• vilsensjäl

    bisexuell mamma

    Jag är så nyfiken, vad tycker ni om bisexuella föräldrar?

    Tycker ni att man ska tala om för barnen att man älskar båda könen eller ej.

    I vår familj är jag en stolt bisexuell mamma, medans min man är heterosexuell. Jag är enbart med honom, aldrig med en kvinna för, för mig är otrohet även med samma lika kön.

    Min äldsta son är stolt över mig. Säger alltid stolt till sina vänner eller släkt. Mamma älskar bådr tjejer och killar.

    Jag kan tycka det är en självklart att mina barn ska veta vem jag är!

    Men alla tycker vi olika.

    Vad tycker ni?

    Om ni inte tycker det är ok, varför?

    Hoppas ni ser detta som en rolig liten tråd och inget provocerat inlägg.

    Kram på er alla vackra människor där ute!

  • Svar på tråden bisexuell mamma
  • Pescetarian

    Jag har sex med killar som tjejer, äldre som jämngamla. Inget jag anser att mitt barn behöver känna till.

  • fluu

    Skulle man tycka något om det? Bara det att du är bi säger inte speciellt mycket om dig liksom.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Pescetarian
    fluu skrev 2015-04-01 19:15:00 följande:

    Skulle man tycka något om det? Bara det att du är bi säger inte speciellt mycket om dig liksom.


    Menart!

    Säger mer om vilka du kan tänkas ligga med.

    Märkligt att många HBTQ:are ofta måste hävda sig - även i vuxen ålder, menar jag. Typ köra upp sin sexuella läggning i ansiktet på folk.

    När jag var 15 år gjorde jag likadant, genom att bl a
  • Pescetarian

    Råkade skicka.

    *Genom att bl a gå omkring på stan med stora emblem, på vilka det bl a stod "lebba" och "ärkeflata".

    Då var det coolt (tyckte jag alltså), men ser jag tillbaka på det nu så skäms jag halvt ihjäl. ;O

  • fluu
    Pescetarian skrev 2015-04-01 19:30:22 följande:
    Menart!
    Säger mer om vilka du kan tänkas ligga med.
    Märkligt att många HBTQ:are ofta måste hävda sig - även i vuxen ålder, menar jag. Typ köra upp sin sexuella läggning i ansiktet på folk.
    När jag var 15 år gjorde jag likadant, genom att bl a
    Jag tycker iofs inte att man "kör upp sin sexualitet i ansiktet" på någon genom att fråga, men det är tråkigt att man ens ska behöva fundera över vad andra tycker.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Pescetarian
    fluu skrev 2015-04-01 19:41:32 följande:

    Jag tycker iofs inte att man "kör upp sin sexualitet i ansiktet" på någon genom att fråga, men det är tråkigt att man ens ska behöva fundera över vad andra tycker.


    Jag syftade dock mer på att hon skriver att hon är en "stolt bisexuell mamma", att hennes barn pratar om att mamma minsann gillar både killar och tjejer, samt att hon tycker att det är självklart att hennes barn ska veta vem hon är.

    Hur många heteromammor är "stolta heteros"?

    Hur många ungar till heterosexuella föräldrar reflekterar ens över mammas sexualitet!?

    Veta vem hon är!? Är man sin läggning? - "Hej, jag heter Lovis och är bi!", "Hej, jag heter Arne och är hetero!"
  • fluu
    Pescetarian skrev 2015-04-01 19:50:39 följande:
    Jag syftade dock mer på att hon skriver att hon är en "stolt bisexuell mamma", att hennes barn pratar om att mamma minsann gillar både killar och tjejer, samt att hon tycker att det är självklart att hennes barn ska veta vem hon är.
    Hur många heteromammor är "stolta heteros"?
    Hur många ungar till heterosexuella föräldrar reflekterar ens över mammas sexualitet!?
    Veta vem hon är!? Är man sin läggning? - "Hej, jag heter Lovis och är bi!", "Hej, jag heter Arne och är hetero!"
    Skillnaden är väl den att heteros inte "behöver" vara stolta på samma vis, heteros behöver sällan försvara sin läggning, de är normen liksom. Så att känna stolthet över sig själv och sin läggning kan jag köpa faktiskt. Man är inte sin läggning, men ändå är det lätt att omgivningen betraktar en som ens läggning, "den där bögjävlen" exempelvis. Då kan jag se "nödvändigheten" i att vända det till något att vara stolt över.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Pescetarian
    fluu skrev 2015-04-01 19:53:48 följande:

