• Anonym (Birgitta)

    Tjejer, ni vill ha intelligenta män säger ni. Varför har ni då en neandertalare i släptåg?

    Det pratas ofta i forumet om vad en kvinna tänder på hos en man såväl inre som yttre egenskaper. De flesta vill ha en smart man, händig och omtänksam osv.

    Då undrar jag varför många kommer dragandes med en neandertalare som är fullständigt oduglig på precis allt?

    En kille som väljer ut just dig måste vara kräsen och bara tända på dig annars är han inget att ha. Men när du ska välja kille så duger i princip vem som helst och tända på honom var visst inte så viktigt?

    Jag fattar inte? Vad är vitsen?

    Jag är kvinna själv och ser det här dagligen och jag förstår verkligen inte.

  • Svar på tråden Tjejer, ni vill ha intelligenta män säger ni. Varför har ni då en neandertalare i släptåg?
  • Anonym (Hoeflins lilltå)

    Jag har aldrig uppfattat att "kvinnor" nödvändigtvis vill ha en intelligent man, det är en minoritet som sätter det attributet främst.

    Det finns dumma kvinnor och dumma män, och de har också rätt att föröka sig.

    I min vardag finns nästan inga dumma individer, däremot kan det bli ohyggligt komplicerat i relationer ändå p.g.a. olika förväntningar och förmåga till tydlighet och ärlighet.

  • Anonym (Olika)

    Där du ser en neanderthalare ser någon annan en snygging, eller nån som är en jävel på att laga mat, eller som kan recitera Strindberg i timmar. Vad vet du?

    Vi ser olika egenskaper i samma person helt enkelt. Det är en av de saker som gör livet spännande.

    Jag läser in ett visst mått av bitterhet i ditt inlägg. Rätt eller fel?

  • sextiotalist

    Jag känner ingen neandertalare, så jag vet inte ens var de finns (förutom bakom några trolltrådar på FL eller tidningsrubriker)
    Däremot känner jag män som har alla olika nivåer på utbildning, från att börja arbeta efter grundskolan till professorer, men ingen neandertalare.

  • Anonym (Maja)

    Det är nog så enkelt att folk är olika. Dels är det du räknar upp nåt som du fått fram av vad många vill ha, vilket ju skiljer sig från vad individen vill ha, sen så uppfattar vi vad "smart", "omtänksam" osv är på olika sätt.

    För mig är det närmast en fördel om mannen inte är så händig, så man slipper bli involverad i en massa renoveringsprojekt, bara som exempel.

Svar på tråden Tjejer, ni vill ha intelligenta män säger ni. Varför har ni då en neandertalare i släptåg?