• Anonym (Ful?)

    Han känner ingen attraktion

    Min sambo känner ingen attraktion till mig längre, vill ha så lite sex som möjligt. Men och andra sidan säger han att han älskar mig, hur är det ens möjligt att inte känna någon attraktion men samtidigt älska?

    Ibland känns det rent av som att han är otrogen, träffar någon annan. Men jag har inga underlag på det i och för sig.. Har lust att ta mitt pick och pack och dra, samtidigt har vi en son gemensamt.. Men så här kan man väl inte ha det i en relation?? Någon erfaren?!

  • Svar på tråden Han känner ingen attraktion
  • Anonym (Ful?)

    Ja men för honom verkar det inte vara ett problem, samtidigt är han helt uppslukad av att sitta vid sin dator och telefon, firtar hej vilt med en tjej som vi köpt radhus av, vet inte om det är menat från hans sida dock.. Vi pratar knappt med varandra längre och sitter i varsitt hörn i soffan när det är film..

  • Larmet
    Anonym (Ful?) skrev 2015-04-01 23:17:09 följande:

    Ja men för honom verkar det inte vara ett problem, samtidigt är han helt uppslukad av att sitta vid sin dator och telefon, firtar hej vilt med en tjej som vi köpt radhus av, vet inte om det är menat från hans sida dock.. Vi pratar knappt med varandra längre och sitter i varsitt hörn i soffan när det är film..


    Tar du några egna initiativ till sex? 

    Ja fast om du ser det som ett problem så får ju du sätta ner näven i bordet och tala ut! Berätta att du mår dåligt över vad som händer och om han verkligen vill vara med dig så får ni ju hjälpas åt att hitta tillbaka till varandra. Gör han inte det så är det väl bara att packa och dra.
  • Anonym (Ika)

    Vet du vad det är han inte attraheras av? Jag tror nämligen inte att det är det rent fysiska utan psykiskt. Grälar ni mycket? Har ni slutar bekräfta varandra? När min attraktion falnar är det nämligen först och främst på det psykiska planet, något som bidrar till att jag inte vill vara fysisk.

  • Anonym (Ful?)

    Jo vi har grälat en hel del sista tiden, mest för att jag mår ganska dåligt just nu och har många motgångar just nu.. Men jag vet inte riktigt vad det är han inte är attraherad av.. Det känns inte bra mellan oss längre helt enkelt..

  • Anonym (Ika)
    Anonym (Ful?) skrev 2015-04-01 23:53:40 följande:

    Jo vi har grälat en hel del sista tiden, mest för att jag mår ganska dåligt just nu och har många motgångar just nu.. Men jag vet inte riktigt vad det är han inte är attraherad av.. Det känns inte bra mellan oss längre helt enkelt..


    Det är nog just det, han är less på er situation och därför blir han indirekt less på dig. Tyvärr. För att ändra den onda cirkeln måste ni kommunicera, kanske med en tredje part inblandad för att kunna lösa upp knutarna. Diskuterar man hemma ensamma är det lätt hänt att man hamnar i samma ekorrhjul och uppmuntrar samma mantran utan att komma någon vart.
Svar på tråden Han känner ingen attraktion