    Skillnaden är väl den att heteros inte "behöver" vara stolta på samma vis, heteros behöver sällan försvara sin läggning, de är normen liksom. Så att känna stolthet över sig själv och sin läggning kan jag köpa faktiskt. Man är inte sin läggning, men ändå är det lätt att omgivningen betraktar en som ens läggning, "den där bögjävlen" exempelvis. Då kan jag se "nödvändigheten" i att vända det till något att vara stolt över.


    Fast att VUXNA människor känner att de måste hävda sig och sin läggning, det övergår mitt förstånd.

    Och vadå stolt!? Ska man vara stolt för att man är gay? Jag är stolt för saker jag åstadkommit, inte för att jag råkar tända på tjejer.
  • fluu
    Pescetarian skrev 2015-04-01 19:58:17 följande:
    Fast att VUXNA människor känner att de måste hävda sig och sin läggning, det övergår mitt förstånd.
    Och vadå stolt!? Ska man vara stolt för att man är gay? Jag är stolt för saker jag åstadkommit, inte för att jag råkar tända på tjejer.
    Tyvärr får även vuxna utanför normen utstå tråkigheter. Stolthet är en bra känsla. Jag tror nog inte heller att det nödvändigtvis är just läggningen man är stolt över utan det att man vågar kännas vid det, visa det, leva ut den osv. För tyvärr är det ju inte alltid smärtfritt.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Pescetarian
    fluu skrev 2015-04-01 20:02:05 följande:

    Tyvärr får även vuxna utanför normen utstå tråkigheter. Stolthet är en bra känsla. Jag tror nog inte heller att det nödvändigtvis är just läggningen man är stolt över utan det att man vågar kännas vid det, visa det, leva ut den osv. För tyvärr är det ju inte alltid smärtfritt.


    För lesbiska kvinnor, i Sverige idag, är det väldigt smärtfritt. En ren smekning för bi-tjejer.

    För tio år sedan såg det annorlunda ut. Jag åkte själv på stryk och har efter det två ärr i ansikte, ett lite större och ett lite mindre. Dock kände jag inte stolthet över att våga visa öppet, att jag tänder på tjejer, ens efter den händelsen.

    Stolthet är något helt annat.
  • fluu
    Pescetarian skrev 2015-04-01 20:13:37 följande:
    För lesbiska kvinnor, i Sverige idag, är det väldigt smärtfritt. En ren smekning för bi-tjejer.
    För tio år sedan såg det annorlunda ut. Jag åkte själv på stryk och har efter det två ärr i ansikte, ett lite större och ett lite mindre. Dock kände jag inte stolthet över att våga visa öppet, att jag tänder på tjejer, ens efter den händelsen.
    Stolthet är något helt annat.
    Visst har vi kommit långt, men smärtfritt är det absolut inte. En del har säkert tur, men långtifrån alla.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Pescetarian
    fluu skrev 2015-04-01 20:19:25 följande:

    Visst har vi kommit långt, men smärtfritt är det absolut inte. En del har säkert tur, men långtifrån alla.


    "Jag är stolt för att jag vågar visa att jag knullar med killar OCH tjejer!"

