• Nilla6

    Ngn IVF:are som nyss plussat (bf dec)?

    Hej är i vecka 5+0 så bf är i slutet på november, gjorde oxå ivf på sophiahemmet. När gjorde du ditt äggplock och insättning? När plussade du? Vilken ruvardag?

  • Nilla6
    Pliss skrev 2015-03-27 16:35:13 följande:

    Hej! :)

    Gjorde äggplock 12/3, insättning efter 2 dagar dvs 14/3. :) Gjorde ett negativt test ruvardag 8, och ett positivt ruvardag 10. Vild chansning och visste att det kunde bli både falsk positivt (ovitrelle) eller falskt negativt... Gjort tre positiva nu dock så är säker på att det är äkta plus. Var så nervös!

    När gjorde du äggplock och insättning? :)

    Är det första barnet? :)

    Blir inte klok på veckorna. Har bf 2/12 men trodde jag var i vecka 5+0. Har jag räknat fel? Humm... :)


    jag gjorde äggplock 6/3 fick ut 10 ägg, 6 blev befruktade, insättning den 11/3, då fick jag en super fin blastocyst, 2 stycken till frysen också. jag fick symtom redan på fredagen den 13/3, kände mej magsjuk, mådde illa och dålig i magen men gick över efter en liten stund, sen på helgen så kunde ja må illa av vissa lukter, kände mej jätte svullen i magen och tuttarna värkte. på måndan tog jag mitt första positiva test, då va jag på ruvardag 5. vi har en son som blir 7 år i år. han kom till naturligt, ja käkade p-piller, i hade då vart ihop 6 dagar;) hehe. sen försökte vi få ett syskon i 5 ½ år, 2 inseminationer som misslyckades. har du några barn? hur länge har ni försökt?
  • Nilla6
    Pliss skrev 2015-03-27 19:29:58 följande:

    Fick bara ut ett ägg, som tack o lov befruktades! Inga i frysen.

    Jag har två barn födda 07 och 09 (från tidigare relation). Båda blev till på en gång.

    Jag och min sambo har inte försökt alls. Han är steril så vi kan med 100% sannolikhet inte få barn naturligt. IVF är fantastiskt! Vi hade väl egentligen ställt in oss på att inte få barn tillsammans, men längtan och tanken på IVF föddes hos oss båda ungefär samtidigt. Vår process har gått snabbt. Och de har varit super på Sophiahemmet. :)

    Mådde också sjukt illa några dagar efter insättning. Vet inte om det berodde på Lutinusen... Det gick över efter 1 v. Nu är jag sjukt trött! Somnar samtidigt som barnen på kvällarna. Mår lätt illa och är sugen på mandariner. Var likadant med de andra två fast mådde mer illa.

    Har du fått tid för vul? :) Är det runt vecka 8 lr hur funkar det? Har ju själv inte passerat testdatum så har inte ringt dem än. Ska göra det på måndag. :)


    Jo har gått fort för oss oxå, men har inte kunnat glädjas än känns det som, orolig hela tiden, när jag väntade sonen så fanns det inget tänk om eller så, googlade ju knappt alls på den tiden, nu har man gjort det för minsta lilla och det har inte hjälpt direkt:( ja den här lutinusen är ju ingen höjdare, har ju använt snart 3 veckor och ska fortsätta 3 veckor till. Kan inte ligga på mage pga brösten , knölarna är så svullna så jag ser ut som pamela andersson;) mår konstant illa, äter massor till frukost men sen är jag mer petig. Har fått tid för vul den 13/4 känns som en evighet dit. Då kommer jag va i vecka 7+3.
  • Nilla6
    Ullis1234 skrev 2015-03-27 19:34:21 följande:

    Hejsan!

    Jag hoppar in i den här tråden!

    Vår tredje IVF. Vi hade äggplock 6/3, insättning den 9/3. En fin, 8-cellig tredagars. Testade positivt ruvardag 15, den 24/3. Testade igen 25/3 och plusset var ännu starkare.. BF 27/11.

    Känner mig illamående av och till, mest när det gått länge mellan måltiderna. Kissnödig hela tiden. Inga ömma bröst än. Ingen molvärk, men känner ilningar i ljumskarna som jag aldrig haft tidigare.

