• Anonym (Tjej)

    Både jag och min partner vill vara undergivna, tips för att göra det mer intressant som dominant?

    Redan innan jag hade sex för första gången så fantiserade jag om en dominant partner som skulle vända mig i den position hen ville ha mig, smiska mig, ta för sig av min kropp och ge mig order.

    Jag lät det vara en fantasi under många år, även en bit in när jag gick in i ett förhållande.

    Jag är fortfarande kvar i mitt första förhållande och min partner är den enda jag har haft sex med. Under åren har sexet bara blivit bättre och vi har lärt oss mer om varandras preferenser. Vi provar ofta på varandras fantasier, men vi krockar i ett skede: vi vill båda vara undergivna.

    Ibland, kanske en gång i månaden, går jag verkligen igång på att det är jag som styr i sängen. Och jag märker att min partner verkligen njuter av det. Ungefär lika ofta gör han samma sak för mig.

    Det tråkiga är när den ena har fått det riktigt göttigt med att få vara undergiven och vill ha mer.

    Igår hade vi bland det bästa sexet jag har varit med om (han som dominant, jag som undergiven) och jag har hintat väldigt mycket om att jag skulle göra om det idag. Han verkar dock inte intresserad, och jag förstår ju precis hur han känner.

    Det jag undrar är; finns det någon där ute som har konkreta tips på hur man kan göra det mer intressant att vara dominant?

  • Svar på tråden Både jag och min partner vill vara undergivna, tips för att göra det mer intressant som dominant?
  • bjorn522

    Det är nog svårt att vara dominant eller undergiven om man inte är det naturligt.
    Ett sätt är väl annars att ni får söka upp en tredje part som är dominant, och den vägen hitta på en bra lösning.
    Den personen behöver ju inte vara involverad i ert sexliv.

  • Anonym (rrt)

    Ja, har ni diskuterat att ta kontakt med en man eller kvinna att först chatta / maila med och eventuellt träffa? Det finns olika alternativ på lösning som ni kommer fram till tillsammans.

  • Midnight Sun

    Jag träffade en kvinna som fantiserade om att vara undergiven och ville att jag skulle ta för mig och vara dominant. Det var inte något jag hade provat förut men tyckte att det lät spännande.
    Vi lärde känna varandra på en chattsajt och vi kom överens om att första gången vi träffades skulle hon knacka på min dörr, jag skulle öppna, släppa in henne och utan att säga ett ord skulle vi sätta igång. Det var underbart.
    Vi kom på ett antal olika rollspel där jag var dominant.
    Utöver rollspelen provade vi bondage. När det gällde bondage tog vi det i tur att vara den dominanta.
    Men när det gällde rollspel hann jag inte vara med på att hon var dominant.
    Vart ville jag komma med detta ?
    Jo. Jag tror att ni skulle kunna ta det i tur att vara dominanta och hitta på rollspel som gör det spännande

    Messa mig gärna om du vill

  • Anonym (Tjej)

    Jag vill inte ha en tredje part i det hela och jag vill inte ha någon privat kontakt med dig, Midnight Sun. Men tack för tipsen ändå.

  • Hadraniel

    Är du ute efter att göra det intressantare för honom eller dig själv att vara dominant? Eller kanske både och?

    Om du funderar på hur du ska kunna locka honom att vara sugen på att vara dominant oftare så får du nog inse att det troligen inte är lättare för honom att bli mer sugen på det än för dig själv.

    Annars kanske man kan göra det lite mer intressant genom att den som ska vara dominant kommer att få en lämplig behandlig efter prestationen när det är den personens tur att var undergiven igen. Om personen gjort ett dåligt jobb med dominansen så blir det en besvärande bestraffning eller mindre njutning när rollerna väl växlas eller dylikt. Då triggas kanske undergivenhetskänslorna och kåtheten även när man har den dominanta rollen lite grann eftersom man vet att man måste göra ett bra jobb för sin partner eller få konsekvenser.

    Förstår din situation och det knepiga i det hela då jag själv är lagd mer åt det undergivna hållet och troligen skulle ha samma dilemma om jag träffade en undergiven kvinna.

  • Anonym (Rektorn)
    Anonym (Tjej) skrev 2015-04-28 18:23:15 följande:

    Jag vill inte ha en tredje part i det hela och jag vill inte ha någon privat kontakt med dig, Midnight Sun. Men tack för tipsen ändå.


