• Anonym (...)

    Känns det något när man får bristningar på magen?

    Undrar om det känns något när man får bristningar på magen? Kan man liksom känna innan man får dom, att det börjar göra ont och sen ett tag senare dyker de upp?
  • Svar på tråden Känns det något när man får bristningar på magen?
  • MammAmma

    Jag hade klåda på magen, men om det berodde på att jag höll på att få bristningar vette sjutton. Hade klåda med alla fyra men fick bara bristningar med första, däremot upplevde jag det som att de redan existerande bristningarna kliade.

  • Anonym (...)
    Almina skrev 2015-03-29 19:28:09 följande:

    Nä, jag kände inget före (inte när jag fick dem eller efteråt heller...).


    OliviaP skrev 2015-03-29 19:32:40 följande:

    Nä, kanske att det kliar lite...


    MammAmma skrev 2015-03-29 19:37:22 följande:

    Jag hade klåda på magen, men om det berodde på att jag höll på att få bristningar vette sjutton. Hade klåda med alla fyra men fick bara bristningar med första, däremot upplevde jag det som att de redan existerande bristningarna kliade.


    Morkullan skrev 2015-03-29 19:48:15 följande:

    Kände inget alls. Du kan förebygga med att smörja magen med någon mjukgörande olja tex mandelolja.



    Tack för alla svar! Jag har liksom lite ont på högersidan av magen men funderar på om det har med magmusklerna att göra. Jobbigt när jag inte vet vad det beror på, svårt att förklara hur det känns också, känns inte ytligt utan långt in eller hur man nu ska säga. 


  • aleydis

    Jag känner igen det där, hade liksom en stickande brännande känsla på huden häromdagen, kändes som det var en bristning men hittade ingenting. Oxå känt att magmusklerna är svagare, vet inte om det kan vara dem. Eller naveln som börjar "veckla ut sig". Hmm kunde inte riktigt placera det...

  • Morkullan
    Anonym (...) skrev 2015-03-29 19:58:14 följande:
    OliviaP skrev 2015-03-29 19:32:40 följande:

    Nä, kanske att det kliar lite...


    Morkullan skrev 2015-03-29 19:48:15 följande:

    Kände inget alls. Du kan förebygga med att smörja magen med någon mjukgörande olja tex mandelolja.



    Tack för alla svar! Jag har liksom lite ont på högersidan av magen men funderar på om det har med magmusklerna att göra. Jobbigt när jag inte vet vad det beror på, svårt att förklara hur det känns också, känns inte ytligt utan långt in eller hur man nu ska säga. 


    Det är ligamenten  och musklerna som sträcks ut för att ge plats för bebisen. Det kommer nog att fortsätta känns så fast kanske på lite olika ställen framöver tills bebis är levererad.
  • Anonym (...)
    Morkullan skrev 2015-03-29 20:12:38 följande:
    Det är ligamenten  och musklerna som sträcks ut för att ge plats för bebisen. Det kommer nog att fortsätta känns så fast kanske på lite olika ställen framöver tills bebis är levererad.
    Aha ok, tack! 
    aleydis skrev 2015-03-29 20:05:26 följande:

    Jag känner igen det där, hade liksom en stickande brännande känsla på huden häromdagen, kändes som det var en bristning men hittade ingenting. Oxå känt att magmusklerna är svagare, vet inte om det kan vara dem. Eller naveln som börjar "veckla ut sig". Hmm kunde inte riktigt placera det...


    Ja, typ så känns det fast för mig känns det mer långt under huden.
Svar på tråden Känns det något när man får bristningar på magen?