• Anonym (Undrar)

    Gå ut med graviditet idag?

    Är gravid i v.15 och hade tänkt vänta tills efter rul men är så sugen på att skriva ut det idag pga många luras.

    Vi har berättat för nära och kära redan. Sedan har vi en son på 6 månader så tror inte många skulle tro på att jag var gravid.

    Vad tycker du? Är det en dålig ide?

  • Svar på tråden Gå ut med graviditet idag?
  • Karin23

    Hej! Babyskämtet är vida känt som aprilskämt, men tycker du inte att du verkligen vill komma ut med det med dunder och brak bara en gång till de som inte redan vet?:) Annars blir det ju " ah men det har du ju redan sagt även om du skämtade då". Sätt tejp på kranen m.m ist;)

  • Anonym (Undrar)

    Hihi, jag menade att komma ut på Facebook :)

  • Anonym (april april)

    Det kan du ju göra! Det tycker jag inte är en dålig idè.
    Sen kan du ju vara lite "dryg" om folk tror att det är ett aprilskämt genom att inte svara ja eller nej, så kan du ändå vänta tills efter rul och då kanske lägga upp en ultraljudsbild om du ändå vill vänta tills dess.

  • Karin23
    Anonym (Undrar) skrev 2015-04-01 16:23:13 följande:

    Hihi, jag menade att komma ut på Facebook :)


    Jag syftade på Fb :O Mv
  • MammaMia91

    1 april förra året fick jag veta att jag skulle bli faster, jag trodde först dem skämtade eftersom dem just nu inte var tillsammans (varit lite fram och tillbaka mellan dem men alltid varit väldigt bra vänner (med fördelar)). Men jodå, det va sant, hon va i vecka 20. Hon tänkte inte alls på att det va 1 april :)

Svar på tråden Gå ut med graviditet idag?