    Ultraljud planerat först när vi gått in i vecka 9 (i april). Vet inte hur man ska klara sig ända dit? Är superorolig för missfall (missed abortion framför allt), trots att jag aldrig varit med om det innan. Överanalyserar minsta symptom, och eventuell avsaknad av symptom. Hur hanterar ni situationen? Tips?


    Hej då har vi samma bf;) fick metallsmak i munnen på ruvardag 5 och tog då mitt första positiva test. Sen har det bara eskalerat, illamående, brösten är stora som pamela andersson, mensvärk av o till, blöder i tandköttet samt fått munsår som jag aldrig haft förut:/ jag har vul tid 13/4 vecka 7+3. Tips kan jag inte ge dej då jag själv gör samma sak som du, har inte kunnat glädjas riktigt då man vet nu för tiden att allt kan hända:( men jag håller mina tummar och tar dagarna som dom kommer.
  • Nilla6

    Jag har ju aldrig haft mf eller ma eller utomkvedes så det borde va bra odds då;) men man ska inte googla alls, läser bara skräckhistorier och allt som kan gå fel såklart. Ska försöka njuta och leva i nuet. Vi har små liv i våra magar, vi borde och ska vara dom lyckligaste i hela världen;)

  • Nilla6
    savannasmamma skrev 2015-03-28 11:51:22 följande:

    Så.. Då har vi fått resultatet.

    Gravyestet Visar tydligt pluss..

    Mitt hcg var bara 60 dom ville att det skulle vara minst 75 för att godkänna det. Så tredje gången får vi leva i ovisshet:/ ska göra nytt prov om en vecka och se vad det säger.


    Hej vilken dag är du på? Jag tog blodprov på bim, 4+0 fast då visste jag redan att jag var gravid sen 4 dar. Mitt hcg låg då på 107 vilket inte sa så mycket, 2 dar senare skulle det ha gått upp till 214 för att va normalt det hade höjts till 259 så det var jätte bra. Håller tummarna för er, men varför vänta en vecka på prov, här säger dom att man ska ta varannan dag för att det är stegringen som är viktig.
  • Nilla6
    Pliss skrev 2015-03-28 09:48:49 följande:

    Det är svårt att bara vara glad, det betyder ju så mkt! Men vi får peppa varandra! Vi har väldigt bra odds! :) Det kommer gå bra! I nov/dec har vi våra bebisar i famnen!


    Japp vi får göra det, yes vi har oddsen på vår sida. Första gången man längtar till vintern;)
  • Nilla6
    Pliss skrev 2015-03-28 14:18:40 följande:

    Vad har jag missat? Varför blodprov? Min läkare har inte sagt nått alls om det.


    Jag gjorde prov bara för att jag fick en liten blodig flytning på bim men det var vanligt sa dom men tog prov iaf.
  • Nilla6
    Pliss skrev 2015-03-28 14:49:16 följande:

    Aha, då förstår jag!

    Fick liten blödning i vecka 5-6 med min yngsta. Fick göra vul då.

    Skönt att blodprovet gick så bra för dig!


    Fick aldrig nån blödning med sonen så blev ju livrädd, men nu när man använder lutinus så känns det som man blöder hela tiden för att det rinner ut. Jätte jobbigt, springer in på toa flera ggr för att se i trosan. Man vill ju kunna koppla av, stress är ju inte bra för bebisen. Idag kunde jag knappt gå, var o handlade, fick så ont i skinkan, svanken, ljumsken att jag var tvungen o sätt mej o andas:( vill inte få foglossning såhär tidigt. Blev sjukskriven i vecka 20 ungefär med sonen men nu är jag bara timvikarie så det är ju ingen höjdare. Hur gammal är du? Ni fick bara ut ett ägg sa du, körde ni naturlig cykel eller fungerade inte sprutorna?
  • Nilla6
    Pliss skrev 2015-03-28 16:34:44 följande:

    Avskyr lutinus! Känns som att det rinner hela tiden, inte fått blod men känns så. Man blir orolig. Blir också lätt andfådd! Hu! Redan?

    Jag är 31 år, 83:a. Jag fick rätt låga doser hormon, de trodde att det skulle räcka, men svarade inte så bra på sprutorna. Började gråta vid uttaget då de sa "ett ägg". Kan inte beskriva hur lättad jag blev då de sa att det var moget, och dagen efter då de sa att det befruktats.

