• Anonym (trådstartaren)

    Var jag mobbad eller vad är detta?

    Gick nio år i samma klass och det var en lugn och städad klass.
    Jag var inte mobbad, men utanför, blev nån över så var det jag.Men det var ingen mobbning alls i min klass
    eller nån annan på skolan, på den tiden var det lugnt, det här är 27 år sen och sen jag gick ut nian.
    I alla fall så skaffade jag mej facebook och kollade då runt efter mina gamla klasskamrater
    och såg att några av dom finns där och att dom hade varann på sin vänlista så
    jag skriver medelande eftersom jag bytt efternamn
    och skrev bara några artiga rader och vem jag var.
    Till sju stycken gjorde jag det och ingen av dom har svarat mej.
    Ser på deras öppna sidor att de är aktiva efter jag skrev och jag vet att mina medelanden kommer fram för jag skrev till en medlem på en hästsida och det var inga problem.
    Jag lovar,jag är i chocktillstånd nu och jag fattar verkligen inte.
    Bara en av dom här har jag träffat en gång efter vi gick ut nian
    och jag vet också att en del inte heller träffats sen vi gick ut nian,
    men vad kan det här bero på?
    Jag är så chockad att jag bara sitter och gapar.
     
    Var jag kanske mobbad och det utan och fatta det eller vad är det här? Alla i klassen
    var normala och lugna även jag och ja,det finns inget som kan förklara det här?
    Och kan säja det med att dom här som har varann där, tre av dom
    pratade nog inte ens med varann på nio år i skolan, så totalt olika var dom då
    medan den jag satt med i tre år inte heller vill svara mej?
    Vad skulle ni tro om det här hände er?
    Några på vänlistan här bor som jag inte kvar men dom får ändå vara med i vår gamla klass på facebook?
    Jag kan inte fatta vad som händer?
    Har träffat tre sen skolan slutade och dom var så trevliga och helt normala! Men bara en av dom är
    på facebook och den vill inte heller svara mej.
    Snälla kan nån komma med nån idé om det här?
    Det är helt overkligt kan jag säja!
  • Svar på tråden Var jag mobbad eller vad är detta?
  • PingoDonnan

    Om du har skrivit till dem och inte är vän med dem på Facebook så hamnar inte mailen i deras inkorg utan i en dold övrigt korg som nästan ingen uppmärksammar! ;) Som längst tog det 1 år för mig att upptäcka ett mail i min övrigt korg som någon jag inte är vän med hade skrivit till mig. Hamnar mailet i övrigt korgen så får man ingen info ifrån Facebook att man har mottagit ett mail utan man måste söka i den dolda övrigt mappen och själv upptäcka att det ligger oläsa mail där! :) Så där kan du ha din förklaring! ;)

  • Anonym (trådstartaren)

    Det verkar ju inte stämma? För jag skrev bara i dag till nån annan och på en hästsida och till nån som jag inte heller har på nån vänlista och den svarade på en gång? Har gjort samma i andra sammanhang också och till folk jag inte heller har på nån vänlista och dom med har också svarat.
    Skulle alltså bara sju av just mina gamla klasskamrater har så att ingen annan kan skriva till dom? I så fall undrar jag hur dom ens kunde hitta varann på facebook?

    Ja ja vet inte? 

  • Anonym (trådstartaren)

    Visst kan jag väl kanske göra det, men bara så märkligt allting tycker jag?
    Inte klokt i så fall hur falsk nån kan vara,jättetrevlig tre stycken öga mot öga men på facebook kan man frysa ut o det efter 27 långa år och man inget hade gjort då o inte nu heller?

  • Anonym (T)

    På grund av den här tråden gick jag just in och kollade i min övrigt-inkorg och upptäckte att jag hade fyra olästa meddelanden där från 2014-03-27 och framåt som jag inte fått någon notis om... Så ja, det är mycket troligt att de inte fått någon notis om dina meddelanden. Prova att friend-requesta dem innan du ger upp hoppet! Det brukar man ju få en tydlig notis om.

