• Anonym (Ts)

    Ful "present", vad göra? Tramsigt men....

    Anonym (Mia) skrev 2015-04-02 08:00:07 följande:

    Precis! Detär inte alls alltid det syns. Jag har också en märkesfejk som är skitnygg. Ingen kan se att den inte är äkta. Det är inte alla fejk som är gjorda av last med fleecefoder, liksom. . .


    Vågar jag fråga henne vad hennes väska kostade? Bara av nyfikenhet.

    Hans son är där nu, skulle vilja be honom köpa en MK till mig. Men det kanske är jättefräckt?
  • Anonym (Ts)
    Anonym (Fejko) skrev 2015-04-02 08:09:20 följande:

    Men snälla människa! Faktumet att den ÄR fejk, är PINSAMT! Vet du vilka organisationer som får dessa pengar för alla piratkopior!?


    Jag bryr mig inte om det är fake. Faktum är att jag hellre har fake för då behöver jag inte oroa mig för stöld, gör inte så mkt om den blir stulen menar jag.

    Den andra väskan som jag köpt 4 ggr tidigare är dock en äkta märkesväska, men inte lika "fint"/dyrt märke som MK.

    Men det är inte betalning till honom dom är problemet, han skulle inte ta emot pengar av mig ens om jag erbjöd det.

    Det är vad jag ska göra av väskan? Måste jag använda den när jag träffar honom?

    Organisationer kommer finnas oavsett om jag köper en fake väska eller ej!
  • Anonym (Ts)
    nokitus skrev 2015-04-02 08:17:05 följande:

    Men om han inte vill ha dina pengar, då är ju problemet löst, då tycker jag att du bara ska använda väskan, tills den om ca en vecka "går sönder" , det är ju trots allt en pirat, då är du "jätteledsen" för den var ju så fin. Och så får du köpa en billig nånannanstans ifrån i stället. Så behöver inte han känna sej sårad, och du behöver inte fundera över något annat än mk kopian du inte fick:)


    Tack! Det var faktiskt ett bra förslag.

    Det är inte ens en pirat, det är inget märke alls. Den är gjord i hårt tyg och förmodligen ganska tålig, men det vet ju inte han.

    Han har köpt jättefina presenter till mitt barn så jag är mkt tacksam över det. Teknik är också billigt där och barnet är jätteglad
  • Anonym (Ts)
    Anonym (P) skrev 2015-04-02 08:26:31 följande:

    Hade väl inte gått ändå, det är väl olagligt att sälja kopior i Sverige.


    Men det är ingen kopia, det är inget märke alls! Bara en vanlig ful väska. Så på så sätt går den att sälja på tradera.
  • Anonym (Ts)
    Nenne666 skrev 2015-04-02 09:45:48 följande:

    Jag förstår mig inte på varför man prompt ska ha en väska som liknar t.ex. en Michael Kors om det inte är en MK. Då köper man väl en väska som det inte står någonting på, eller? Hans dotter hade inte köpte en Michael Kors, hon hade köpt en KOPIA. Det är en helt annan sak.


    Den väska som jag egentligen ville ha är äkta men inte jättedyr där, tror inte den finns att köpa i Sverige? Möjligen på NK.

    Att MK väska kom på tal var hans förslag, inte mitt! Men eftersom jag vet att han har dålig smak så sa jag att han kan köpa en sån OM han inte köper den jag vill ha- för att vara på den säkra sidan att han köper något jag kan använda iaf. Men icke
  • Anonym (Ts)
    Anonym (Fejko) skrev 2015-04-02 10:51:37 följande:

    SNACKA INTE SKIT!


    Lugn och fin, andas.......och försök förklara vad du menar?
  • Anonym (Ts)
    Anonym (Fejko) skrev 2015-04-02 11:37:54 följande:

    Först säger du att du vill ha en fejk. Sedan blir du ifrågasatt och säger då att du vill ha en äkta, men som är billigare i nått annat land (dvs Thailand - då du redan nämnt landet). I Thailand finns inga butiker som säljer äkta MK. Så sluta snacka skit. Hela du är fejk.


    Ahhh.....du har problem med läsförståelse eller så var jag otydlig?! Den väska jag sa att jag ville ha när han ringde och frågade mig är en ÄKTA märkesväska som jag har köpt där själv 4 gånger.

