• Anonym (TS)

    Problem med flickvännen. Känner att jag inte mår bra, skulle behöva skriva av mig...

    Hej.

    Jag har varit tillsammans med min flickvän i snart 1 år. Jag har under den senaste månaden känt att "bägaren har runnit över", alltså börjat må dåligt.

    I vårt förhållande är det alltid jag som mest vill träffas. Jag är den som tjatar och hon är den som inte kan. Vi kanske ses 1-2 gånger i veckan och jag tycker att det är allt för lite. Jag vill träffas mer och hon vet om det. Ibland känns det därför som att hon inte älskar mig lika mycket. Jag får aldrig höra henne tjata på att träffas eller berätta hur mycket hon saknar mig...

    Då jag vill träffa henne mer så blir det att jag anpassar hela min vardag efter henne, så att jag får träffa henne så mycket som möjligt.

    Jag har dock blivit extra ledsen den senaste månaden när hon exempelvis inte kan ses mer än 1-2 gånger i veckan. Hon prioriterar sina vänner, fritid, och familj väldigt högt (lika högt som mig typ). Och det leder till att hon bara kan träffa mig 1-2 gånger, (vi bor 2 mil ifrån varandra).

    Jag är i ett behov av att träffa henne mer. Jag blir väldigt ledsen när hon inte kan (visar det dock inte alltid för henne). Och känner just nu att jag mår väldigt dåligt...

    Älskar henne så otroligt mycket och mår hur bra som helst med henne. Hade haft världen lyckligaste liv om jag fick vara med henne varje dag.

    Vad ska jag göra??

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-03-29 13:20
    Vi är i 20-årsåldern.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-03-29 13:50
    Kan tillägga att det finns väldigt bra stunder, men också dåliga stunder i förhållandet.

    Har också märkt att jag är lite oftare "arg" på henne. Visar det inte för henne dock.

  • Svar på tråden Problem med flickvännen. Känner att jag inte mår bra, skulle behöva skriva av mig...
  • fjanten

    När man är så unga som du och din flickvän är så umgås man mycket med vänner, har fritidsintressen, jobb ellet utbildning, och många bor fortfarande hemma. Då kan det ofta bli så att man inte hinner ses så mycket om man bor 2 mil ifrån varandra. Och att du tjatar och pressar får säkert henne att vilja umgås ännu mindre.

  • sextiotalist

    Låter ganska normalt. Det verkar som hon har ett liv som inte står och faller med dig (vilket är ett råd som jag kommer ge min egen tonåring när han skaffar flickvän, låt inte flickvännen bli hela ditt liv), dvs i mina ögon väldigt sunt.
    Skaffa dig ett liv, umgås med vänner, ha egna intressen, så kommer du få ett rikare liv.
    Som förälder till dig, så skulle jag bli orolig och uppmuntra dig att ha ett eget liv

  • Anonym (kram)

    åh, vill bara ge dig en kram när jag läser detta! 
    jag tror som "fjanten" att om du tjatar så kan det nog bli så att hon känner sig pressad och tar avstånd. Låt henne komma till dig,var inte alltid fri när hon kan. Lite klassisk katt och råtta, låt henne komma fram till själv att hon saknar dig. och gör du detta så kommer det vara skitjobbigt för dig men ännu jobbigare för henne som är van vid att du hör av dig och hon kanske vet vad du gör/är jämt.. värt ett försök! Lycka till :)

  • sextiotalist
    Anonym (kram) skrev 2015-03-29 13:40:15 följande:

    åh, vill bara ge dig en kram när jag läser detta! 
    jag tror som "fjanten" att om du tjatar så kan det nog bli så att hon känner sig pressad och tar avstånd. Låt henne komma till dig,var inte alltid fri när hon kan. Lite klassisk katt och råtta, låt henne komma fram till själv att hon saknar dig. och gör du detta så kommer det vara skitjobbigt för dig men ännu jobbigare för henne som är van vid att du hör av dig och hon kanske vet vad du gör/är jämt.. värt ett försök! Lycka till :)


    Kan bli så, det kan också vara så att tjejen tycker det är skönt att inte få pressen. Jag hade reagerat enligt den senare modellen.

