• Susodus

    Någon som nyss börjat ruva?

    Coocoo skrev 2015-03-26 10:39:49 följande:

    Jag har molvärk/mensvärk varje morgon när jag vaknar sedan när jag går upp så går det oftast över. Har ni också så?

    Jag är på rd 8 nu.


    Också RD8, känner samma sak, men jag tycker att det är mer pirrande än ren molvärk. Känner ingenting i ryggen. 
  • Susodus

    Shit! Jag testade minus i morse på testlagrets pappersticka och är så uttråkat, rastlös etc så jag mot odds och bättre vetande ändå tog fram ett digitaltest. Det står +! Jag var så inställd på minus eftersom det var det i morse och det var morgonurin att det var för tidigt etc... Men, lugn, lugn , lugn, det kan ju försvinna. Men är nu förvånat glad.

  • Susodus

    Tack, ringde kliniken som sade att "är det positivt så är det, men anledningen till att man inte ska testa för tidigt är att det kan bli falskt negativt", så nu är det positivt tills vidare...

    Hon sade att jag skulle vänta några dagar och testa igen och om det fortfarande är positivt då så är det definitivt... tills vidare...

  • Susodus

    RD 9: Är så förvirrad, orolig, besviken, allt. Var dum nog igår då jag fusktestat positivt att ta ett till test, jag tänkte innan att det kommer bli negativt för att det är så svag halt hormoner så jag borde inte göra det, men gör det ändå, det visar då negativt. Jag tänkte ju att om det blev positivt igen så tidigt måste det vara positivt. Sedan tar jag ett till som också visar positivt. Börjar surfa på den typ av test som jag använt som var Tento digital från testlagret. Då ser jag att de haft produktionsfel tidigare och att test varit kontaminerade och kunnat visa positivt. Jag skriver till testlagret som ska skicka nya test och säger att dessa problem inte gällde de digitala testen och att det var 2 av 100 som var fel och att detta är åtgärdat etc etc. Jag köper clearblue, men tänker samtidigt att det är för tidigt och det visar negativt. I morse tog jag CB igen för att se på morgonurinen, negativt.

    Jag vet ingenting längre. Positivt är positivt säger de, men vad ska man tro? Jag får vänta att se. Jag känner mig fortfarande likadan, pirrar, inget blod och nu tycker jag att det är svårare att få in Lutinuset, trängre, har hört att det är bra tecken.

    Ångrar att jag fuskat, men jag klarar inte av denna väntan, den blir värre för varje försök. Känner mig som en idiot som inte ville ta ut något i förskott, men redan gjort det. Jag säger en sak till mig själv, den logiska hjärnan, men kroppen gör en helt annan. Testnarkoman. Jag hoppas att det är för att halterna är på gränsen och att positivt är alltid positivt verkligen gäller...

  • Susodus

    RD 9: Är så förvirrad, orolig, besviken, allt. Var dum nog igår då jag fusktestat positivt att ta ett till test, jag tänkte innan att det kommer bli negativt för att det är så svag halt hormoner så jag borde inte göra det, men gör det ändå, det visar då negativt. Jag tänkte ju att om det blev positivt igen så tidigt måste det vara positivt. Sedan tar jag ett till som också visar positivt. Börjar surfa på den typ av test som jag använt som var Tento digital från testlagret. Då ser jag att de haft produktionsfel tidigare och att test varit kontaminerade och kunnat visa positivt. Jag skriver till testlagret som ska skicka nya test och säger att dessa problem inte gällde de digitala testen och att det var 2 av 100 som var fel och att detta är åtgärdat etc etc. Jag köper clearblue, men tänker samtidigt att det är för tidigt och det visar negativt. I morse tog jag CB igen för att se på morgonurinen, negativt.

    Jag vet ingenting längre. Positivt är positivt säger de, men vad ska man tro? Jag får vänta att se. Jag känner mig fortfarande likadan, pirrar, inget blod och nu tycker jag att det är svårare att få in Lutinuset, trängre, har hört att det är bra tecken.

    Ångrar att jag fuskat, men jag klarar inte av denna väntan, den blir värre för varje försök. Känner mig som en idiot som inte ville ta ut något i förskott, men redan gjort det. Jag säger en sak till mig själv, den logiska hjärnan, men kroppen gör en helt annan. Testnarkoman. Jag hoppas att det är för att halterna är på gränsen och att positivt är alltid positivt verkligen gäller...

  • Susodus
    Miaa85 skrev 2015-03-27 08:54:07 följande:

    Kan nån säga mig vilken rd jag är på om jag hade insättning av ett fet den 19/3?


    Rd1= Dagen efter uttaget. Uttaget är RD 0 Så du bör vara på RD 8
  • Susodus
    Miaa85 skrev 2015-03-27 09:27:09 följande:

    vad menas med uttaget? Ur frysen eller?


