Har du förtroende för regeringen?
SD behövs verkligen i regeringen.
SD behövs verkligen i regeringen.
Det är bara fejkhistoriken och foliehatten Henrik Arnstad som tycker att SD inte är ett demokratiskt parti.
Spelar ingen roll vilka SD sitter med så länge de får inflytande.
Jag förstår att du inte tycker att folkvilja är demokrati. Du tycker hellre att alla partier ska samarbeta med varandra för att stänga ute ett Sveriges tredje största parti.
Varför är det bara Sverige som håller på så här? Våra nordiska grannländer är riktiga demokratier där man lyssnar på folket.
Du tror att SD, S och M kommer stanna på sina procent?
Decemberöverenskommelsen har fått mycket kritik för att vara odemokratisk, även från partierna själva! Det är odemokratiskt att på odemokratiska sätt stänga ute ett parti.
Jaha, så ni låter det annorlunda? Jag har för mig att du skrev att DÖ var demokratisk när den gjordes.
som hellre vill se en diktatur i landet Sverige.
Bitter? En diktarur är ju vad Sverige är på väg att bli när politikerna kör sitt eget race och struntar i att lyssna på sina väljare.
Det är inte bara jag som anser detta. Det är många som vill att partierna måste börja lyssna på sina väljare.
www.svd.se/opinion/brannpunkt/mitt-parti-maste-lyssna-pa-valjarna_4497318.svd
Det kommer oundvikligen att bli en Allians tillsammans med SD inom det borgerliga blocket tids nog för att kunna bilda majoritet i framtiden.