• Alcyone

    Fyrsamhet

    Jag kan tänka mig att fyrsamhet är en bra familjeform. Det måste vara väldigt praktiskt när det kommer till barnpassning, skjutsning ja det finns säkert hur många fördelar som helst. Ja även sexuellt om man vill det, det skulle kunna bli väldigt rikt och omväxlande.... Jag, som man kan dra vissa saker med mannen  då jag känner att det är bäst och vi har alla olika färdigheter som kan komma till pass. Vi kan få ner kostnaderna betydligt på boende mm.
    Visst vore det bra! Alltså för den med öppet, positivt sinne, som alltid är inställt på att hitta nya lösningar? Jag skulle faktiskt vilja testa ett år!

  • Svar på tråden Fyrsamhet
  • Pentra
    Alcyone skrev 2015-03-28 10:27:08 följande:
    Jag kan tänka mig att fyrsamhet är en bra familjeform. Det måste vara väldigt praktiskt när det kommer till barnpassning, skjutsning ja det finns säkert hur många fördelar som helst. Ja även sexuellt om man vill det, det skulle kunna bli väldigt rikt och omväxlande.... Jag, som man kan dra vissa saker med mannen  då jag känner att det är bäst och vi har alla olika färdigheter som kan komma till pass. Vi kan få ner kostnaderna betydligt på boende mm. Visst vore det bra! Alltså för den med öppet, positivt sinne, som alltid är inställt på att hitta nya lösningar? Jag skulle faktiskt vilja testa ett år!

    Det ligger en hel del sanningar i det där... Men ändå bara en brytbit från hela den välsmakande kakan... ... /Pentra
  • Alcyone
    Pentra skrev 2015-03-28 12:43:10 följande:

    Det ligger en hel del sanningar i det där... Men ändå bara en brytbit från hela den välsmakande kakan... ... /Pentra
    Men beskriv resten av kakan då. Gå i frontlinjen.
  • Alcyone

    Jag tror att många av oss kommer att välja helt andra konstellationer och att samarbete kommer att vara ledordet, inte konkurens. Vi kommer ha två-tre-fyrsamhet och oftare välja kollektiv, mindre självförsörjande byar där alla hjälps åt. Det sexuella synsättet kommer att variera men kreativitet, kärlek och andlig utveckling kommer att vara det centrala. Rädsla, svartsjuka och girighet kommer  att lösas upp och försvinna........
    Då då, då vet ni!

Svar på tråden Fyrsamhet