• nurseee

    Viktminskning?

    Hej hej Glad

    Någon som har provat Xl-S Medical fettbinder som är ett slags pulver som man ska inta 3 x dagligen efter måltiden för viktminskning. Någon som har erfarenhet av det? Denna produkt säljs på apoteket. Tack på förhand
    Solig


     
  • Svar på tråden Viktminskning?
  • Anonym (Kolhydratblockerare)

    Jag har inte testat just den, men däremot XL-S Medical kolhydratblockerare. Köper dem på www.med24.se

    De ska göra så att man minskar upptagningen av kalorier från kolhydrater med ca 66%.

    Det är svårt att veta än om de gjorde någon verkan. Åt dem i ca två månader och gick ned i snitt ett kilo i veckan. Har nu låtit bli att äta dem under ett par veckors tid så än vet jag inte om det förändrats något. Jag har inte gått ned så mycket på de två veckorna, men man vet ju inte heller hur kroppen reagerar från en vecka till en annan. Viktnedgången pendlar ju väldigt mycket även om man äter och rör på sig på en jämn nivå.

    Att jag valde dessa piller beror på det faktum att det ju trots allt är just kolhydrater som gör att man lägger på sig. De höjer ju blodsockret och det gör att man tar upp näring effektivare än man önskar. Det finns inga direkta biverkningar av dem heller. Man blir inte dålig i magen om man äter för mycket kolhydrater. Det blir man däremot om man äter för mycket fett när man äter fettbindande piller.

    Den enda biverkning jag kände av var att jag blev enormt kissnödig första två dagarna ungefär, men det släppte sen.

    En annan biverkning är väl priset kanske då ;) Det är ju ganska dyrt med bantningspreparat. Ska väga mig i morgon igen, och är det en dålig siffra även nu efter den tredje veckan utan så kommer jag börja med dem igen. Det är värt priset om det hjälper mig att gå ned i vikt.

    Lycka till!

  • nurseee

    Heej=)
    Tack så mycket för ditt svar, verkligen snällt att du tog dig tid=). Ska absolut in på sidan du skrev för att kolla lite närmare. Ja så länge det hjälper kan jag tycka det är värt priset. Vet att det är många som säger att det ska vara dåligt med bantningspreparat och att så fort man slutar går upp igen. Men behöver verkligen en kick för att gå ned några kg. Har gått upp ca 8 kg från juni till nu och är desperat för att gå ner de kg jag gått upp men även mer. Ska gå ner till apoteket i em och hitta nått;) Ha en bra dag:)))

  • Anonym (Kolhydratblockerare)

    Ville bara säga att efter två veckor utan XL-s kolhydratblockerare så kommer jag börja med dem igen. Förra veckan gick jag upp två kilo och denna vecka stod det still. Väldigt deprimerande. Så nu kommer jag äta minna piller och hoppas på att viktnedgången tar fart igen.

    Hoppas det går bra för dig.

Svar på tråden Viktminskning?