• Anonym (hjälp!)

    gravid med förlovad kille, som nyss fått barn.

    Jag har träffat en kille till och från under ca ett halvår. I början var han helt underbar, för att sedan visa sig vara rena motsatsen. Kränkningar, manipulationer, blandat med komplimanger mellan varven. 

    Ca 3 månader in i vårat "förhållande" upptäcker jag att han har flickvän, och förlovad med henne! Jag blev så arg, ledsen o besviken. Han la sin fina sida till och fjäska och fällde någon tår, och jag lovade tillslut att aldrig berätta något.

    Vi slutade träffas här, han hörde fortfarande av sig dagligen, men vi sågs inte under några veckor. Hans flickvän kom sedan på honom, hon hitta meddelanden från oss osv. Han nekade allt, så hon ringde mig. Jag erkände allt, hon sa att det här har hänt tusentals gånger, men ingen har någonsin erkänt det för henne. Hon berättade även att hon 3 veckor tidigare hade fött deras gemensamma son! Vilket jag inte hade en aning om, jag blev så ledsen och besviken, men mest synd tycker jag om henne. Och jag är just nu glad att jag är den "andra" tjejen. 

    Jag lovade henne att jag aldrig mer skulle träffa honom. Jag sluta svara på hans kontaktförsök, han ringer o skriver fortfarande ibland. Och ber mig om ursäkt att han inte varit ärlig.. 

    Nu till den sjukaste delen. Jag är gravid i v19+4 idag. Har inte upptäckt det förens nu och jag känner mig korkad som missat det. Jag åt inte p-piller när vi träffades, utan det började jag med efter ett tag, och har hoppat över min mens varje månad.. Tydligen blev jag gravid innan jag började med mina p-piller.. Jag har aldrig kopplat symtomen jag haft till en graviditet, utan trodde det berodde på mina p-piller, tills magen började växa.. 

    Hur fan ska jag göra, hur ska jag ta mig ur detta på bästa möjliga sätt? Har varit på ultraljud, fostret är friskt, men jag vill inte ha barn, vill inte att han ska vara pappan, jag är bara 20 år och jobbar bara extra i butik, har ingen vettig utbildning. man får göra abort fram till v.22, kan detta vara ett bra skäl för att få genomgå en abort nu? 

    Jag har inte berättar för honom, jag vågar inte. Jag vet inte vad han är kapabel till, hur han kommer reagera osv.. Vad ska jag ta mig till!?
  • Svar på tråden gravid med förlovad kille, som nyss fått barn.
  • Anonym (öh?)

    Lördagstråd? Annars prata med en kurator på mödravården, om abort etc.

Svar på tråden gravid med förlovad kille, som nyss fått barn.