    Mycket obehagligt att både du och din kille har liknade störning.
    En sexuell relation ska inte vara undergiven eller dominant.

  • Hadraniel
    Anonym (Rektorn) skrev 2015-04-28 18:49:40 följande:
    Mycket obehagligt att både du och din kille har liknade störning.
    En sexuell relation ska inte vara undergiven eller dominant.

    Är väl inte konstigare att tända på sådant än att tända på avsugningar, analsex, vissa ställningar eller något annat man gillar inom sex?

    Man rår ju sällan för eller kan styra över vad man tänder på. Visst kan man bli betingad till vissa saker genom porrberoende och annat, men tänder man på något även efter att man vant sig av med porren eller hade preferensen redan innan man började kolla på porr finns det nog inget man kan göra åt det hela.
  • kire

    Träffade tidigare ett par en hel del på det temat. Båda två undergivna, gick att utforska många spännande scenarion på det temat. Kan ni tänka er att ta in en tredje person, man eller kvinna eller kanske både och tror jag det skulle kunna bli riktigt bra. Det svåra är väl att hitta "rätt" men med det på plats så...

  • Anonym (Tjej)
    kire skrev 2015-04-28 22:12:25 följande:
    Träffade tidigare ett par en hel del på det temat. Båda två undergivna, gick att utforska många spännande scenarion på det temat. Kan ni tänka er att ta in en tredje person, man eller kvinna eller kanske både och tror jag det skulle kunna bli riktigt bra. Det svåra är väl att hitta "rätt" men med det på plats så...
    Anonym (Tjej) skrev 2015-04-28 18:23:15 följande:
    Jag vill inte ha en tredje part i det hela och jag vill inte ha någon privat kontakt med dig, Midnight Sun. Men tack för tipsen ändå.
  • Anonym (Tjej)
    Anonym (Rektorn) skrev 2015-04-28 18:49:40 följande:
    Mycket obehagligt att både du och din kille har liknade störning.
    En sexuell relation ska inte vara undergiven eller dominant.

    Vi är faktiskt båda lite störda, men inte på sexuellt plan.
    En sexuell relation ska vara precis som de inblandade vill ha det.
  • Anonym (Tjej)
    Hadraniel skrev 2015-04-28 18:36:46 följande:
    Är du ute efter att göra det intressantare för honom eller dig själv att vara dominant? Eller kanske både och?

    Om du funderar på hur du ska kunna locka honom att vara sugen på att vara dominant oftare så får du nog inse att det troligen inte är lättare för honom att bli mer sugen på det än för dig själv.

    Annars kanske man kan göra det lite mer intressant genom att den som ska vara dominant kommer att få en lämplig behandlig efter prestationen när det är den personens tur att var undergiven igen. Om personen gjort ett dåligt jobb med dominansen så blir det en besvärande bestraffning eller mindre njutning när rollerna väl växlas eller dylikt. Då triggas kanske undergivenhetskänslorna och kåtheten även när man har den dominanta rollen lite grann eftersom man vet att man måste göra ett bra jobb för sin partner eller få konsekvenser.

    Förstår din situation och det knepiga i det hela då jag själv är lagd mer åt det undergivna hållet och troligen skulle ha samma dilemma om jag träffade en undergiven kvinna.
    Jag hoppas att det på något sätt skulle bli mer spännande för båda. Jag själv skulle vilja kunna fullfölja fler utav hans fantasier, samtidigt som jag vill att han ska göra detsamma för mig. Jag vill inte vara den enda som dyker ned i det liksom.

    Tycker det var ett spännande tips du gav och jag ska nog prova på det/ta upp det med killen. Tack!

    Ja, alltså sexet var inte prio ett jag tänkte på när jag träffade den här killen. Han är bara det bästa som har hänt mig. Och vi har ju ändå bra sex, men det känns lite tråkigt att det där lilla extra sker så sällan. Jag var nog själv porrskadad/skadad av patriarkatet då jag själv utgick från att han skulle vilja vara dominant i sovrummet. Han själv höll tillbaka sina fantasier i ÅR innan han vågade "komma ut" som undergiven. Måste ha varit jobbigt för honom när jag hade förväntningarna på att han skulle vara tvärtom. Men vi försöker alltså jobba på det. Just nu är det nästan som att den som är dominant sätter på sig en mask och spelar dominant, men det skulle vara roligare om en kunde uppskatta även den sidan.
  • Hadraniel
    Anonym (Tjej) skrev 2015-04-29 21:45:21 följande:
    Jag hoppas att det på något sätt skulle bli mer spännande för båda. Jag själv skulle vilja kunna fullfölja fler utav hans fantasier, samtidigt som jag vill att han ska göra detsamma för mig. Jag vill inte vara den enda som dyker ned i det liksom.

