• Knasbollen81

    BF december 2015 :-)

    Några med BF december 2015 som vill följas åt?!

    Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12

  • Svar på tråden BF december 2015 :-)
  • vera

    Hej! Jag med! Har BF 10/12 verkar det som. Är nervös över hur det ska gå, känns så långt borta. Är så himla orolig för missfall...

    Har du några symptom än? För mig pirrar det lite i brösten ibland o sen har det spänt lite i livmoderregionen. Annars är det mest PMS-symptom med irritabilitet o oro +trötthet.

  • Knasbollen81

    Åh då måste du ha plussat tidigt?

    Själv fick jag en smärre chock igår även om misstankarna fanns där. Lider av obotlig trötthet och kissnödig hela tiden+ hungrig!!

    Är det första barnet?


    vera skrev 2015-03-29 09:53:40 följande:

    Hej! Jag med! Har BF 10/12 verkar det som. Är nervös över hur det ska gå, känns så långt borta. Är så himla orolig för missfall...

    Har du några symptom än? För mig pirrar det lite i brösten ibland o sen har det spänt lite i livmoderregionen. Annars är det mest PMS-symptom med irritabilitet o oro +trötthet.


  • vera

    Ja jag plussade redan för några dagar sedan, väldigt tidigt mao. Har BIM på tis tror jag, iaf enligt ägglossningstestet. :)

    Jag har en 2-årig son, längtar tills jag kan berätta för honom! (Vill bekräfta med UL först)

  • vera
    Knasbollen81 skrev 2015-03-29 12:26:20 följande:

    Åh då måste du ha plussat tidigt?

    Själv fick jag en smärre chock igår även om misstankarna fanns där. Lider av obotlig trötthet och kissnödig hela tiden+ hungrig!!

    Är det första barnet?


    Är det din första graviditet?
  • Knasbollen81

    Nej det är min andra- har också snart en tvåårig (fyller på tisdag) kille härhemma sedan tidigare. Längtar också till man kan berätta för honom och familjen.


    vera skrev 2015-03-29 13:28:57 följande:

    Är det din första graviditet?


  • emme

    Hej :) okej om man hoppar in här?
    Jag plussade i fredags och har bf 3/12 :D såå glad! :) det är andra barnet, har en kille på 14 mån.

  • Knasbollen81
    emme skrev 2015-03-29 20:37:38 följande:

    Hej :) okej om man hoppar in här?

    Jag plussade i fredags och har bf 3/12 :D såå glad! :) det är andra barnet, har en kille på 14 mån.


    Åh stort grattis till dig!!! Och du har också en liten kille sedan tidigare. Hur mår du? Känner av några symptom än?!
  • emme

    Ja vi va ganska lika allihop :) jag mår bra! Lite tröttare än vanligt bara. Förra graviditeten hade jag ganska svår foglossning så jag är lite nervös att det ska bli likadant eller värre den här gången. Försöker jobbar "förebyggande" eller i alla fall tänka mig för redan nu. Hur mådde ni första grav?

  • frida1991

    Hej! Hoppar in här med. Är i v.6 och ska ha i slutet av nov/ början av december. Oplanerat men vi är så klart jätteglada! Vill inte låta negativ men är lite orolig för mf... Har tagit test som tydligt visar att jag är gravid. Är

    Trött , ömma bröst men mår bra annars. Hade liksom behövt ett mer konkret bevis på att det finna något i magen. Tycker bara jag hör om mf... Är ni oroliga?

  • Knasbollen81
    emme skrev 2015-03-30 06:56:22 följande:

    Ja vi va ganska lika allihop :) jag mår bra! Lite tröttare än vanligt bara. Förra graviditeten hade jag ganska svår foglossning så jag är lite nervös att det ska bli likadant eller värre den här gången. Försöker jobbar "förebyggande" eller i alla fall tänka mig för redan nu. Hur mådde ni första grav


    Första graviditeten mådde jag illa i 16 veckor och kräktes en del så är lite orolig för det igen. Det var verkligen ingen rolig tid. Däremot så klarade jag mig superbra och fick inte ont eller liknande av foglossning trots att jag gick upp mycket i vikt (högt blodtryck mot slutet). Hade dock världens sämsta förlossningsupplevelse så tänkte direkt säga att jag vill gå på samtal på auroramottagningen eller liknande.
Svar på tråden BF december 2015 :-)