• Anonym (Linn)

    Har fobi för barn utan hår

    Ja som rubriken lyder, jag har fobi för ja mesta dels bebisar utan hår, dom som föds utan brukar ju få vid året i alla fall. Riktigt tjocka skalliga bebis kan gå bra att vara nära, men barn som är tunnare och skalliga kan jag knappt vara nära, kan i mitt liv inte tycka dom är söta fast jag vill, får som en riktig avsmakskänsla när jag träffar på en skallig unge. Alla andra barn älskar jag, sen tycker jag kanske att barn med mycket hår kan vara sötare än dom som är lite mer tunnhåriga men det är olika.

    Fobin bottnar i att jag har varit mycket upp i cancer som barn, tror jag ser skalliga bebisar som sjuka, och ännu mer om dom är normala eller tunna, får känslor i kroppen som signalerar sjuk och död. Som tur hindrar fobin inte min vardag då jag lätt kan avlägsna mig om det kommer ett barn utan hår.

    Någon mer med ett annorlunda fobi?

  • Svar på tråden Har fobi för barn utan hår
  • Anonym (Linn)

    En annorlunda fobi ska det så i slutet :)

  • Anonym (Fult)

    Det är grymt fult med flintskalliga ungar där

    man ser varenda blodådra.

  • Anonym (märkligt)

    Detta är nog den märkligaste fobin jag hört talas om! Har du fobi mot cancersjuka barn och vuxna också?

  • Anonym (Linn)

    Märklig vet jag inte men ovanlig. Ja det har jag, kan inte se på cancergalor tex, men skänker varje månad till Cancerfonden.

Svar på tråden Har fobi för barn utan hår