• Klöverdam

    Gått upp 2 kg...på 4 dagar!!!!

    Jag är 33 år, 168 cm och vägde 55 kg för 4 dagar sen...nu väger 57!! Jag har inte ändrat kosten, den består av mellan 800 och 1100 kalorier om dagen och jag tränar som vanligt. Jag har dock inte fått tömma tarmen riktig på några dagar, men 2 kg!!?


    Är det möjligt att gå upp 2 kg på 4 dagar med de få kalorier jag ändå äter!? Jag är livrädd att gå upp i vikt!

  • Svar på tråden Gått upp 2 kg...på 4 dagar!!!!
  • K grrl

    Eh, ja, det är fullständigt möjligt. Jag ökar ungefär två kilo i vikt under mens och ägglossning. Ge fan i att väga dig varje dag. Och ät mer.

  • Aniiee

    Med de få kalorier du äter KOMMER du att gå upp. Din kropp kommer att hyperhamstra och du kan inte göra dig av med ett gram! ÄT MER!


    The pursuit of truth and beauty is a sphere of activity in which we are permitted to remain children all our lives - A. Einstein
  • ummsumaya
    K grrl skrev 2015-04-02 11:21:57 följande:

    Eh, ja, det är fullständigt möjligt. Jag ökar ungefär två kilo i vikt under mens och ägglossning. Ge fan i att väga dig varje dag. Och ät mer.


    Håller med. Vågen är värdelös!

    Ät mer, lyft vikter och du kommer få en fantastiskt fin figur, men mer viktigt är att du kommer få mer energi och må bra!!
    Att gå på så lågt med kalorier skadar du din kropp. Kvinnans kropp behöver minst 1200kcal för att kroppen överhuvudtaget ska fungera!! Organen behöver funka på ett korrekt sätt, och det tillåter du inte med det underskott på kalorier du har.

    Till det du vill veta: Ja, man kan lätt gå upp 2-3 kg. Även under en dag med mat/vatten/avföring. Skippa vågen och din hjärna kommer tacka dig. (Tro mig, jag vet)
    "The human thinks he is superior, but forget that he was once a drop of semen"
  • ummsumaya
    Klöverdam skrev 2015-04-02 11:36:12 följande:

    Hur mycket bör jag äta då?


    Räkna ut ditt dagliga kaloribehov beräknat på längd, ålder och aktivitets nivå- Finns att hitta på internet.
    "The human thinks he is superior, but forget that he was once a drop of semen"
  • Aniiee
    Klöverdam skrev 2015-04-02 11:36:12 följande:

    Hur mycket bör jag äta då?


    Det får du räkna ut. I can help. Svara på de här frågorna:

    1. Du är kvinna, va?

    2. Väger du 57 kg?

    3. Är du 168 cm lång?

    4. Vilket av dessa skulle du säga stämmer bäst? A: Du motionerar inget eller väldigt lite. B: Du tränar lätt 1-3 gånger per vecka. c: Du tränar lätt till medel 3-5 gånger per vecka. D Du tränar medel till tungt/svårt 4-6 gånger per vecka. E: Du tränar tung styrketräning/tyngdyftning minst 7 gånger per vecka.

    JAg vet att du svarat på det mesta, men nu dubbelkollar jag.
    The pursuit of truth and beauty is a sphere of activity in which we are permitted to remain children all our lives - A. Einstein
  • Anton Chigurh
    Klöverdam skrev 2015-04-02 11:36:12 följande:
    Hur mycket bör jag äta då?
    Lite beroende på din träningsnivå och hur mycket du rör dig för övrigt, men 1200-1400 kcal/dygn är ett bra riktmärke om du tränar vettigt, tränar du lite mer intensivt, dvs 4-5 dagar per vecka, ganska intensiva/energikrävande träningspass kan du möjligen lägga på nåt hundratal kalorier. Men träningen spelar mindre roll för ditt totala kaloribehov än ditt sätt att tillbringa dagarna. Om du fattar, träning utgör väldigt lite av din totala kaloriförbrukning sett över hela dygnet. Såvida du int åker längdskidor på elitnivå och tränar 5-6 dagar i veckan, 4-5 timmar per pass.

    Gunde Svan tex, han förbrände över 10000 kcal per dag när han var aktiv, och han hade "problem" med att få i sig tillräckligt med kalorier. En parentes. Men i alla fall.

    1000 kcal per dygn är åt helvete för lite.

    All lycka till. Och GLAD PÅSK.
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Aniiee

    Glömde: 5: Du är 33 år?


    The pursuit of truth and beauty is a sphere of activity in which we are permitted to remain children all our lives - A. Einstein
  • Aniiee
    Anton Chigurh skrev 2015-04-02 11:52:00 följande:
    Lite beroende på din träningsnivå och hur mycket du rör dig för övrigt, men 1200-1400 kcal/dygn är ett bra riktmärke om du tränar vettigt, tränar du lite mer intensivt, dvs 4-5 dagar per vecka, ganska intensiva/energikrävande träningspass kan du möjligen lägga på nåt hundratal kalorier. Men träningen spelar mindre roll för ditt totala kaloribehov än ditt sätt att tillbringa dagarna. Om du fattar, träning utgör väldigt lite av din totala kaloriförbrukning sett över hela dygnet. Såvida du int åker längdskidor på elitnivå och tränar 5-6 dagar i veckan, 4-5 timmar per pass.

    Gunde Svan tex, han förbrände över 10000 kcal per dag när han var aktiv, och han hade "problem" med att få i sig tillräckligt med kalorier. En parentes. Men i alla fall.

    1000 kcal per dygn är åt helvete för lite.

    All lycka till. Och GLAD PÅSK.
    Det är ungefär vad jag äter på ett dygn (utslaget på hela veckan), men det är inget en fisk människa klarar sig på.
    The pursuit of truth and beauty is a sphere of activity in which we are permitted to remain children all our lives - A. Einstein
  • Anton Chigurh
    Aniiee skrev 2015-04-02 11:54:30 följande:
    Det är ungefär vad jag äter på ett dygn (utslaget på hela veckan), men det är inget en fisk människa klarar sig på.
    Jag må va trög av naturen, men fan Aniiee, jag hänger inte riktigt med här....shiny.gif
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
Svar på tråden Gått upp 2 kg...på 4 dagar!!!!