    Det var väldigt skönt med att min sambo hade ett liv som innebar att han inte kunde ses mer än någon gång i veckan och sedan till helgen. En av orsakerna att det blev vi två i förlängningen. 
    Jag har haft killar som ts, och jag bröt upp, för att jag tyckte det var stressande med att man skulle ses jämt.
  • Anonym (kram)
    sextiotalist skrev 2015-03-29 13:43:03 följande:
    Kan bli så, det kan också vara så att tjejen tycker det är skönt att inte få pressen. Jag hade reagerat enligt den senare modellen.

    Det var väldigt skönt med att min sambo hade ett liv som innebar att han inte kunde ses mer än någon gång i veckan och sedan till helgen. En av orsakerna att det blev vi två i förlängningen. 
    Jag har haft killar som ts, och jag bröt upp, för att jag tyckte det var stressande med att man skulle ses jämt.
    Precis, men då kanske dem inte är rätt för varandra. Alla är vi olika :)
  • sextiotalist
    Anonym (kram) skrev 2015-03-29 13:48:13 följande:
    Precis, men då kanske dem inte är rätt för varandra. Alla är vi olika :)
    De flesta hittar inte den rätta när de är 20 år, man kommer kyssa många grodor innan man hittar sin prins.
    Jag är glad för de förhållanden jag hade, läraktigt och man fick lära sig vad man själv ville ha ut av ett förhållande och vad man inte gillade för karaktärsdrag, men ännu gladare att det inte blev någon av dom jag delade mitt liv med (och bara tanken att några av dom skulle vara far till mitt barn ger mig panik)
  • Anonym (TS)
    sextiotalist skrev 2015-03-29 13:52:04 följande:
    De flesta hittar inte den rätta när de är 20 år, man kommer kyssa många grodor innan man hittar sin prins.
    Jag är glad för de förhållanden jag hade, läraktigt och man fick lära sig vad man själv ville ha ut av ett förhållande och vad man inte gillade för karaktärsdrag, men ännu gladare att det inte blev någon av dom jag delade mitt liv med (och bara tanken att några av dom skulle vara far till mitt barn ger mig panik)
    Tycker du att jag "kräver" för mycket av henne?
  • Anonym (TS)
    Anonym (Hm) skrev 2015-03-29 14:07:30 följande:

    Vad gör du med tiden när ni inte träffas?


    Pluggar typ. Tyvärr har jag inte så många fritidsintressen just nu...
  • Anonym (Hm)
    Anonym (TS) skrev 2015-03-29 14:09:45 följande:
    Pluggar typ. Tyvärr har jag inte så många fritidsintressen just nu...
    Fast om du pluggar så du inte har tid att göra saker, hur hinner du då träffa henne? Helt ärligt så kan jag ha missuppfattat dig men det låter som att du GÖR henne till centrum i ditt liv och det finns det ingen som tänder på. Det är krävande och kvävande. Man vill dela saker med folk, inte vara deras mening med livet...if that makes sense? (jag kan såklart ha missupfattat dig)
  • Anonym (TS)
    Anonym (Hm) skrev 2015-03-29 14:15:31 följande:
    Fast om du pluggar så du inte har tid att göra saker, hur hinner du då träffa henne? Helt ärligt så kan jag ha missuppfattat dig men det låter som att du GÖR henne till centrum i ditt liv och det finns det ingen som tänder på. Det är krävande och kvävande. Man vill dela saker med folk, inte vara deras mening med livet...if that makes sense? (jag kan såklart ha missupfattat dig)
    Nja, jag älskar ju henne och mår bra med henne. Hon är en stor del av mitt liv och jag vill ha en vardag med henne.

    Sedan känns det lite som att det just blivit så att hon kör på med sin vardag, planerar saker etc. Så finns det kanske 1-2 dagar kvar den veckan som hon kan träffa mig, och då måste ju jag kunna dom dagarna. Detta leder till att jag inte riktigt vågar planera, då jag vill finnas tillgänglig för henne.

    Jag vet att det är ett problem, för när en kompis vill träffa mig, så vågar jag inte riktigt bestämma något IFALL det är just den dagen min flickvän kan.
  • Anonym (Hm)
    Anonym (TS) skrev 2015-03-29 14:19:58 följande:
    Nja, jag älskar ju henne och mår bra med henne. Hon är en stor del av mitt liv och jag vill ha en vardag med henne.

