• Darimna

    Hur hittar jag den andra nära föräldern?

    Jag skulle så gäran vilja vara med om att vara två om ett föräldraskap.

    Tänk att få dela ett barn med någon i ett kärleksfullt sammarbete. Att kunna hjälpa och stötta varandra när det är jobbigt och kunna dela glädjestunderna och förundras tillsammans över alla otroliga under det ger att ha ett barn. 

    Men hur bär man sig åt för att träffa någon som har samma inställning till föräldraskap? 

  • Svar på tråden Hur hittar jag den andra nära föräldern?
  • aleydis

    Den stora frågan, hur hittar mAn den rätte ? Jag tolkar frågan så, eller menR du att du vill hitta någon som vill vara förälder utan att vara partner?

    Jag har lyckligtvis hittat den personen i mitt liv, vi har samma tankar kring att starta en familj och vilket typ av liv vi vill leva. Vi pratade tidigt om att vi ville ha barn och hur vi vill ha det i vår familj. Hur man hittar den personen finns nog 0 eller 1000 olika svar på. Men om du vet vilka kvaliteter du letar efter så är det bara att hålla fast vid det och hålla ögonen öppna :)

  • Darimna

    Det är nog det som är problemet. Jag vet inte exakt vad det är jag vill..

    Har en drömbild om att bo med min partner i ett trevligt hus med katter och trädgård och skaffa två underbara barn tillsammans. Hur vi ska ha en kärleksfull relation men ändå båda vara inställda på att i första hand leva för barnen. 


     


    Jag har redan en dotter som snart fyller tre och både hon och jag har börjat längta efter syskon. Det har gått jättebra för oss att klara oss helt själva, men jag skulle så gärna vilja ha någon att dela livet med.Och med egna barn är det ju mycket svårare att dejta. 

    Just nu står jag lite i dilemat om jag ska skaffa fler barn själv och i o m det ytterligare minska mina chanser att lyckas hitta en livspartner, eller vänta med fler barn och försöka "satsa" på att hitta den rätte.


     


    Vill välja det senare alternativet, men jag vet inte hur det ska gå till, var jag ska börja leta och är rädd att "slösa bort" flera år till utan att hitta någon... Alternativt hitta någon som visar sig vara fel. Känner mig rädd och rådvill

  • Darimna

    Men ja.. det är viktigare för mig med barn än med partner. Även om båda är viktigt. 


    Jag letade i många år efter någon att skaffa barn med innan jag tillslut insåg att det var helt fel approach för att träffa sin livskamrat och därför förstod att min enda möjliga väg var att skaffa barn själv först. Att jag aldrig skulle kunna få ett förhållande att fungera så länge det enda jag ville var att ha barn så fort som möjligt.


     


    Nu när jag har barn känner jag mig lite lugnare i det och det är inte hela världen om det dröjer 2-3 eller t o m 5 år till innan nästa barn kommer om jag i gengälld får den fantastiska förmånen att dela det med någon. 


    Bara för att det verkar så fantastiskt de som lyckats med den bedriften... 

  • Pappa PEZ

    Vilken intressant fråga! Min spontana gissning är att den du faller för, och som faller för dig, nog för att barn skall bli aktuellt antagligen kommer vara en person som delar värderingar med dig och som kommer tycka att AP är en superbra grej.

    Jag kan också tipsa om att det inom den frihetliga rörelsen (tokliberaler eller vad man nu vill kalla oss) finns en stor majoritet av människor med ett sunt (AP) perspektiv på föräldraskap. Så fiske i de vattnen torde ge höga chanser för att få rätt sorts napp. =) Gör därför också oblygt reklam för den tokliberala sajten mises.se, där  jag själv är engagerad. www.mises.se/

Svar på tråden Hur hittar jag den andra nära föräldern?