• Efraim Barkbit

    Älska Systembolagets reklam

    Systembolagets reklamfilmer är helt underbara! Man blir stolt över att vara svensk.

    Tycker du också om systembolagets filmer?


    Postbanken, Postbanken, Poooostbanken
  • Svar på tråden Älska Systembolagets reklam
  • Utropstecknet

    I och med att jag lagt dem på minnet har de uppenbarligen gjort intryck men bra? Ja, bättre än majoriteten reklam. Dock svarar jag främst i tråden för att jag är nyfiken på varför Systembolagets reklam gör dig stolt över att vara svensk?

  • Efraim Barkbit
    Utropstecknet skrev 2015-03-31 00:57:55 följande:

    I och med att jag lagt dem på minnet har de uppenbarligen gjort intryck men bra? Ja, bättre än majoriteten reklam. Dock svarar jag främst i tråden för att jag är nyfiken på varför Systembolagets reklam gör dig stolt över att vara svensk?


    För att vi som enda land i världen har minskande alkoholkonsumtion (källa: Can) bland unga. Tack vara bl.a systembolaget och landets konsekventa inställning till alkohol.
    Postbanken, Postbanken, Poooostbanken
  • Efraim Barkbit
    Dasha skrev 2015-03-31 01:02:31 följande:

    reklamen är jättebra, både psykologiska, roliga och tydliga


    Postbanken, Postbanken, Poooostbanken
  • Mascaraklumpar

    Nej, stör mig på vi-är-Sverige-och-vi-är-bättre-än-precis-alla-andra-länder-i-världen-känslan de försöker förmedla. Patetiskt, fördomsfullt och dessutom fel rent faktamässigt.

  • Aikido
    Mascaraklumpar skrev 2015-03-31 07:45:33 följande:
    Nej, stör mig på vi-är-Sverige-och-vi-är-bättre-än-precis-alla-andr a-länder-i-världen-känslan de försöker förmedla. Patetiskt, fördomsfullt och dessutom fel rent faktamässigt.
    Men var stolt över ditt land i stället (eller du kanske inte är svensk). Vi är bättre än precis alla andra på mycket.

    Oj off-topic...

    Ja systems reklam är skön.
  • Efraim Barkbit
    Mascaraklumpar skrev 2015-03-31 07:45:33 följande:

    Nej, stör mig på vi-är-Sverige-och-vi-är-bättre-än-precis-alla-andra-länder-i-världen-känslan de försöker förmedla. Patetiskt, fördomsfullt och dessutom fel rent faktamässigt.


    Vad är fel "rent faktamässigt" enligt dig?
    Postbanken, Postbanken, Poooostbanken
  • Voluptuous Shalimar

    Jag tänkte bara åh, vilket hyckleri. 

    "Neeeejdå, vi har iiiiinget vinstintresse alls (förutom att dra in stoooora mängder skattepengar eftersom vi har monopol  - vi är de enda som gör vinst på all alkoholförsäljning, HE HE HE)"

Svar på tråden Älska Systembolagets reklam