• Anonym (Ts)

    Fjärde graviditet, mår dåligt

    Jag fick reda på, för en vecka sen, att jag är gravid. Idag är jag gravid i vecka 6+0 och har en gnagande känsla om att något inte står rätt till.
     Jag har inte fått någon blödning eller så, men på något sätt känns det som att detta inte kommer bli en bebis.

    Kanske för att jag känner press på mig då jag redan har tre barn och min man så gärna vill ha det här barnet, speciellt en pojke. På något konstigt sätt känns det som om att bara för att jag har tre friska barn så kommer detta inte bli det...

    Jag mår jättedåligt över detta och mitt dåliga samvete gnager på mig.
    Vad ska jag göra?

  • Svar på tråden Fjärde graviditet, mår dåligt
  • Anonym ((lugn))

    Du kan inget göra åt det om det värsta skulle hända, lika bra att försöka slappna av och tänka att allt går bra.

  • Anonym (..)

    Jag kände likadant under min tredje graviditet, att jag har ju redan två friska fina barn, varför ska jag ha turen att få ett till?

    Min BM sa att det var vanligt för de som väntade mer än andra barnet, att man inte litade på att man skulle ha samma tur igen.

    Under hela graviditeten kände jag på mig att något var fel och att det inte fanns en chans att det skulle komma ut ett levande och friskt barn.

    Nu är lilltjejen tre dygn gammal och hon är helt frisk, helt underbart perfekt!

  • Anonym (Ts)
    Anonym (..) skrev 2015-03-28 20:13:16 följande:

    Jag kände likadant under min tredje graviditet, att jag har ju redan två friska fina barn, varför ska jag ha turen att få ett till?

    Min BM sa att det var vanligt för de som väntade mer än andra barnet, att man inte litade på att man skulle ha samma tur igen.

    Under hela graviditeten kände jag på mig att något var fel och att det inte fanns en chans att det skulle komma ut ett levande och friskt barn.

    Nu är lilltjejen tre dygn gammal och hon är helt frisk, helt underbart perfekt!


    Tack för ditt lugnande ord! Jag är glad att någon känt likadan..

    Grattis till lillan!!
  • Anonym (Ts)
    Anonym (?) skrev 2015-03-28 20:27:02 följande:

    Vad gör din man om det blir en flicka då?


    Ingenting, såklart han blir glad om han får en flicka också, men helst en pojke
  • Anonym (?)
    Anonym (Ts) skrev 2015-03-28 20:54:20 följande:
    Ingenting, såklart han blir glad om han får en flicka också, men helst en pojke
    Har ni endast flickor sen innan eller?
  • Anonym (Ts)
    Anonym (?) skrev 2015-03-29 07:20:00 följande:
    Har ni endast flickor sen innan eller?
    En pojke (som inte är hans) och två flickor
Svar på tråden Fjärde graviditet, mår dåligt