    Sedan känns det lite som att det just blivit så att hon kör på med sin vardag, planerar saker etc. Så finns det kanske 1-2 dagar kvar den veckan som hon kan träffa mig, och då måste ju jag kunna dom dagarna. Detta leder till att jag inte riktigt vågar planera, då jag vill finnas tillgänglig för henne.

    Jag vet att det är ett problem, för när en kompis vill träffa mig, så vågar jag inte riktigt bestämma något IFALL det är just den dagen min flickvän kan.
    God väg att spåra, det där - är det så du lever just nu att ditt liv byggs kring henne, då har ni inget annat val än att skriva ett schema eller att du får leva med risken att missa en kväll med henne. Antingen anpassar hon sig då, eller så ser du ju hur viktiga ni är för varann.
  • sextiotalist
    Anonym (TS) skrev 2015-03-29 14:02:18 följande:

    Tycker du att jag "kräver" för mycket av henne?


    Enkelt svar ja
  • sextiotalist
    Anonym (TS) skrev 2015-03-29 14:19:58 följande:

    Nja, jag älskar ju henne och mår bra med henne. Hon är en stor del av mitt liv och jag vill ha en vardag med henne.

    Sedan känns det lite som att det just blivit så att hon kör på med sin vardag, planerar saker etc. Så finns det kanske 1-2 dagar kvar den veckan som hon kan träffa mig, och då måste ju jag kunna dom dagarna. Detta leder till att jag inte riktigt vågar planera, då jag vill finnas tillgänglig för henne.

    Jag vet att det är ett problem, för när en kompis vill träffa mig, så vågar jag inte riktigt bestämma något IFALL det är just den dagen min flickvän kan.


    Det låter väldigt kvävande och oattraktivt. Du har träffat en tjej som är aktiv, har ett stort socialt liv. En kvinna som lever ett fullständigt normalt liv. Nyfiken på världen, vill utveckas och så sitter du hemma och passivt väntar på smulorna. Nej, det är inte så att hon ger dig smulorna men du agerar så.

    Skaffa dig ett liv och bli självständg.

    Att man inte vill dela vardagen med en annan i er ålder är inget konstigt. De flesta väntar med de steget 5-10 år till
  • Anonym (TS)
    sextiotalist skrev 2015-03-29 14:38:30 följande:
    Det låter väldigt kvävande och oattraktivt. Du har träffat en tjej som är aktiv, har ett stort socialt liv. En kvinna som lever ett fullständigt normalt liv. Nyfiken på världen, vill utveckas och så sitter du hemma och passivt väntar på smulorna. Nej, det är inte så att hon ger dig smulorna men du agerar så.

    Skaffa dig ett liv och bli självständg.

    Att man inte vill dela vardagen med en annan i er ålder är inget konstigt. De flesta väntar med de steget 5-10 år till
    Jag vet och jag hatar att sitta hemma och "vänta på smulorna". Dock är min flickvän både en person jag älskar och en vän. Därför vill jag också kunna ha kul med henne. När det blir att vi då bara ses 1 dag i veckan så är det lite jobbigt.

    Jag har också andra vänner, dock umgås man inte hela tiden med dom.

    Det jag är rädd för är att om jag börjar ha ett lika självständigt liv som henne, så kommer vi aldrig träffas...
  • Loriyana

    Hon kanske är introvert? Jag hade själv aldrig orkat med att träffa en kille mer än typ 1-2 gånger i veckan. Jag har stort behov av egentid. Faktiskt så pass stort behov att jag nu har valt att inte dejta alls eftersom jag finner män alldeles för krävande för mig. 

  • Anonym (TS)
    Loriyana skrev 2015-03-29 14:43:39 följande:

    Hon kanske är introvert? Jag hade själv aldrig orkat med att träffa en kille mer än typ 1-2 gånger i veckan. Jag har stort behov av egentid. Faktiskt så pass stort behov att jag nu har valt att inte dejta alls eftersom jag finner män alldeles för krävande för mig. 


    Nja, till viss del kanske. Hon är i behov av egentid.
  • Anonym (TS)

    Någon annan som kan dela sin syn på mitt inlägg?

Svar på tråden Problem med flickvännen. Känner att jag inte mår bra, skulle behöva skriva av mig...