• peter87a

    Nikotinfri snusare

    Hej!


    Liten kort historia om hur det var när jag började snusa med start från 2005 till 2010. Under dessa fem år så var det inga problem som helst för mig att snusa upp 1200 kronor/månad, i princip en dosa/dag.


    När snusandet blev för mycket för min övre läpp (sår,mm) så använde jag mig alltid av den undre läppen. 

    I slutet på 2009, början av 2010, så började min ekonomi att sjunka (klart med studierna, inget mer csn) bestämde mig då för att sluta cold turkey, inga problem där inte, gick väldigt bra.


    Skaffade mig sedan ett jobb i mitten av 2010, men sedan dess till idag har jag i princip varit snusfri i 4½ år, nja jag har snusat nikotinfritt dessa 4½ år (ungefär 40kr månad nu)


     


    Under dessa år, har jag ett par gånger (senast idag) köpt en Grov Snus portion, var samma snus senaste gången också (förra året har jag för mig) bara för att öppna dosan och lukta, sedan när lukten försvinner helt, ger jag antingen bort dosan eller slänger den (tar alltså aldrig en snus, utan luktar bara)


     


    Tänkte kolla om det finns andra som brukar/gör detta? Tycker det luktar trevligt, men ville bara höra om det fanns andra:)


     

Svar på tråden Nikotinfri snusare