    Så är väldigt glad att det gick. :) Nu måste det liksom bara gå hela vägen. Måste, måste.

    Usch för foglossning, hoppas det går över.

    Har själv motsatt problem m symtom. Är sjukt trött men thats it. Med de andra två mådde jag pyton från ca vecka 3. Undrar varför jag inte mår illa den här gången. Borde vara tacksam men tankarna snurrar ju!

    Hur gammal är du?


    Mm det känns som foglossning, kan inte ligga på rygg för då värker det i svanken/låren, ligger jag på sidan så måste jag tippa fram ena benet över lixom:( varför fick du låga doser? Jag börja på 150 på gonal-f sen blev det 200. Men så skönt o bra att det blev ett ägg iaf. Detta är vår tur nu;) vilka kön har du innan? Jag har en son men mådde aldrig illa med honom nu har jag mått jätte illa, flera har då sagt till mej att det kan va en tjej, hoppas på det iaf, men blir glad oavsett. Jag är 31, 84a.
  • Nilla6
    Pliss skrev 2015-03-28 17:49:14 följande:

    Jag fick för låga doser för mig. Var nog en kvalificerad beräkning men att det inte tog som beräknat.

    Jag har två tjejer. :) Så vem vet, kanske är därför det känns annorlunda. :)

    Har syndat! Googlade på missfall trots att jag läst statistiken 100 ggr redan. Bort bort! Nu ska jag bli rationell igen. :p

    Varför kontaktade ni just Sophiahemmet? :)


    Okej jaså, jo då skulle det väl vara kul med en kille för dej o en tjej för oss;) haha gjorde jag oxå förut, men stängde ner sidan för man blir bara deprimerad, man kan ju ändå inte göra nåt åt det om det skulle hända men klart man undrar. Vet inte, googlade på ivf och så dök sophiahemmet upp. Var iof dyraste stället vi valde men blev ju gravid så det var värt det;) ni då?
  • Nilla6

    Tack för era svar!

    Och grattis till era plus! Så underbart att höra att det funkar för så många.

    Vi har gjort själva fertilitetsutredningen på Sophiahemmet, slumpen avgjorde där. Sen remitterade min gynekolog där oss till Karolinska i Huddinge och vi fick tid efter bara fyra månader! Helt otroligt. :)

    Både jag och min man är superlyckliga över plusset och möjligheten att få bli föräldrar! Jag ska verkligen försöka tänka som er, Pliss och Nilla, att sannolikheten ändå är störst att det går hela vägen.

    Illamåendet kvarstår för mig, värst på kvällarna konstigt nog? Brösten minimalt ömma. Ser inte ut som Pamela Anderson ännu.. ;) Ingen molvärk alls, bara ilningar i ljumskarna. Hur har era symptom utvecklats?[/quote]

    Hej har ni några barn sen förut? Hur gammal är du? Jadå i nov/dec så har vi våra små i famnen, vi måste ju ha hoppet uppe. :) jag blir oxå mer illamående på kvällen, magen är då mer svälld oxå, jag kan inte komma åt mina bröst alls men på morgonen går bra, börjar ömma och bli helt knöliga efter nåt timme. Molvärk har jag som kommer o går, har börja blöda massor i tandkött samt att jag fått såna munsår att jag inte kan äta knappt, vet inte om det är symtom men har aldrig haft det förut så:( sen att jag börjat få foglossning känns ju inge vidare:(

  • Nilla6

    Haha vad konstigt inlägget blev aja men ni förstår, det där med brösten kan ni stryka för att aj, skulle gå upp ur sängen nu o råka komma åt dom, inte skönt alls.

  • Nilla6

    Hur länge ska ni ta lutinus ni som tar dom? Jag tar 3 ggr om dan, trodde det skulle räcka med dom 3 paketen, (21 dagar) jag fick ut på recept men har nu fått ut 3 paket till som jag börjat på första av dessa. Så allt som allt ska jag ta dom 42 dagar.låter så länge?!