    Mhm, okej. Själv är jag stolt över att mitt engagemang i HBTQ-rörelsen lett till framsteg, både för mig själv, för Sverige och för världen. Stolt var jag även då jag var ledarskribent på Egalias egna tidning. Way back.
  • fluu
    Pescetarian skrev 2015-04-01 20:36:29 följande:
    "Jag är stolt för att jag vågar visa att jag knullar med killar OCH tjejer!"
    Mhm, okej. Själv är jag stolt över att mitt engagemang i HBTQ-rörelsen lett till framsteg, både för mig själv, för Sverige och för världen. Stolt var jag även då jag var ledarskribent på Egalias egna tidning. Way back.
    Det är bra att du är stolt över det. Andra är stolta över annat, är det en big deal egentligen? Positiva känslor är oftast bra.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Pescetarian
    fluu skrev 2015-04-01 20:49:20 följande:

    Det är bra att du är stolt över det. Andra är stolta över annat, är det en big deal egentligen? Positiva känslor är oftast bra.


    Att vara stolt över sin läggning är som att vara stolt över att solen skiner.
  • fluu
    Pescetarian skrev 2015-04-01 21:04:55 följande:
    Att vara stolt över sin läggning är som att vara stolt över att solen skiner.
    Och det kan väl vara fint det med. Förstår inte hur man orkar störa sig på/bli provocerad av det.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Pescetarian
    fluu skrev 2015-04-01 21:43:07 följande:

    Och det kan väl vara fint det med. Förstår inte hur man orkar störa sig på/bli provocerad av det.


    Det som provocerar mig, är din (spelade!?) dumhet.

    "Det kan väl var fint det med". Ja, jo, säkert! Alldleles underbart. Men om vi pausar lullet, och reser tillbaka till verkligheten så är solens vara eller icke vara, ingen männsikas förtjänst och således heller ingenting en människa kan ta åt sig äran för eller känna sig stolt över,
  • Modesty

    Hur gammal är din son?

    Jag vet knappt vad stolt bi är längre men jag älskar att jag tycker kvinnor är vackra och sexiga och är väldigt öppen med det om det ämnet kommer upp eller om jag kommer med nån anekdot från jag hade flickvän.

    Men det är inget jag kommer berätta för mitt barn om det inte kommer på tal när det blir lite äldre och kanske ifrågasätter andras eller sin egna sexualitet.

  • Vassochtaggig

    Vi lever i ett heteronormativt samhälle. Det tas för givet att killar/män har en tjej/fru och vice versa. Så det är inte konstigt att HBTQ:arna som äntligen "får" finnas höjer sina röster mot gammalt tankegods och invanda tankesätt. Jag är hetero, tror jag i alla fall. Har hittills bara förälskat mig i människor av motsatta könet. Önskar att jag vore bi för då fördubblas ju ens chanser att hitta en partner.

  • fluu
    Pescetarian skrev 2015-04-01 22:58:02 följande:
    Det som provocerar mig, är din (spelade!?) dumhet.
    "Det kan väl var fint det med". Ja, jo, säkert! Alldleles underbart. Men om vi pausar lullet, och reser tillbaka till verkligheten så är solens vara eller icke vara, ingen männsikas förtjänst och således heller ingenting en människa kan ta åt sig äran för eller känna sig stolt över,
    Dumhet? Nej, jag är bara svårprovocerad. För vad är det att bli upprörd/provocerad över? Egentligen. Jag ser verkligen ingen anledning till att störa sig så på positiva känslor.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Pescetarian
    Vassochtaggig skrev 2015-04-02 18:34:29 följande:

    Vi lever i ett heteronormativt samhälle. Det tas för givet att killar/män har en tjej/fru och vice versa. Så det är inte konstigt att HBTQ:arna som äntligen "får" finnas höjer sina röster mot gammalt tankegods och invanda tankesätt. Jag är hetero, tror jag i alla fall. Har hittills bara förälskat mig i människor av motsatta könet. Önskar att jag vore bi för då fördubblas ju ens chanser att hitta en partner.


    Absolut, men vuxna människor!?
Svar på tråden bisexuell mamma