• AnnieAnniee

    Ex pojkvän sprider GROVA rykten

    Hej!

    Jag har gjort slut med min fördetta pojkvän som nu blivit så jävla bitter över det. Han behandlade mig som absolut skit, sket i mina känslor och gjorde saker bakom min rygg. Han hade även slått mig vid något tillfälle så nä, jag pallade helt enkelt inte mer. Och jag behandlade honom som en prins, var aldrig otrogen, alltid jättesnäll och gav honom allt. Inklusive 1000 chanser "till" om ni förstår.

    Och vad fan går inte han runt och gör nu? Jo sprider sjuka rykten om mig på skolan. (universitet) vi går i paralellklass om man ska förklara det som enklast, alltså vi har många gemensamma vänner m.m.

    Han har hittat på att jag snattar skit från affärer? Har flera odd molly kläder som han påstår att jag snott? Hur i helvete skulle jag göra det? Har aldrig i hela mitt liv ens tagit ett dammkorn som inte är mitt. Blir så jävla sur för nu går det rykten om att jag har snott mina dyra kläder som jag sparat för, för att kunna köpa. Och det värsta är att jag hör folk viska om det och ser dem ge mig en massa blickar. Bara en polisanmälning som saknas också... seriöst..

    Han har nakenbilder på mig i mobilen som jag är rädd att han eventuellt kommer sprida runt. Samt sprider han saker om vårt dåvarande sex liv. Döm mig inte snälla..

    Han går tillbaka till sitt ex då han vet om att det stör mig så otroligt mycket. Samt har jag ju berättat hemligheter som mina kompisar berättat för mig som han kommer sprida runt. Litade på honom ju vi hade ju ändå varit tsm i nästan 3 år..

    Dessutom har han sagt en massa skit till folk som inte är sant.. nu har jag fått en massor av hot på mig...

    Asså vad gör man i en sånhär situation? Jag är så jävla rädd och har så mycket ångest att jag spyr. Jag orkar inte med detta mentalt.. hamnade på psykiatrin och fick ångestdämpande samt antidepp. Varför gör man såhär mot någon.. Vi älskade fan ändå varandra.. jag skulle aldrig sjunka så lågt och göra något sånthär mot någon.

  • Svar på tråden Ex pojkvän sprider GROVA rykten
  • Johan70

    Det är ett klart fall av förtal. Det han ägnar sig åt är alltså brottsligt.

    Tyvärr kommer inte polis och åklagare ta upp fallet om du anmäler det. Förtal är nämligen ett brott som inte lyder under allmänt åtal utan under vad som kallas enskilt åtal. Man får alltså väcka åtal i domstolen själv (ungefär på samma sätt som när man stämmer någon i en civilrättslig tvist).

    Du behöver nog kontakta en jurist. Hör av dig på pm om du vill ha min hjälp. Jag har viss erfarenhet av sådana här fall.

Svar på tråden Ex pojkvän sprider GROVA rykten