• Borkason

    Vad är sexigt hos en man?

    Låt höra nu kvinnor: Vad anser ni är sexiga egenskaper hos en man?

    Nu menar jag främst personlighetsdrag, men måste man nämna fysiska drag (som ofta hänger ihop med hjärnan) så är det ok Glad

  • Svar på tråden Vad är sexigt hos en man?
  • Fjäril kär

    jag attraheras av det intellektuella. har han något innanför pannbenet så har han halva inne hos mig... 

    en händig man är också sexigt. Han ska kunna borra upp en kristallkrona, kunna koppla in tvättmaskinen och veta hur man lägger in golv och kan fixa o trixa på egen hand. Och verkligen VETA hur man gör det också...  och inte bara låtsas och ha en fejkimage. 

    Sen för övrigt så faller jag stenhårt för glittrande livfulla ögon som då får något sexigt över sig och en synlig bringa i en uppknäppt skjorta... slurp!

  • Borkason
    Fjäril kär skrev 2015-03-30 20:57:46 följande:

    jag attraheras av det intellektuella. har han något innanför pannbenet så har han halva inne hos mig... 

    en händig man är också sexigt. Han ska kunna borra upp en kristallkrona, kunna koppla in tvättmaskinen och veta hur man lägger in golv och kan fixa o trixa på egen hand. Och verkligen VETA hur man gör det också...  och inte bara låtsas och ha en fejkimage. 

    Sen för övrigt så faller jag stenhårt för glittrande livfulla ögon som då får något sexigt över sig och en synlig bringa i en uppknäppt skjorta... slurp!


    Intellektuell... på vilket sätt? Beläst? Matematiker?
  • Fjäril kär
    Borkason skrev 2015-03-30 20:58:38 följande:
    Intellektuell... på vilket sätt? Beläst? Matematiker?
    att man är beläst och påläst på en bred nivå.  om han är utbildad inom något läst yrke typ präst, advokat, journalist eller liknande eller bara är extremt kunskapsbreddad spelar mindre roll. 

    jag gillar att föra intellektuella samtal och vill gärna ha något mer att prata om vid middagsbordet än bara hur bilen går och det var då fan vad tiggare vi har i landet... 
  • K grrl

    Vilken svår fråga...

    Närvaro och fokus.

    Intelligens och bildning. Tror inte att det finns något mer avtändande än dumhet.

    Vilja och bestämdhet.

    Värme och ödmjukhet.

    Jag tenderar att tycka att "nördar" är mer attraktiva än sport- och jaktkillar.

  • Anonym (Lila)

    Nördighet! Jag går igång på intelligens, det är oerhört sexigt. Tycker även att det är tilltalande med ett intresse för sci-fi-film/-serier samt att han är allmänbildad och nyfiken på sånt som händer i världen och på vetenskapsfronten.

  • vampyria2
    Intelligens och pondus gör en man väldigt sexig, har man inte de två sakerna så blir jag inte intresserad överhuvudtaget 
  • Anonym (Raggarknugen)

    Tjena tjejer. Jag skrev 2.0 på högskoleprovet, vem av er bjuder på en kopp kaffe?

  • lilltrollet90

    *En man som inte ser ned på mig och försöker dumförklara mig konstant.

    *En man som är händig.

    *Bra kock och som mer än gärna lär ut sina kunskaper.

    *Humor, att han kan bjuda på sig själv.

    *Att han är lättsam att umgås med.

    Utseende:

    *Starkt markerad käklinje.

    *Mörka ögon.

    *Bra hållning.

    *Tränad/vacker rygg/armar.

    *Fylliga läppar.

    *Mörka "mandel"formade ögon.


    lurar i varje vår med sanningen på min tunga
  • Anonym (Lila)
    Anonym (Raggarknugen) skrev 2015-03-30 23:11:26 följande:

    Tjena tjejer. Jag skrev 2.0 på högskoleprovet, vem av er bjuder på en kopp kaffe?


    Skulle det vara nån bedrift, menar du? Det är vad alla mina pojkvänner genom åren haft. Plus mer därtill. Jag har bara varit tillsammans med sådana som haft dubbla eller trippla examina, varav minst en varit en civilingenjörsutbildning på masternivå.
  • Anonym (Raggarknugen)
    Anonym (Lila) skrev 2015-03-31 02:31:09 följande:

    Skulle det vara nån bedrift, menar du? Det är vad alla mina pojkvänner genom åren haft. Plus mer därtill. Jag har bara varit tillsammans med sådana som haft dubbla eller trippla examina, varav minst en varit en civilingenjörsutbildning på masternivå.


    Även om det kan vara svårt att läsa av i text så tycker jag att det var ett ganska uppenbart skämt.
Svar på tråden Vad är sexigt hos en man?