    Ahh, just det, förresten menade jag insättningen...
  • Susodus
    Coocoo skrev 2015-03-28 14:39:19 följande:

    Hur har det gått för dig med testning?


    Nej, det är minus och det pirrar, är livrädd att få mens, jag har inte gett upp hoppet, men det är jättjobbigt.
  • Susodus

    Rd11, neg, idag eller imorgon kommer väl mensen, orkar knappt med dagarna, vill bara att nästa morgon ska börja så att jag får ett besked. Jag trodde verkligen den här gången, men det blir väl 2 år den hör vändan också, kommer jag orka? Fan för dessa test som visat falskt positivt, kommer aldrig mer tjuvtesta, (eller hur...) vill inte fira påsken med gravida släktingar och höra att "vi ju ändå har två fina barn"...

  • Susodus

    Rd 12 och neg, har alltid fått positivt eller mens nu, kommer väl idag, så ledsen, ville och trodde verkligen, får ställa in mig på nytt försök, hinner ett innan sommaren. ð??¢

  • Susodus

    Lycka till allihopa, jag hoppas på många plus. Jag lämnar tråden, måste gå vidare, När man levt på en förväntan och ett hopp i en månad och det inte blir. Jag har gjort för många försök för att kunna hantera detta så bra. Det blir värre för varje gång. Det är så jobbigt, måste försöka ladda om till nästa försök. Det är ingen idé att surfa mer på sena plus och dra i sista strået, det är då jag känner mig som mest patetisk, alla tecken är att det är kört men man hoppas in i det sista, måste ge upp istället och komma vidare. Efter RD 12 så kommer mensen, that´s it. Lycka till. Får hoppas att det blir nästa försök, inget barn 2015. Sorg. Hoppas att jag kan rycka upp mig till påsken med släkt och graviditeter runt omkring.

  • Susodus
    Miaa85 skrev 2015-03-30 10:35:25 följande:

    Vet inte hur jag ska tolka dessa 2, där det syns minst är rd9, andra rd10.


    Har inte lämnat tråden än... Jag tycker att det är plus båda två, ta en digital istället så ser du med text Gravid eller Inte Gravid.

    Jag har ju gett upp, men jag har ändå några frågor:
    Jag har inte blödit - ännu, inget rosa eller strimmor, helt rent
    Känner mig illamående
    Har som en knöl/utbuktning i underlivet
    Är inte menssvullen som jag brukar vara.

    Detta gör mig galen, beräknad mens är väl idag, det var exakt 2 veckor sedan jag gjorde ägguttaget. Jag har alltid visat plus eller blödig RD 12.
    Är jag skengravid?
    Är det progesteronet?
  • Susodus
    Miaa85 skrev 2015-03-30 10:43:46 följande:
    Tar ett digitalt imorgon på morgonen.

    Som vissa säger, kan ju va att ägget fäste senare och att hcg hormonet är svagt och inte visas än. Håller tummarna för dig. När är din td?
    3 april vilket blir RD 16. Glömde säga om ditt test att det ju ser starkare ut, Grattis!
  • Susodus
    Gweny skrev 2015-03-30 11:24:57 följande:

    Vad jag läst så kan ju blödningen/mensen komma senare också och i väldigt liten mängd, då kroppen tagit ganska mycket stryk av alla hormoner och ens cykel blir lite koko.

    mia85>> Grattis!, säger som dem andra, ta ett digitalt med, så vet du säkert.

    Elfia>> Allt jag tyckte mig känna har försvunnit, ingenting kvar eller hur jag ska säga.   Vaknade precis med samma känsla den dagen när jag insåg att något var fel och dem konstaterade ma.  Vi har lyckats bli oväntat spontant gravida en gång under dessa 2 år nämligen... så var väldigt tufft kan jag säga när det slutade så.

    jaja... nu har jag gnällt av mig massa idag.  


    Fast det där med att det känns tomt, jag minns i alla fall med min andra graviditet att jag knappt kände någonting alls. Det kändes tomt och det var positivt. 
  • Susodus

    Så där ja, nu börjar mensen komma och jag har slutat googla sent plus etc. Jag har kontaktat ivf-kliniken för nytt försök i maj. Trots min "erfarenhet" har jag gjort alla fel man kan, trott och hoppats för mycket, testat för tidigt och googlat för mycket. Nästa försök ska jag försöka ta det lite mer coolt och tänka ett av fem försök, ett av fem... Skönt att det är över, nu är det bara fem försök kvar enligt plan... Fyra och ett extra för säkerhets skull, sedan ger vi upp. Lycka till alla ni som plussat och ni som har några dagar kvar!

  • Susodus

    Ja varför är man så dum? Men det är väl alla hormoner, press och pengar som gör en lite galen, jag tycket att det känns mer och mer som att det är ett mindre könsbyte man får gå igenom varje gång, men när det väl funkar så har man glömt hur jobbigt det var.

Svar på tråden Någon som nyss börjat ruva?