    Tycker det var ett spännande tips du gav och jag ska nog prova på det/ta upp det med killen. Tack!

    Ja, alltså sexet var inte prio ett jag tänkte på när jag träffade den här killen. Han är bara det bästa som har hänt mig. Och vi har ju ändå bra sex, men det känns lite tråkigt att det där lilla extra sker så sällan. Jag var nog själv porrskadad/skadad av patriarkatet då jag själv utgick från att han skulle vilja vara dominant i sovrummet. Han själv höll tillbaka sina fantasier i ÅR innan han vågade "komma ut" som undergiven. Måste ha varit jobbigt för honom när jag hade förväntningarna på att han skulle vara tvärtom. Men vi försöker alltså jobba på det. Just nu är det nästan som att den som är dominant sätter på sig en mask och spelar dominant, men det skulle vara roligare om en kunde uppskatta även den sidan.
    Tycker det låter som du är en toppentjej som vill fullfölja din killes fantasier! Hoppas han är en lika bra partner åt andra hållet för då kan ni nog få till ett bra sexliv trots ganska okompatibla preferenser.

    Hoppas tipset fungerar och gör det hela lite mindre trist i den dominanta rollen för er i alla fall. Fattar det där med att det känns som en mask. Skulle kännas helt onaturligt för mig att "spela" dominant och troligen skulle det märkas alldeles för väl att jag inte gick igång på det hela sexuellt, även om jag såklart skulle försöka göra mitt bästa om jag hade en partner som verkligen njöt av att jag försökte ta på mig den dominanta rollen.

    Men för mig är sex som inte spelar på mina preferenser ungefär i nivå med att kramas, mysa och hångla medan "intressant" sex är något mycket mer intensivt och eggande. Problemet är när och hur ska man egentligen ta upp sin läggning på ett bra sätt för en potentiell partner? Skulle helst prata om sex så snart som möjligt för att "checka av" om sexlivet har en hyfsad chans att bli bra, men att dra upp det på första träffen eller i början brukar ju inte falla väl ut oftast. Håller man tyst förväntar sig ju oftast tjejen att man är mer normal eller dominant vilket gör att man inte kan sålla ut de man troligen skulle funka sexuellt med. Sedan känns det väldigt hopplöst som man att vara undergiven eftersom det verkar vara extremt sällsynt att kvinnor är dominanta i sexlivet. Rynkar på näsan
  • Anonym (rrt)

    Hadraniel: Jag sökte aktivt upp min partner på ett bdsm-community, då blir det en självklarhet att prata om redan innan förhållandet, hur man vill leva. Även om det inte ger några garantier för att man under livet vill leva så.

  • Hadraniel
    Anonym (rrt) skrev 2015-05-03 11:46:40 följande:
    Hadraniel: Jag sökte aktivt upp min partner på ett bdsm-community, då blir det en självklarhet att prata om redan innan förhållandet, hur man vill leva. Även om det inte ger några garantier för att man under livet vill leva så.
    Har försökt med det också. Tyvärr verkar det vara ännu svårare att hitta vettiga kvinnor med rätt läggning där än på en vanlig dejtingsajt och könsbalansen är ännu mera snedvriden än vanligt.

    Fick också intrycket av att det är väldigt vanligt med kvinnor som tolkar att vara dominant som att man inte behöver ta någon hänsyn alls till sin partner och kan bete sig allmänt som ett as i hela relationen. Fanns väl också många prodominor eller kvinnor som bara ville ha undergivna killar i olika sociala sammanhang och inte alls kunde tänka sig att ha sex med dem.

    För egen del är jag ute efter kvinnor som är mer allmänt "sexuellt" dominanta och är inte mycket för att göra det hela till en prylsport eller gruppaktivitet som verkar vara väldigt vanligt i "BDSM-scenen".
Svar på tråden Både jag och min partner vill vara undergivna, tips för att göra det mer intressant som dominant?