    Sen upplever jag faktiskt att folk i allmänhet är skummare på facebook och chattar än vad de är IRL. Vissa personer är likadana men jag upplever att andra är mer ignorerande/kallare och jag har till och med varit med om att vissa av mina "vänner" varit taskiga mot mig på facebook över skitsaker. Så ta inte deras agerande på facebook som deras rätta jag är mitt tips. Internet verkar ta fram folks sämsta sidor...

  • sorrow

    Jag vill inte ha alla jag någonsin träffat i mitt liv på fb. Känner fler som är som mig. Så hade du skickat till mig, och vi inte träffats på 27 år,  så ska du inte ta det personligt.

  • Anonym (trådstartaren)

    Tack för era svar.
    Anonym T, jag har skrivit till andra också och som jag inte är vän med och där funkar det bra och skulle just mina klasskamrater ha ställt in på Övrigt så skulle inte dom heller ha kunnat ha varann på sina vänlistor?
    Detta är bara så märkligt? Minns mer nu och senaste jag träffade en del av dom var många år sedan men då bara men hej vad kul och se dej sa dom till mej och började prata,mer vet jag ju inte förän detta nu????
    Och så var stämningen i klassen då också att alla höll ihop även om jag nu blev över för det var udda antal tjejer.

    Jag fattar bara inte?
    Minns nu också att en av dom som nu inte svarar mej vi hade ett gemensamt ansvar hela högstadiet och den personen tyckte verkligen om mej,kallade mej ett kärvänligt namn och så. Det är den personen som verkligen inte blev accepterad då men är accepterad nu...............
    Hur jag än vrider och vänder på det här så stämmer det bara inte?
    Jag lovar,ingen i klassen var mobbad men nu verkar jag vara det?
    Flera andra också ur klassen men som inte är på just facebook har inte heller varit konstiga mot mej när jag mött dom för nu många år sen utan bara hej vad kul och vad gör du nu?
    Det stämmer ju inte det här?

  • Anonym (trådstartaren)

    9 år i samma klass och ingen var mobbad men jag var utanför för det var udda antal tjejer i klassen.Men jag hade två killar en jag alltid satt med och en jag alltid hade samma slags skolansvar tillsammans med hela högstadiet och han var aldrig annat än helt normal mot mig! Och jag mot han.
    Jag kände mig aldrig mobbad! Och OM nu nån skulle ha känt sig mobbad var det den här killen men han har nu flera andra klasskamrater på sin lista men ignorerar då just mig,han som alla andra här.
    Den killen här var lite av en outsider då,men inte nu,men jag?
    Snälla det är 27 år sen!! Var man inte mobbad då så hur kan man bli det nu?
    Det stämmer bara inte?

  • Anonym (trådstartaren)

    Det KAN finnas en förklaring till allt det här men jag skulle vilja att andra kom med sina tankar först. För det här stämmer verkligen INTE så långt vet jag.

    Jag har gjort på facebook EXAKT som man ska göra där att kontakta gamla vänner gamla klasskamrater och man kan ha släkt där osv.
    Så jag har verkligen inte gjort nåt fel i hur jag kontaktat klasskamrater och andra där. Eftersom jag bytt namn så måste jag ju skriva vem jag är och kan inte göra bara en vänförfrågan för då skulle ingen veta vem jag är.
    Men möts alltså av total tystnad.

    Jag gör inget fel nu och gjorde inget fel då heller gentemot mina gamla klasskamrater.Inte dom mot mig då heller!
    Och skulle nu nån alls kunna vara sur så är det ju jag,men inte ens JAG är det!
    27 år senare och jag ska plötsligt känna mej mobbad?
    Det stämmer inte.
    Har även kontaktat andra på facebook o som jag kursat med och 1 där accep. Det är helt okej tycker jag för det är mer ytliga och tillfälliga kontakter i livet tycker jag mot för 9 år i samma klass där då bara jag o helt plötsligt ska bli mobbad?

Svar på tråden Var jag mobbad eller vad är detta?