• anon88

    Varför är ni tjejer inte ärliga med er själva?

    Tja har vid upprepade tillfällen läst trådar här om kvinnor som av en eller annan anledning inte tycker om sina sambos barn. 

    De inleder ett förhållande med en man som har ett barn sen tidigare och tror att dem kan leva som om de vore i en vanlig relation. NEJ.

    Jag som kille har träffat tjejer som jag tyckt om men så fort jag fått veta att dem har barn sen tidigare så har jag backat. Gjort det för att jag VET att det kommer och bli komplicerat och att barnet kommer först. Jag blir helt plötsligt en farsa och med det kommer det ansvar sen måste man kanske prata med exmaken också osv. Jag vet att jag inte är redo för det och därmed så avslutar jag det hela innan det går för långt. 

    Men ni tjejer verkar inte göra det eller tänka så långt framåt... vet inte vilka illusioner ni har men jag trodde att ni tjejer skulle vara mognare än killar...så varför detta beteende...?

  • Svar på tråden Varför är ni tjejer inte ärliga med er själva?
  • Olym

    En del saker vet man helt enkelt inte förrän man har provat. Jag tror att de flesta kvinnor som inleder en relation tillsammans med en man som har barn, är ärliga mot sig själva. Däremot tror jag att många är omedvetna om vad "bonusmamma"-rollen innebär och alla svårigheter som kan uppstå. Det är ju inte konstigt om man inte har barn själv eller har varit i den typen av relation tidigare.

Svar på tråden Varför är ni tjejer inte ärliga med er själva?