• Lagerbäck

    för- & nackdelar?

    Hej! Vad tycker ni om unga föräldrar? För- & nackdelar!
    När tycker ni åldern är inne för barn?
    Berätta gärna nedanför.

  • Svar på tråden för- & nackdelar?
  • Dixie
    Lagerbäck skrev 2015-03-31 22:28:19 följande:

    Hej! Vad tycker ni om unga föräldrar? För- & nackdelar!
    När tycker ni åldern är inne för barn?
    Berätta gärna nedanför.


    jag tycker åldern är inne för barn när man kan erbjuda barnet ett stabilt hem, vid vilken ålder detta inträffar är ganska oväsentligt. Men ett stabilt förhållande mellan föräldrarna och att de har utb/jobb för att få en vettig föräldapenning. 
  • Lagerbäck

    Härligt att höra era åsikter! Känner ni några unga föräldrar? :)

  • Lagerbäck

    Härligt att höra era åsikter! Känner ni några unga föräldrar? :)

  • Pescetarian

    Jag menade inte att 21-31 år var ungt. Jag menade att det är "åldern inne för att skaffa barn", enligt mig.

    Jag känner till en ung mamma (vi gick i samma skola, jag sam hon op). Hon var 14 år när hon fick sitt första barn. Det är ungt.

  • Lagerbäck
    Pescetarian skrev 2015-04-01 11:52:49 följande:

    Jag menade inte att 21-31 år var ungt. Jag menade att det är "åldern inne för att skaffa barn", enligt mig.

    Jag känner till en ung mamma (vi gick i samma skola, jag sam hon op). Hon var 14 år när hon fick sitt första barn. Det är ungt.


    Ja. Jag förstår vad du menade. Oj det var tidigt. 
  • icy

    Hej.

    Jag tycker inget särskilt om unga föräldrar, känns som att man generaliserar och försöker då få fram stereotyper.

    Jag tycker man ska skaffa barn när man har ett stabilt liv. Ibland är det yngre som har det stabilt, och ibland äldre.

    Jag var 18 när min dotter kom, men har ändå egen bostad, bil, jobb, ekonomisk möjlighet att vara hemma med min dotter istället för förskolan/mindre tid på förskolan, sparpengar och köper vad jag vill till henne och kan ge henne ett tryggt liv med föräldrar som älskar henne och jag är mån om hennes anknytning.

    Med det sagt så tycker jag inte det finns en lämplig ålder, man måste helt enkelt vara mogen och kunna försörja sitt barn och ta hand om barnet på bästa sätt.

  • millalove

    Jag tycker att åldern är inne när man själv känner att det känns bra liksom Skrattande Man kan bli en dålig/bra förälder oavsett ålder,,så det hänger inte på det.

Svar på tråden för- & nackdelar?