• AbellaA

    Vart åker ni på semester i sommar?

    Jag och sambon åker till Rom några nätter i sommar. Det ska bli underbart!

    Men sen vill vi ju självklart åka någonstans med barnen 2 & 4 år också. Har inga idéer alls om vart, bara inte ALV, för där var vi förra året.

    Så det hade varit kul att se vart ni andra ska semestra i sommar! Kanske får man något tips

  • Svar på tråden Vart åker ni på semester i sommar?
  • Drottningen70

    Sommarsemestern stannar jag alltid hemma. Dagsutflykter så som grönan, kolmården birka etc. Resorna kör jag den mörka och kalla årstiden och då blir det nåt typiskt chartermål.

  • Sisisisi

    Mina barn fyller 7 och 10 i sommar. Vi ska semestra med barnens mormor i sommar och har hyrt en stuga på västkusten där vi främst ska bada, fiska och åka båt. När barnen var mindre blev det mest dagsutflykter och annars hänga på stranden hemma.


    Keep your child rear facing for as long as possible!
  • tjockobbe

    Vi är bjudna på en resa till Cypern. Har en dotter som närmar sig 2 till sommaren.

    Familjevänligt område med all inclusive. Perfekt när man har barn och inte kan/orkar ta sig runt och kolla på allt.


    Vera 130923 | Läs tinastandar.blogg.se
  • Me gusta

    Vi åker till Italien. Vi tänker oss runt två veckor men bokar inte hemresan förrän vi är där, ut i fall att vi skulle vilja stanna längre. 

  • Drottningen70
    Rocket Mania skrev 2015-03-29 21:32:56 följande:

    Astrid Lindgrens Värld


    Ahh...
  • Åttiotalist

    Vi ska åka hem till Sverige och hälsa på familj och vänner. Därefter har vi pratat om att åka till London eller Frankrike, vi har inte bokat något men något kul ska vi hitta på. 

  • Caneya

    Traditionsenligt midsommarfirande i Dalarna och en tur till sommarstugan på Gotland blir det varje år. I år blir det nog även 1 vecka i Skottland, resten av semestern blir troligen på hemmaplan. Vi reser gärna utomlands under årets mörkare tider. En resa till USA blir det förhoppningsvis någon gång under året.

  • AbellaA

    Åh, va härligt ni ska ha det, allihopa!

    Här blir det nog semester på hemmaplan, lite dagsutflykter eller någon natt borta. Ekonomin tillåter inte så mycket mer (dessutom har jag en galet hemmakär sambo )

  • anyXX

    Vi hyr alltid stuga en vecka med mina föräldrar, min syster och hennes man. Blir nog Värmland i år. Utöver det brukar vi åka en weekend med vänner till oss. Kanske blir liseberg i år. I höst åker vi 2 veckor till Grekland :)


    flicka 2008 & pojke 2010
  • Solsticka

    Vi har inte planerat allt än men det blir en vecka i stuga i Idre. Där finns stora stugor/lägenheter att hyra om man är många. Vi kommer vara vår familj, morfar med sambo och hennes tre barn med familj. Så det blir några stycken :)

    Det blir en tågresa med mormor också till Varberg tror jag.

    Sen hittar vi väl på någonting bara vi i familjen, kanske en kryssning eller Kolmården.


    cikusalfredo.se - tips på lite skojiga platser att besöka med barn!
Svar på tråden Vart åker ni på semester i sommar?