• MrsHeinerborg

    Kåvepenin o Graviditet

    Hej,

    Var hos läkaren igår o fick Kåvepenin utskrivet, 1g x 3 gånger /dag. Känner mig bättre redan efter en dags kur, nu är jag mer "normalt" sjuk.
    Gravid i vecka 17 o har känt rörelser till o från varje dag men sedan igår/ 1:a dagen av Kåvepenin har det varit lugnt i magen. Frågan är hur det påverkar bebisen??
    Nån som är gravid/ har varit o ätit Kåvepenin? Märkte ni något?

    Bör jag åka in till akuten för ul?

  • Svar på tråden Kåvepenin o Graviditet
  • MrsHeinerborg

    Jo såklart jag gjorde. Hon hade nog skrivit ut ngt starkare om jag inte varit det.

    Kollat runt lite o ingen har skrivit ngt om påverka på fostret vid Kåvepenin.

  • Yonndax

    Ok. Då tror jag att du kan vara lugn. Men ring och prata med din BM iaf om du känner dig osäker. Då kan du om inte annat få en remiss för ett UL och slipper vänta på en tid för det.

  • Voodoodoll

    Jag åt Kåvepenin när jag var gravid och fick dubbelsidig lunginflammation. Födde en frisk flicka för 2 veckor sedan. På fass.se kan du söka vad som gäller för olika mediciner under graviditet/amning. Läkare brukar ha koll på sådant och ger dig säkert inget som är skadligt för barnet. Men jag dubbelkollar alltid själv ifall.

  • MrsHeinerborg

    Åh tack. O grattis till flickan!

    Tänkte du på om det kändes annorlunda i magen, mindre rörelser eller så? Nu var du så långt gången så du kände kanske ingen skillnad.

  • Voodoodoll
    MrsHeinerborg skrev 2015-03-26 12:05:41 följande:

    Åh tack. O grattis till flickan!

    Tänkte du på om det kändes annorlunda i magen, mindre rörelser eller så? Nu var du så långt gången så du kände kanske ingen skillnad.


    Tusen tack :)

    Nej, jag kände inte någon skillnad. Kanske för jag var så långt gången som du säger. Men är du orolig så prata med din barnmorska och fråga om du får komma in och lyssna på hjärtat. Det är säkert ingen fara. Lycka till :)
  • Voodoodoll
    MrsHeinerborg skrev 2015-03-27 11:14:35 följande:

    Träffat min bm o fick lyssna på hjärtat! Allt lät bra.


    Skönt att höra :)
Svar på tråden Kåvepenin o Graviditet