• Anonym (pank)

    Kronofogden drog för mycket pengar!

    Jag har haft skulder hos Kronofogden och haft löneumätning. Det har varit många tunga månader med grymt lite pengar över varje månad, drygt 1500:- har jag haft kvar efter alla räkningar - är ensamstående på heltid. Men äntligen är detta helvete över! Jag har dessutom självmant betalat in om jag haft mer än 1500:- kvar på kontot, för stt bli skuldfri snabbare.

    De drog den sista dragningen nu på lönen.. Jag hade en halv dragning kvar men de drog hela dragningen, vilket resulterat i att jag nu har ganska precis 100:- att leva på till nästa löning. Jag förstår att jag kommer få tillbaka beloppet som blev över eller vad man ska säga. Men vet någon hur lång tid det brukar ta och hur man får tillbaka det (på kontot eller ett utbetalningskort)?

  • Svar på tråden Kronofogden drog för mycket pengar!
  • Anonym (samma här!)

    Har fått på utbetaningskort tidigare när det gjorts fel. Det har tagit någon vecka.

    Vi har ett liknande problem då det drogs så mycket från lönen att vi fick kvar 11500:- att betala räkningar och leva för. Helt omöjligt för en familj på två vuxna och tre barn! Vet inte hur vi ska klara oss :-/

  • Anonym (fel)

    Nu är det ju inte fogden som dragit pengarna från dig utan det är din arbetsgivare som har i uppdrag att dra från din lön och sedan inbetala till Fogden. 

    Har du tur har inte arbetsgivaren betalat in månadens pengar till fogden än och då kan ju de rätta till om de dragit fel.

Svar på tråden Kronofogden drog för mycket pengar!