    Den är inte lika fint och dyrt märke som MK Men den är äkta!!

    Han nämnde MK och frågade om jag kan tänka mig en sån. Eftersom hans dotter var där då så antog jag att hon skulle köpa en sån och att det isåfall är en fake.

    Han själv har garanterat ingen aning om vad MK är för nåt.

    Jag sa att om han inte hittar den jag vill ha kan han köpa en MK istället. Väl medveten om att det isåfall är en fejk.

    Förstår du nu eller ska jag förklara ännu tydligare?
  • Anonym (Ts)
    Anonym (sill) skrev 2015-04-02 09:51:45 följande:

    Du fick ju den fula väskan som ett aprilskämt :)


    Ha ha.....nä tyvärr tror jag att han tycker den är jättefin. Dålig smak när det gäller sånt :-/
  • Anonym (Ts)
    Nenne666 skrev 2015-04-02 13:46:21 följande:

    Men vad är det för ÄKTA märkesväska då?


    Jag har fått hjärnsläpp och kommer inte ihåg namnet just nu. Frågar barnen sen om jag inte kommer på det själv.

    Det är inte ens i närheten av MK klass utan relativt billigt. Därav kan jag köpa äkta, tror inte det tillverkas kopior av det märket, inte värt det.
  • Anonym (Ts)
    Lavish skrev 2015-04-02 16:26:55 följande:

    Du får betala.

    Det var du som sa åt honom att köpa och att du skulle betala. Det är du som har missbedömt hans förmåga att hitta en väska du vill ha,  och dessutom valt en person att handla åt dig som du på förhand misstänker för att vilja lura dig. Ditt fel, du betalar. 


    Borde inte nämnt något om betalning i min ts så släpp det. Han skulle aldrig vilja ha pengar av mig!

    Jag menar inte att han skulle lura mig att den kostar mer än den gjorde för att han skulle vilja ha mer betalt av mig. Jag menar att han skulle säga att den var dyrare för att han inte ska behöva skämmas över att han köpt en så billig väska.

    Det är jag som betalat alla resor för hela familjen under alla år bland annat.

    Väskan kommer gå sönder och sen är detta glömt! Tack för det tipset och för alla andra inlägg
  • Anonym (Ts)
    Lavish skrev 2015-04-02 17:11:55 följande:

    Hela din trådstart handlar ju om att du inte vill betala för väskan, så hur tänkte du när du skrev tråden om det är en icke-fråga?


    Fel! Frågan i ts är om jag måste använda väskan nör jag träffar honom för att inte vara otacksam.

    Har dessutom skrivit att jag är väldigt tacksam för de fina saker han köpt till mitt barn.

    Rent ekonomiskt står han i skuld till mig och det vet han om! Men jag är generös och bryr mig inte om det.

    Börjar jobba på tisdag så det är tillfälligt som jag har dålig ekonomi.

    Nu släpper jag denna tråd och firar påsk med exet och våra barn, med nya väskan
  • Anonym (Ts)
    Läs vad som står och inget annat skrev 2015-04-02 18:24:16 följande:

    Ha ha ha ha vilket i-landsproblem verkligen Har du verkligen så tråkigt ts att du vart tvungen o skapa en tråd för o gnälla av dig o såna bagateller...verkligen? ha ha ha... Var nöjd med de han gav dig o ge han pengar för väskan... folk o fä alltså... detta e så skrattretande


    Ja precis så uttråkad är jag faktiskt.

    Har varit arbetslös i flera v nu och det är supertrist....och fattigt.

    Några pengar får han inte Och för sjuhundraelfte gången - han skulle aldrig ta emot pengar från mig!

    Han är dessutom inte värd det med tanke på att han betett sig som ett svin mot mig.

    Han kan gott krypa lite till för mig så kanske jag tar honom tillbaka till slut. Inte bestämt mig än.
  • Anonym (Ts)
    Anonym (lm) skrev 2015-04-02 19:18:19 följande:

    Har jag förstått rätt? Du startar en tråd på FB för att du fått en ful väska som du inte vill betala 100 baht (ca 20 kr) för??


    Nej, missförstått helt!
Svar på tråden Ful "present", vad göra? Tramsigt men....