• snobben00

    IVF syskonförsök under 2015

    Tänkte starta en ny tråd och se om det finns några i samma situation som vill följas åt...
    Jag är 35 år och fick i oktober 2014 en frisk och fin liten son efter flera år av oförklarlig barnlöshet och 9st ivf-återföringar (3 fulla behandlingar) på Akademiska sjukhuset i Uppsala.
    Inga fel har hittats på vare sig mig eller min man. Jag blev gravid sommaren 2013 efter en ivf-behandling men det slutade i missfall i v.7 sen våren 2014 så lyckades det äntligen hela vägen Solig

    Nu påbörjar vi kampen om ett syskon till vår älskade Viktor...
    Planen är ett återförande av frysembryo före sommarstängning.

  • Svar på tråden IVF syskonförsök under 2015
  • Gafsan

    Jag och min man försöker också att få syskon till vår son. Vi lyckades på vårt första IVF försök och fick en son 2008. Men vägen till syskon har inte gått lika "lätt". Nu har vi satt igång med vårt 7:e försök och hoppas så innerligt att vi ska lyckas. 

  • Popparn

    Jag och min man planerar också ett syskon! Vår dotter är 1 år nu och hon blev till på första försöket så vi håller tummarna för att det ska gå bra även denna gång. Vi har 4st blastocyster i frysen sedan dess och hoppas att vi hinner sätta tillbaka en innan sommaren:) Jag väntar min mens på måndag eller tisdag och då ska jag ringa för att boka tid på Carlanderska. Om kroppen håller schemat tror jag att det blir insättning i mitten av maj. Spännande!:)

    Hur ligger ni andra till?

  • Gafsan

    Spännande med 4 st blastocyster!! Det låter som om det ska gå bra :) Just nu har jag först nedreglerats och kört sprutor i knappt en vecka. På måndag blir det ultraljud, så vi får hoppas att det ser bra ut. Vi går på Nordic Ivf center i Malmö.

    Blir det insättningen i naturlig cykel eller ska du få lite hormon hjälp?

  • Popparn

    Det blir insättning i naturlig cykel. Samma som med dottern och då gick det ju bra så jag hoppas hoppas:)
    Jag blev överstimulerad vid första ivf:en och fick därför inte sätta tillbaka henne direkt utan fick frysa in och vänta till de öppnat igen efter sommaren.

    Jag håller tummarna för att det ser bra ut på måndag Gafsan! När började ni med syskonförsöken? Har du behövt gå igenom hela racet med sprutor osv vid varje försök eller har det blivit några FET för er också?

  • Krabaten1

    Vi är också igång med syskonförsök, ruvar nu dag 4 på 8:e försöket (IVF och FET inräknade). Jag hoppas så att det är nu det sker! :)

    Dottern kom till på andra försöket, så nu känns resan ganska lång.

  • moii

    Vi med.. Men jag vågar knappt skriva nåt för jag Hatar att behöva skriva att det inte blev något. Rd9 här, sista försöket någonsin. Tar det sig inte blir det inget syskon. Andra omgången för syskon men 6e behandlingen totalt. Så himla less!

  • Krabaten1

    Ja, jag har inte förrän nu under vintern-våren börjat ta till mig att det kanske bara blir ett barn. Nu känns det ändå okej att tänka tanken. Men det tar så mycket energi. Och tid. Och pengar. Någon gång tar vägen slut, och det ska bli lyckligt även om det inte går som vi önskar, tänker jag...

  • moii

    Jo, det är ganska skönt ( fast läskigt) att vi i lugn och ro bestämt oss för en gemensam gräns för när vi försökt nog. Ett barn är fantastiskt, och ger andra möjligheter än fler. Inte bättre inte sämre, andra. Vi är lyckliga, men det hade varit fint för lilla ungen med ett syskon kanske.

  • MariaMaria01

    Hej. Vi är i samma sits. Fick vårt första barn i sept 2014 via ivf Uppsala akademiska. Vi hade så himla tur att det gick på första försöket. Vi har ett embryo i frysen som vi nu tänkte försöka sätta in innan sommarstängning, eventuellt efter stängningen.

    Inget fel hittades på vare sig mig eller min sambo.

    Är det nån som vet vilka prover man måste ta innan syskonförsöket? Och hur mycket det kostar?

Svar på tråden IVF syskonförsök under 2015