckas han har ni båda en ofantlig tur! Är man med i red devils är man definitionsmässigt inte fristående från HA vad någon än säger. Möter han minsta motstånd när han vill gå ur så dra direkt. Annars får du tyvärr räkna med att bli indragen på ett eller annat sätt. Och det kan jag lova dig att du inte vill.
    Är benägen att hålla med!!

    Hoppas innerligt ni lyckas TS, att han lyckas för er skull och sen skyr det hela som pesten.

    Det är svårt att leva i mellanzonen och det är väl där han kommer hamna om han kommer ur med tanke på att din framtida svärfar fortfarande är kvar. Blir tufft med lojaliteterna där, ansvar, respekt och fostran. Se för fan till att finnas där om han lyckas.

    Man kan köra mc och vara med i klubbar ändå bara för att man älskar livsstilen långt ifrån alla är kriminella. Jag lyckas ofta möta såna där. Men det är på allvar inget jag tänker engagera mig i. Jag flyr fort som fan o en jävla fart. Skulle få panik helt ärligt. Fick mail från en på fb för ett tag sen som är vän med en vän till mig. Vi hade jiddrat och skojat flera stycken på vår gemensamma väns fb sida. Skitsköj. Ändå tills han mailade och jag kollade in profilen och ser omslagsbilden med västen för brödraskapet wolfpack norra Gbg. Tack men nej tack kände jag direkt. Tänker inte ens chansa på att träffa människan alls. Kan inte se att det kommer något gott ut det.

    Hade jag inte haft barn så hade jag kanske inte brytt mig utan varit övertygad om att jag fixar det iaf. Men jag har barn, hon går alltid först och skall inte växa upp med gäng, kriminalitet eller sådant.
  • MEE83
    Anonym (Ex) skrev 2015-03-20 18:52:31 följande:
    Ja, jag menar det! ;) Man får ju se det positiva liksom :)
    Kokain har väl i och för sig inte MC gängen monopol på, det kan ju egentligen vem som helst fixa, om dom vill hehe. {#emotions_dlg.djavulsk}
  • DVQ

    Det finns många mc-klubbar där vanliga människor träffas för att fika, köra hoj och ha fester. Men Red Devils hör inte till dem. De står väldigt nära HA. Som någon skrev, de är underhuggarna som utför grovjobbet (läs misshandel, indrivning, hot etc). 

    Ärligt talat TS, Red Devils är inte något man "råkar" hamna i. Jag tror din kille förskönar och döljer väldigt mycket när han berättar för dig om klubben.

    Det enda positiva är att han verkar villig att lämna klubben. Samtidigt verkar han ju inte fatta att det är fel att vara kriminell utan säger att han kan lämna "för att det tar för mycket tid på helgerna". Å andra sidan kan det vara så att han egentligen vill lägga av av andra skäl, men inte vågar och en flickvän som vill ha honom hemma blir ett bekvämt svepskäl.

    Hur som helst, jag skulle inte inleda en relation med den killen. Att han lämnar klubben och bryter med vännerna borde vara ett minimikrav för att du alls ska överväga det.

  • Anonym (Ärjukär)

    Tack för alla svar och synpunkter,råd

    Idag är dagen.. Han har bestämt möte ikväll med presidenten" som de så larvigt heter"

    Håller tummarna de ska gå fint

    Men de verkar så,hans vän gick ur klubben för två veckor sen och de hade inte varit några problem.

    Men min pojkvän tror att han måste fortsätta betala avgiften 400:- varje månad tills de kommer en ny som tar hans plats!?

    Pga de håller på renovera klubb huset

    Verkar jätte dumt! Vrf måste fortsätta betalas idiotiskt..

    Jaja hoppas han slipper dem

  • Anonym (hmmm)

    Såd et du säger är att han bara vart medlem i någon månad och samtidigt har en full väst dvs att han är fullvärdig medlem efter bara någon månad.
    Så en av HA:s främsta suporterklubbar som faktiskt red devils är skulle man andra ord plocka in en helt ny medlem och göra honom till "full patch" dvs full medlem efter någon månad.

    Högst otroligt och därför tror jag med andra ord att hela tråden är en bluff

  • Anonym (Ärjukär)

    Nej han är inte alls fullvärdig medlem

    Bara hangaround tror ja de heter...

  • Anonym (hmmm)
    Anonym (Ärjukär) skrev 2015-03-27 11:03:46 följande:

    Nej han är inte alls fullvärdig medlem

    Bara hangaround tror ja de heter...


    Du skrev ju nyss att han var medlem i Red Devils samt att han hade en skinväst med ett stort tryck på ryggen.Det får man endast ha om man är fullvärdig. Och som hangaround behöver man inte gå ur klubben för man är aldrig medlem i den.

    Återige dina utsagor stämmer inte överens alls med verkligheten
Svar på tråden Red devils och HA ?