• chnees

    Köpråd av sport-bh till flickvännen

    Tja allesammans. 


    Har egentligen en ganska enkel fråga men för mig som kille så är det här ett litet mysterium. Vad man ska tänka på om man köper en vanlig BH det har jag fått med mig efter att ha köpt dem till diverse ex och några vänner.


    Men vad ska man tänka på eller kolla på när man köper en sport-bh? Min flickvän har ganska stor byst (75dd). Jag vet att hon har flera stycken som är utslitna och ett par som är "bra" men hon är inte helt nöjd med någon av dem hon har.


    Hon dansar väldigt mycket och är danslärare.


    Kan någon skriva ett par rader om vad jag borde se på när jag kollar i butiker (är utomlands just nu och har sett att priserna är väldigt låga här där jag är) eller om någon kan skicka en länk till någon sport-bh som kunde ha varit ett bra köp


    Tacksam för all hjälp jag kan få :)

  • Svar på tråden Köpråd av sport-bh till flickvännen
  • Mooomin

    Svårt om hon inte är nöjd med de hon har.. Kolla efter sport-bh som säljs i bh-storlekar och inte S-XL.

  • chnees
    Mooomin skrev 2015-03-31 14:26:22 följande:

    Svårt om hon inte är nöjd med de hon har.. Kolla efter sport-bh som säljs i bh-storlekar och inte S-XL.


    Tänkte på det också, men jag tänkte mer på att... Finns det något i formen jag ska se efter då hon dansar så behöver ju brösten mer stöd än vad som hade behövts kontra om hon hade varit på gymmet.
  • Anonym (.)

    Eftersom hon rör på sig väldigt mycket tycker jag att du ska köpa en med mycket stöd i. Jag har 70F men har själv inte köpt nån bra än. Blivit tipsad om en sort som heter shock absorber som ska vara väldigt bra :)

  • Fjärilslarv

    Har hon verkligen 85 cm runt bröstkorgen?, för vad jag vet så ska bandmåttet vara 10-15cm mindre än det egna måttet runt bröstkorgen i cm. Går man ned i storlek, så måste man gå upp i kupa, till exempel så har följande storlekar samma storlek på kupan:
    50H, 55G, 60F, 65E, 70 DD, 75D, 80C, 85B, 90A, 95AA.

  • chnees
    Fjärilslarv skrev 2015-03-31 18:12:33 följande:

    Har hon verkligen 85 cm runt bröstkorgen?, för vad jag vet så ska bandmåttet vara 10-15cm mindre än det egna måttet runt bröstkorgen i cm. Går man ned i storlek, så måste man gå upp i kupa, till exempel så har följande storlekar samma storlek på kupan:
    50H, 55G, 60F, 65E, 70 DD, 75D, 80C, 85B, 90A, 95AA.


    Ehm ja inte vet jag. Är nästan säker på att hon har sagt 70 eller 75 dd/e beroende på vad för märke bh'n har. Antar att du skrev fel på det där med 85...
  • chnees
    Anonym (.) skrev 2015-03-31 15:43:02 följande:

    Eftersom hon rör på sig väldigt mycket tycker jag att du ska köpa en med mycket stöd i. Jag har 70F men har själv inte köpt nån bra än. Blivit tipsad om en sort som heter shock absorber som ska vara väldigt bra :)


    Tack, ska söka upp lite så jag vet hur dem ser ut och så ska jag kolla om jag hittar någon sån här på plats :)
  • Emma21

    Breda axelband och att den går högt upp i armhålan är måsten för mig, 75f. Hellre en storlek för liten än för stor.

  • Fjärilslarv
    chnees skrev 2015-03-31 21:05:30 följande:
    Ehm ja inte vet jag. Är nästan säker på att hon har sagt 70 eller 75 dd/e beroende på vad för märke bh'n har. Antar att du skrev fel på det där med 85...
    nej jag menade att de flesta har för stort bandmått och det är kanske är därför som bharna sitter dåligt på henne.... Obestämd
Svar på tråden Köpråd av sport-bh till flickvännen