• qariella

    oregelbunden mens

    Jag har under mitt sexuella liv alltid haft hormonbaserade preventivmedel.

    2002 började jag med trinovum och mensen kom som den skulle, var 4e vecka.

    2007 satte jag istället i en p-stav för att slippa ta tabletter. Och fick ingen mens under perioden 2007 till 2010.

    2010 tog jag ut p-staven pga att jag fick mens i 2 månader i streck och började istället med cerazette. blev återigen utan mens.

    Jag slutade med cerazette i september 2013 Och mensenS första dag har varit såhär



    Vad kan vara fel?

  • Svar på tråden oregelbunden mens
  • Jag är bara jag

    Cykler över 40 dar är oftast äl-lösa så det är nog problemet. Försöker du bli gravid får du söka hjälp. Vill du bara ha ordning på cyklerna så testa munkpeppar. Det kan möjligen hjälpa.

  • qariella

    Har gjort ägglossningstest som visade positivt idag och gjorde även förra månaden där jag fick positivt 14 dagar för mensen kom.

    Då är jag väl inte äl-lös i alla fall? Även om det är lång tid mellan mensen

  • Jag är bara jag
    qariella skrev 2015-03-28 18:15:00 följande:
    Har gjort ägglossningstest som visade positivt idag och gjorde även förra månaden där jag fick positivt 14 dagar för mensen kom.

    Då är jag väl inte äl-lös i alla fall? Även om det är lång tid mellan mensen
    Äl-test är ju inget bevis på faktisk äl,men får du mens 14 dr senare hade du nog äl. Långa cykler brukar vara äl-lösa,men alla måste ju inte vara det. Har själv haft en udda äl dag 32 en gång.
  • scanmia

    Är du i god kondition? Äter och sover du ordentligt? Vad väger du? Jag får långa cykler/utebliven mens när vikten dippar för lågt eller det är stressigt.

  • qariella

    Jag skulle säga att jag är det. 28 år, 167 lång och 71 kg. Lite mullig men inte farligt. Jag går varje dag 1-1,5 timmar. Så det är ju en del kilon i muskler. Har inget stressigt jobb, 25 timmar i veckan. Och sover väldigt regelbundet.

Svar på tråden oregelbunden mens