  • Nilla6
    savannasmamma skrev 2015-03-29 07:25:35 följande:

    Ullis 1234

    Mitt första ivf kom missfallet 10

    Dagar efter bim

    Men vi visste redan mitt hcg låg bara på 17 och steg inte som det skulle( ska dubblas 48-72 timme)

    Andra ivf låg hcg på 32 och missfallet kom 3 veckor efter bim. Tog många tester den ivf dom var oroliga för utomkvedskap eftersom det steg sakta men säkert.

    Denna gången ser Stickan fin ut men ligger på

    60 kan ju hoppas att jag är en låfjortonde bara så det ökar sig.. Är dock tveksam


    När var det tog det blodprovet? Vilken dag va du på? När ska du ta nästa? Jag tror det går bra. Vi håller tummar tår.
  • Nilla6
    savannasmamma skrev 2015-03-29 08:51:15 följande:

    Tack nilla!

    Är inte så förhoppningsfull.. Men man har lärt sig gå in i ett försvar där man skyddar sig själv:/

    Testade igår och då var det bim+1

    Ska dit igen på

    Fredag men dom ville att jag skulle komma redan imorgon (måndag) men kan inte pga av jobb. Och vi håller till i Danmark så är inte bara att åka dit en sväng!


    Okej nej det förstår jag men hoppet ät det sista som överger en.
  • Nilla6
    Ullis1234 skrev 2015-03-30 14:50:54 följande:

    Hej igen!

    Nej, vi har inga barn sedan tidigare. Har försökt i flera år och är nu äntligen gravida på tredje IVF (andra insättningen). :) Jag är 32 och min man är 33.

    Foglossningen kanske kommer tidigare när man fått barn innan? Är det "lugnare" nu, när det inte är första graviditeten? Tänker att man kanske känner igen vissa symptom och vet att de inte är farliga iaf.. :)

    Illamåendet är absolut värst för mig, och jag är bara i vecka 6! Hur sjutton ska det bli sen, de flesta verkar få sitt "riktiga" illamående i vecka 7-12? Men, precis som du säger Nilla6, i nov/dec har vi våra småttisar och då är det värt allt besvär!


    Okej, sonen blir ju 7 år i år så känns faktiskt som att va gravid för första gången, hade inget illamående med honom alls, foglossningen blev jag sjukskriven för redan i vecka 20 så är väl därför jag redan känner av det, men jag är mer rädd nu än med honom då jag nu googlar allt och det som står oftast inte är bra såklart så blir man mer nojig, ska iaf få komma på vul imorrn då jag har så ont från svanken fram mot vänstra äggstocken, tror på rejäl foglossning men bättre att kolla så den inte sitter fel, fast då borde jag ha ondare tycker jag. Illamåendet och det låga blodtrycket är hemskt, spyr inget men mår konstant illa och står jag för länge så blir jag yr. Har troligtvis fått svamp på läppar och i munnen,trodde först munsår men det kliar runt läpparna och svider på, vet inte om det är lutinus eller att man brukar få svamp när man är gravid..
  • Nilla6

    Trådstartaren pliss har tagit bort sig ser jag:( kan det ha hänt nåt tråkigt? Hoppas inte det.

  • Nilla6

    Tråkigt att pliss är borta men ville meddela att idag vecka 5+5 så har jag fått se min bebis, med ett slående hjärta. Jag är så glad att den sitter i livmodern och att värken jag har måste va foglossning.

  • Nilla6
    Ullis1234 skrev 2015-04-09 10:47:06 följande:

    Åh, så underbart att höra! Grattis!

    Jag har inte varit inne på ett tag, mitt illamående eskalerade så vansinnigt.. Kräktes från 06-16 varje dag, helt horribelt. Testade Postafen, men tyckte inte att de fungerade. Dessutom tog det två timmar innan de hade effekt, så man hann ju kräkas upp dem också. Har fått Lergigan Comp nu, och det verkar fungera bättre! Illamåendet är kvar, men kaskadkräks inte iaf. :)

    Vi har tid för första ultraljud om två veckor (är då, förhoppningsvis, i vecka 9). Hoppas att vi också får se ett tickande hjärta! 


    Okej usch va jobbigt jag mår oxå illa så in i norden men inget kräk. Ont i ljumskarna och ryggen, brösten är gigantiska och förstoppad, längtar till måndag då ska vi få se lillen igen, i vecka 7+3.
Svar på tråden Ngn IVF:are som nyss plussat (bf dec)?